Podzim na Šumavě 1

1. listopadu 2016 v 10:43 | Blanka |  Naše výlety

A jsem tady s první várkou fotek z našeho prodlouženého víkendu.
Vím,že některé moje čtenářky na Šumavě bydlí a proto budu ráda,když moje povídání doplní,popřípadě přidají nějaký další tip,kam na výlet,co nevynechat...

Víkend na Šumavě byl dárkem,který jsem nadělila muži k jeho půlkulatinám a musím říct,že jsem se trefila do černého.Zatímco moje cestovatelské sny se odehrávají převážně tam dole na jihu,kde se bohužel momentálně pravidelně chvěje zem,muže to táhne do hor,lesů,na vyhlídky...do Tater,Krkonoš i na Šumavu.
Ale samozřejmě jsme si výlet užili všichni,protože na Šumavě je moc hezky...moc krásné to tam máte !!!

Ubytování jsem sehnala přes Booking,kde si vyhledáte bydlení podle vašich nároků nejen v ČR,ale i v zahraničí.
Je dobré neotálet,protože čím dřív s hledáním začnete,tím víc možností máte.
Nám azyl poskytla Švehlíkova chata v Nových Hutích,kde jsme měli ubytování sice skromnější,ale k nocování plně dostačující,vzorně uklizené s milou paní domácí...

Paní Švehlíková hosty nejen sama ubytovává,vyřizuje meily,telefony,pere lůžkoviny,uklízí pokoje,ale i vaří a pak osobně jídlo v jídelně vydává a to všechno s úsměvem.S ohledem na její věk vážně klobouk dolů,měli jsme se u ní moc dobře.

K ubytování jsme měli domluvenou polopenzi,což byl skvělý tah,protože z paní Švehlíkové se vyklubala skvělá kuchařka.Musím moc pochválit její domácí kuchyni...výborné pomazánky,ale i domácí buchty k snídani a celkově bohatý výběr snídaňových jídel.
Výběr ze dvou polévek a dvou hlavních jídel k večeři.Já jsem ochutnala například výbornou kulajdu,zapečené těstoviny s uzeným masem a houbami,nebo skvělé knedlíky s borůvkami a tvarohem.
Paní Švehlíková vám na požádání připraví dokonce i svačinu na výlety.

Příjemně vyhřátý pokoj se stal po dobu našeho pobytu nejen výchozím bodem pro naše výlety,ale taky útočištěm pro Maxe.Jeho zdravotní stav a fakt,že už jej nechceme nikomu nechávat na hlídání nás hodně limituje,ale tady byla možnost cestovat i s ním.Sice žádnou tůru samozřejmě nepodnikl,ale byl rád,že může být s náma a nic mu nechybělo.

Skoro v každém jídle paní Švehlíkové se vyskytovaly houby,což znamená,že na Šumavě rostou.
My jsme měli program tak nabitý,že na houbaření bohužel čas nezbýval,ale kdykoliv jsme na chviličku odběhli do lesa,přece jen jsme něco našli.

Tolik na úvod a příště vás sebou vezmu na výlet do šumavské přírody.

10 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 MirekC MirekC | Web | 1. listopadu 2016 v 17:28 | Reagovat

Téma houby mi drásá srdce, protože se už do lesa nedostanu, a přitom jsem je tak rád sbíral, i když rostly tak daleko od sebe.

2 IVETA IVETA | 1. listopadu 2016 v 18:32 | Reagovat

Ahoj Blani,to jsem ráda,že se vám na Šumavě líbilo,doporučila bych vám navštívit Čertovo a Černé jezero a Železnou Rudu a okolí Rudy.Měj se moc hezky.

3 Vilma Vilma | 1. listopadu 2016 v 18:36 | Reagovat

Ahoj děkuji za krásnou reportáž skvěle pohladila a ty jídla a lenošení....
hm hm nádherný fotky a krásný polštář pro Maxe :) Těším se druhou část měj se mooc pěkně :-)

4 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 1. listopadu 2016 v 19:54 | Reagovat

Á - ta poslední fotka, ta je nádherná! Mám ráda červenou. :-)

5 Blanka Blanka | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 0:03 | Reagovat

[1]: V tom se shodneme,taky ráda houbařím a teď jsem hodně litovala toho,že na houbaření nebyl vůbec čas.Doma máme do lesa daleko,musíme nejdřív autem za město.Do lesa ale dojíždíme moc rádi :-)

6 Blanka Blanka | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 0:05 | Reagovat

[2]: Iveto,moc děkuju za tipy.Odkaz na černé jezero jsem měla od Natálčiny kamarádky,která nám napsala některá místa k výletům.Bohužel času bylo málo a museli jsme si vybrat jen některá místa.Ale máme v plánu se vrátit,tak zase stihneme jiná místa.
Moc zdravím!

7 Blanka Blanka | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 0:14 | Reagovat

[3]: Ahoj Vilmo!
Max si tenhle pelech bere všude sebou.Dostal jej vloni k Vánocům a je to takový cestovní pelíšek.
Moc zdravím!

8 Blanka Blanka | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 0:15 | Reagovat

[4]: Souhlasím,taky tu červeň můžu a v přírodě,která už je místy i podzimně smutnější tyhle červené bobule doslova zářily a strhávaly na sebe pozornost :-)

9 Jarka Jarka | Web | 2. listopadu 2016 v 8:34 | Reagovat

No to je nádhera a dovolená přesně podle mého gusta. Mě netáhnou jižní pařáky, ale čistá krása hor s kopci a lesy s horskými potůčky a jezírky. Ubytování jsi vybrala moc dobře, měli jste se tam jak v bavlnce. :-D

10 Libuše Libuše | E-mail | 2. listopadu 2016 v 8:57 | Reagovat

Blani, skvěle jste si dovolenou užili, ubytování, pokud se takto vydaří, k dobré pohodě přispěje. I Max vypadá moc spokojeně :-) . Věřím, že jste se namlsali a na Šumavu opět vyrazíte...moje srdeční záležitost je okolí Modravy, Srní a Sušicko...řekla Vydra, Otava.. (chcete poslat pár foteček z našeho výletu?)Moc pozdravů, Libuš :-P

11 Blanka Blanka | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 11:31 | Reagovat

[9]: Jaruš,mě to táhne i na ten jih,pěkně k moři,do tepla.Itálie je nádherná a krom moře se dají poznávat městečka a vesnice s bohatou historií.
Všechno má něco do sebe,svoje pro a proti :-)

12 Blanka Blanka | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 11:34 | Reagovat

[10]: Libuško,hodně jsme se namlsali a máme v úmyslu se na Šumavu brzy vrátit.O Vydře taky budu psát,Modravou jsme projížděli.
A pokud pošlete nějaké fotky,budu moc ráda.

13 Ema Ema | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 12:39 | Reagovat

Na Šumavě jsme trávili letošní dovolenou. Je tam moc krásně! Nějaké povídání a snímečky z výletů mám na blogu a ještě přibudou. Program jsme měli tak plný, že na houbaření čas také nezbýval. ;-)
Těším se na povídání a snímečky z vašich výletů.:-)
Hezký den.:-)

14 Zdenka Zdenka | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 22:32 | Reagovat

Blani, taky nejradši sháním ubytování přes Booking :-)My jsme byli na Šumavě asi 4 roky zpátky, možná i pět :-) a bylo tam krásně ;-)  :-)

15 Káťa Káťa | Web | 3. listopadu 2016 v 7:17 | Reagovat

To je skvělé že jste si výlet na Šumavu užili.
My jsme byli v létě na Stezce korunami stromů, u Schwarzenberského kanálu, na rozhledně Libín, a pokud máte rádi turistiku a výšlap tak hezké to bylo i na Knížecím stolci (jestli se chcete podívat, na blogu mám pár fotek) :-)

16 Lucie Lucie | Web | 3. listopadu 2016 v 11:47 | Reagovat

Šumavu miluji, možná už jsem ti to tu jednou psala, ale je naším snem tam jednou i bydlet.. Měli bychom to kousek za rodiči do Českých Budějovic, a tady v Jablonci se nám hory tak zalíbily, že bychom si jich chtěli užívat i v našem příštím bydlení.. Jó a mít na Šumavě domeček a třeba i nějaký apartmán, který bychom mohli pronajímat turistům nebo chatičku... To by bylo. :-)
Myslím, že jste si v vybrali fajn ubytování. Leckdy člověk nemusí mít luxus a ještě když tam narazí na fajn majitelku, která umí tak dobře vařit, je to bonus navíc.. :-) Jsem ráda, že jste si prodloužený víkend užili, Blani, těším se na další šumavské fotky! :-)

17 renuška renuška | E-mail | Web | 3. listopadu 2016 v 12:27 | Reagovat

Není nad to mít dobré zázemí. Ať člověk je kdekoliv, je krásné vyjet a vrátit se do místa, kde se cítím dobře a je o mně postaráno. Rozhodně to není o přehnané náročnosti, mnohdy domácké podmínky jsou lepší než luxusní hotel. Podle tvých slov jste si lépe vybrat nemohli a to je moc moc dobře! Těším se na další povídání ;-)

18 Blanka Blanka | E-mail | Web | 3. listopadu 2016 v 23:14 | Reagovat

[13]: Emi,hnedka jsem se utíkala k tobě podívat a myslím,že jste na Šumavě byli aspoň týden,protože jste toho stihli fakt hodně :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.