Červenec 2016

Luční kvítí

31. července 2016 v 12:45 | Blanka |  Naše bydlení

Luční kvítí z výletu a ke snídani Natálčinu bábovku a ostružinové smoothie.

Na jednu porci do mixéru trochu vody,banán a hrst ostružin.

Po " relaxačním " pátku přišla okurková sobota.Nakladačky nesadím,protože je v okolí pěstují snad úplně všichni.Sehnat na znojemsku nakladačky není fakt nic složitého.

Mám pocit,že těch třicet zavařených sklenic by mohlo stačit,takže finito.Dneska ještě vyrobím kvašáky do kameninového hrnce.Dělávala je babička a vždycky,když jsem přijela na prázdniny,čekal jich pod schody plný hrnec.

Krásnou neděli vám všem přeju !

Neplánované volno...

29. července 2016 v 23:18 | Blanka |  Naše zahrádka

...jsem s nadšením přivítala.Ono strávit místo v práci celé odpoledne na zahradě je skvělé.
Dopoledne jsem zvládla většinu toho,co normálně dělám až v sobotu a odpoledne tradá k bazénu,ke kytkám,poklábosit,grilovat a mít se fajn.

Kvetou mečíky.Dlouho jsem těmto kytkám odolávala,abych je časem začala mít ráda.Ještě pro ně vychytat opory,protože narostly hodně do výšky.

Zítřejší snídaňové smoothie bude z ostružin,které začínají dozrávat.A bude jich dost.

Masíčko na rozmarýnu a hermelín s brusinkama...

A trocha lučního kvítí.Právě z něj mám zrovna od holek i kytku na stole...

Krásný víkend vám všem přeju !

Do jeskyní...

28. července 2016 v 10:14 | Blanka |  Naše výlety

... jsme se vypravili v neděli.
Moravský kras nabízí jeskyní několik,nejznámější jsou určitě Punkevní,kde se plavíte na lodičce v podzemním labyrintu řeky Punkvy a nahlédnout pak můžete i na dno propasti Macocha.Hodně známá je i jeskyně Balcarka a Kateřinská jeskyně.Tam všude jsme se v minulosti už vypravili.
Malinko méně navštěvované,trošku ve stínu těch známějších jsou pak Sloupsko-šošůvské jeskyně,do kterých jsme se právě vypravili.
Zvu vás teď na malou procházku do působivého světa stalaktitů,stalagmitů i stalagnátů a návštěvu jeskyní doporučuju jako skvělý letní výlet nejen na dny,kdy prší a jinam se jít nedá,i na dny,kdy je hic...protože v jeskyních se parádně ochladíte při stabilních celoročních osmi stupních.

Připomínají vám něco tyto dva krápníky ? Jsou to čert a Mikuláš.

Smoothie

26. července 2016 v 9:00 | Blanka |  Vůně z naší kuchyně

I za "našich mladých let" se mixovaly všelijaké ovocné koktejly... vzpomínám na výborný našlehaný jahodový s bublinkami za dvě padesát v mléčňáku...dnes se tomu říká smoothie a je to veliká móda...ale to je vedlejší,hlavní je,že je to moc dobré.
Smoothie je rozmixované cokoliv...ovoce,zelenina,směsi obojího,můžem přidat bylinky,chia i jiná semínka,ořechy.
Výrobci pohotově zareagovali a začali vyrábět speciální mixéry...upřímně řečeno,stejnou službu vám nejspíš udělá i klasický mixér,ale tenhle je umytý vážně hned a navíc si rozmixovaný koktejl můžete přímo ve šlehací nádobce odnést třeba na svačinu do práce,stačí jen když odšroubujete mixovací nože a místo nich zaklapnete víčko.

Na smoothie vlně se vezem i my.
Mám ráda smoothie ovocné.Jako základ dávám banán,přidám trochu citronové šťávy,maliny,ostružiny,borůvky,popřípadě všechno najednou.Získáme tak hustou ovocnou směs,kterou spíš než pít budeme vyjídat lžičkou.V téhle chvíli ji můžeme nalít do tvořítek na nanuky,dát zmrznout a máme výbornou ovocnou dřeň.Kdo chce,přidá smetanu nebo tvaroh a máme domácí zmrzku.

Pokud chceme smoothie tekutější,přidáme před mixováním trochu mléka,vody,ovocného džusu...
V létě přihodíme kostky ledu a máme skvělé osvěžení.

Protože ovoce by se mělo jíst hlavně dopoledne,je smoothie skvělá snídaně.
Já přidám ještě směs pohankových,žitných vloček s chia semínky,bílým jogurtem a ovocem.

Hodně jsem si oblíbila už namíchané vločkové chia kaše s mrazem sušeným...lyofilizovaným... ovocem,které se ředí mlékem,nebo jogurtem.

Není lepší snídaně !!!

Z chaty

24. července 2016 v 9:01 | Blanka |  Naše zahrádka

Jak jen to jde,snažíme se užívat si léto.

V sobotu bylo nádherně,tak přišla řada konečně zase i na koupání.

Čekala jsem,až si chlapi poodnáší nářadí z chaty,abych si tam mohla konečně pořádně uklidit.Pracovalo se sice v podkroví,ale vydrhnout potřebovalo i přízemí.
Houpací křesílko,které jsem dostala od muže k Vánocům konečně našlo místo.Je skvělé,krásně se v něm odpočívá,čte i usíná.

Slíbila jsem fotky z budování podkroví.
Tak takhle nějak to všechno začalo...

Po zateplení,podlaze,obkládání a lištování nás čekalo natírání.To byla práce moje a Natálky.
Podkroví plynule navazuje na přízemí a proto dostalo i stejný nátěr.Použily jsme bílý matný Eternal.

Eternal jsem si poslední dobou oblíbila,dobře se s ním natírá a hezky kryje.Naty si černým Eternalem natírala nějaké doplňky do pokojíčku a mě přitom přetřela plechové dózy do kuchyně.Vyzkoušely jsme,že se na Eternal dá pěkně psát křídou.Napadlo nás přetřít část jednoho štítu právě touto barvou.

Na štít ještě přijdou police,na které se nastěhují knížky a pár věcí,které budeme při nocování v chatě potřebovat.
Police pak orámují dole i nahoře černou plochu na kterou se dá krásně malovat.

Právě tady bude moje zašívárna.Už teď mám tohle místo hodně ráda.Je z něj výhled po celém podkroví a vidět je i do přízemí.Chvilku jsem si pohrávala s tím nechat tohle místo bez zábradlí,což mi muž rozmluvil.
Ještě netuším jaké zábradlí použijem,přemýšlím nad lany,provazovou sítí nebo klasickým dřevěným.
Do zašívárny přijde jen křesílko a lampa na čtení.Stejně tak i zbytek podkroví bude jednoduchý,vzdušný a převládat bude bílá.
Křesílko ještě nemám,ale dneska jsem si do podkroví přinesla první kousek zařízení...

Krásnou neděli vám všem přeju !

Zahrada 22.července

22. července 2016 v 23:47 | Blanka |  Naše zahrádka

Zase nám trochu zapršelo a na zahradě bylo dneska docela mokro.Bylo by ale škoda zůstat doma za pecí,protože bylo krásně teplo.Kytky se střídají v kvetení a některých si člověk ani nastačí užít a už zase odkvétají.
Například komule,motýlí keř...pěstujete ji ? Pokud ano,stříháte odkvetlá květenství,nebo je necháváte na keři ?
Odstřihnete jen květy,nebo sestřihnete hlouběji ?Poradí mi někdo ?

Dýně jsou stále na pochodu.Vypadá to,že si daly závod o to,jak nejdál se od kompostéru dostanou.Jsou v květu a už mají i několik menších plodů.Tady je ten zatím největší z nich...

Vyčetla jsem,že se prý sklízejí,až stopka začne usychat,to prý je znamení,že dýně přestává přijímat vodu a je zralá...řídíte se tím,nebo se pozná čas sklízení jinak ?

Můj úplně první meloun...netuším,jestli dozraje,ale bylo by to fajn...

Na stromech nemáme ani jednu meruňku,ale ořechy snad sklízet budeme.I ty lískové...

Postupně sklízím bylinky z loňského záhonu

Dneska to byla hlavně pažitka,kterou si krájím do mražáku a taky petrželka.I máta už se vzpamatovala natolik,abych ji mohla začít stříhat.Uprostřed je italský smil...bylinka karí,i ta už se suší v chatě.

A co právě kvete ?

Háčkovaný ubrus

20. července 2016 v 17:33 | Blanka |  Háčkování

Aby to nevypadalo,že se pořád jenom někde toulám...občas i něco tvořím.
V komentářích jsem četla,že i některé z vás tohle háčkování pojaly,jako letní projekt.
I já jsem s tímhle ubrouskem strávila kus letošního léta,přibalila jsem si jej i do kufru na dovolenou.
Pokud by se ještě někdo chtěl do čtverečkového háčkování pustit...

Ubrus ze šestnácti čtverců je hotový,je čas pustit se zase do něčeho nového.

Pustevny a Radhošť

19. července 2016 v 19:46 | Blanka |  Naše výlety

Když jsme z Rožnovského skanzenu vyráželi na další výlet,vůbec jsme netušili,že by se počasí mohlo ještě více pokazit.

Pustevny a Radhošť už jsme měli v plánu hodně dlouho.Za normálních okolností je tento výlet do Beskyd odměněn vždy krásnými výhledy do okolí,ale to,že v sobotu budeme mít v tomhle ohledu smůlu jsme tušili už když jsme začali na Radhošť stoupat.Vrchol byl zahalený v mlze a nic se na tom nezměnilo,ale i tak to byl moc pěkný výlet.
Tady jsou Pustevny zahalené v mlze a část výhledu,který se nám měl naskytnout...

Výšlap vás nejprve zavede k altánu,ze kterého je za normálních okolností pěkný výhled,pak se vydáte k soše Radegasta a kdo chce,může pokračovat stejně jako my několik dalších kilometrů až ke kapli.
Na Radhošť se určitě vrátíme za lepšího počasí a užijem si nejen prima výšlap,ale i rozhledy do kraje.

Z pekařské soboty...

17. července 2016 v 18:27 | Blanka |  Naše výlety

...ve skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm.

Takhle prázdný skanzen nepamatuju,ostatní asi odradilo docela chladné počasí.
Vychutnali jsme si prohlídku i ochutnávky pečiva bez obvyklých davů.

Ochutnala jsem kde co...různé chleby,pečivo,koláče,chleba se sádlem,škvarkovou pomazánku...

V tomto stánku jste mohli ochutnat všechny chleby a ten nejlepší si pak koupit...

...moje úplně první pravá makronka z mandlové mouky.

Hortenzie,rynglový koláč a háček

15. července 2016 v 10:00 | Blanka |  Háčkování

Moc děkuju všem za rady ohledně sušení hortenzií.
Vypadá to,že nejvíc z vás se přiklání k tomu květy nechat zaschnout na keřích a teprve pak stříhat.

Není se co divit,že tolik z nás se snaží tuhle krásu uchovat...

Na zahradě začaly dozrávat ryngle.Letos je jich málo a jsou drobnější,než jiné roky,ale stejně dobré.

Mám z nich ráda knedlíky i buchty,tak jsem hnedka jednu musela upéct...

I na dovolenou jsem si sebou přibalila háček a klubko a uháčkovala pár čtverců k ubrusu.Ještě pár oček a bude hotovo.

Rovnýma nohama...

11. července 2016 v 22:30 | Blanka |  Naše zahrádka

...do všedního života.
I když jsem se už těšila,je to vždycky sešup.
Včerejšek byl náročný a hodně jsme cestovali.Do Čr jsme se začali přesunovat už v sobotu v pět odpoledne,v neděli před devátou ráno jsme dojeli do Brna,přesedli jsme si a odtud jsme pokračovali do Protivína pro Maxe,pak domů,kam jsme konečně dorazili v pět odpoledne.
Teď jen peru,věším,sbírám,žehlím,sklízím,schovávám...

Na zahradě jsem vždycky napnutá a plná obav,jak to tam po dovolené bude asi vypadat.
Letos to dopadlo o hodně líp,než vloni.
Podkroví je doobložené,olištované a zalito bylo taky vzorně.Bohužel nikdo nevyplel Usmívající se...to už bych po kamarádech chtít nemohla i když by to bylo fajn.

Nejdřív proběhla malá obhlídka a pak šup do práce.
Kompost si žije svým vlastním životem,kompostér už je tak trochu malý a dýně s cuketami už dávno vypochodovaly ven...

Dneska jsem sklízela i z vyvýšeného záhonu...

Taky rybíz už byl tak akorát na otrhání a zítra budu muset uvařit marmeládu.

Josty bylo málo,tu jsem stihla sníst jen tak...

Proběhla i úplně poslední levandulová sklizeň...

A na hambalce se už houpe další várka bylinek...libeček a celerová nať.

Od zítřka se má ochladit a má prý pršet...ať tak či tak,určitě se nudit nebudu,protože mám spoustu práce doma i na zahradě.
A nakonec ještě pár kytiček...

Troška italské romantiky

10. července 2016 v 19:55 | Blanka |  Naše výlety

O romantická zákoutí nebyla nouze a určitě bude na co vzpomínat...

Z Říma

7. července 2016 v 10:23 | Blanka |  Naše výlety

Dneska jsem tady s fotkama z úterního výletu,kdy jsme se vypravili do 250 kilometrů vzdáleného Říma.Na podobné velké poznávačky jsou nejideálnější jarní,nebo podzimní měsíce,ale mně osobně by asi hodně mrzelo,kdybychom nevyužili možnosti,která se nám naskytla a do Říma se nepodívali.

Hned po výjezdu ze San Benedetta del Tronta jsme opustili provincii Marche a vjeli do Abruzza,dál jsme pokračovali do vnitrozemí.Cesta vede horami a dálnice je proto většinou na hodně vysokých pilířích,což mně s mým strachem z výšek nedělalo moc dobře.Hory jsou Apeniny s nejvyšším vrcholem Corno Grande a jsou provrtané velkým množstvím tunelů.Vede tady i nejdelší tunel v Itálii,který měří víc než deset kilometrů,což byl taky docela zážitek.
Říká se,že všechny cesty vedou do Říma,na tom nejspíš něco bude,protože se tam rozhodlo vjet všechno,co má kola.Systém dopravy v Římě jsem nepobrala...do jednoho jízdního pruhu se cpou minimálně dvě auta,motorky vás předjíždějí zleva,zprava a do toho kličkuje ještě pár cyklistů.Všichni živě gestikulují,ti co mají klakson jej neustále používají...jedním slovem divočina.Náš řidič byl taky Ital,takže se uměl dobře orientovat,věděl,že ve frontě se nestojí,ale celá se objede a pak se tam nějak nacpe...docela jsme žasli.

Naší první zastávkou byl stát ve státě Vatikán.Bezpečnostní opatření určitě nejpřísnější v celém Římě...všechno kovové do koše na pás,zavazadla rovněž,vy do turniketu,všude policisté a švýcarská garda.
Ale udělat si představu,vidět Piazzu San Pietro,sídlo papeže,balkón,ze kterého káže,Baziliku a všechno ostatní za to určitě stojí...

Tolik Vatikán,dál jsme zase kousek popojeli,viděli jsme Andělský hrad...

A pak už jsme krásy Říma obdivovali pěšky...

Některé z památek prochází rekonstrukcí.Například přenádherná fontána di Trevi,do které hází mince všichni,kteří se do Říma chtějí ještě někdy vrátit i Španělské schody se právě opravují...

Bezpečnost se dodržuje v dnešní době hodně,takže i Řím je opravdu plný policistů a vojáků ve zbrani i beze zbraní...

A tady první část prohlídky Říma ukončím.Mějte se všichni krásně a já pádím za zbytkem smečky k bazénu.

San Benedetto del Tronto 2

5. července 2016 v 23:44 | Blanka |  Naše bydlení

Dneska vám hnedka zkraje posílám trochu přímořské květeny.
Hlavně oleandrové maxikeře všech barev tady vedou.A samozřejmě palmy...ještě jsem nikdy nebyla na místě,kde je jich tolik.Tady ve městě jich mají prý okolo osmi tisíc,jsou tu palmové parky,palmová promenáda,palmy jsou všude a je to fakt moc pěkná podívaná.

Dneska jsme vstávali o čtvrté a byli jsme na celodenním výletě 250 kilometrů od San Benedetta del Tronta.
Tušila jsem,že to bude hodně náročné,ale bylo to asi ještě náročnější než jsem čekala.Mám na noze i puchýř od chození a to jsem měla pohodlné tenisky,k tomu bylo 32 stupňů ve stínu,takže máme za sebou fakt hodně náročný den.
Jsem ráda,že jsem to ve zdraví přežila,že jsem viděla to,co jsem vidět chtěla a zítra nebudu dělat nic jiného,než se válet u vody.Akorát jsem rodině slíbila,že už jim konečně předhodím něco domácího k obědu...protože k tomu jsem se ještě nedostala.V těch vedrech nějak nemáme ani chuť nic jíst a odbýváme se,hlavně ovocem a zeleninou,různými salátky,sem tam to proložíme nějakým pečivem.Tady všude mají výborné focaccie,pizzy,tortilly a podobné záležitosti,tak ty si dáváme,když už je nejhůř a všichni jsou spokojení.Žádné vyvařování...maso jsem před odjezdem fakt nezavařovala...ani náhodou.
Odbočila jsem...o výletě si určitě napíšeme,protože mám asi milion fotek...a zítra krom tvoření nějakého slíbeného oběda budu jenom ležet...

Dočítám knížku,kterou jsem si chtěla už dlouho přečíst...

...je skvělá,moc mě baví ji číst a baví mě i obrázky v ní...

Tak tu si sebou beru k vodě,abych ji stihla přelouskat,protože tady mám rozečtenou ještě jednu.A už jsem i háčkovala,ale jen pár oček,protože fakt není kdy...

A ještě jeden plán na zítra...rozhodně !!!

Moc zdravím do ČR a všem vám přeju prima letní dny !!!

San Benedetto del Tronto

4. července 2016 v 0:35 | Blanka |  Naše výlety

Moc Vás všechny zdravím a děkuju za vzkazy pod minulým článkem.
Název města,ve kterém jsme se ocitli jste samozřejmě uhádli správně,skutečně jde o San Benedetto del Tronto v provincii Marche

Mám moc ráda západy sluníčka a ten čas,kdy člověk čeká,jestli to zasyčí,když se rozžhavené slunce po celodenním putování po obloze konečně dotkne mořské hladiny si užívám kdykoliv to jde.
Bohužel tady slunce do moře nezapadá.
Ale takhle se tady každé ráno sluníčko vynoří z moře a jakoby postupně rozsvítí...

Nechtěla jsem si to nechat ujít,i když jsem si budíka musela nařídit na hodně brzy.
Sledovat to narození nového dne mi za to ale stálo...

Naštěstí jsem nemusela chodit nikam daleko,stačilo jen si sednout na balkón a čekat.
Výhled máme opravdu moc pěkný a taky oceňujeme,že máme okna právě na východní stranu,protože sluníčko k nám nakukuje jen po ránu a pak už praží jinam...

Na balkóně se pak po zbytek dne dobře sedí,čte,jí,povídá,popíjí a pozoruje moře,což má pro nás suchozemce neopakovatelné kouzlo

Najeli jsme na loudavé dovolenkové tempo,lenošíme,odpočíváme a v podstatě celý den se přemísťujeme od bazénu k moři a zase nazpět,což naštěstí znamená jen přejít silnici a pruh pláže.
A nakonec pár fotek z našeho ubytování...

Moc zdravím do ČR,mějte se všichni pěkně a užívejte si krásné léto !!!

Léto,budiž...

2. července 2016 v 22:46 | Blanka |  Naše výlety

...pochváleno !

Protože po očku sledujeme dění v ČR a taky počasí a zaslechli jsme i o silných bouřkách,posílám vám kousek léta.

Přemístili jsme se o nějakých 1250 kilometrů na jih,do italské provincie Marche.
Tomuto kraji se říká palmová riviéra a opravdu dělá čest svému jménu...

Itálie dneska žije fotbalem,protože právě hraje s Německem.To je hlavní důvod toho,že jsme "doma"...jednak se muž chtěl samozřejmě taky podívat a taky všude je plno.Italové vyšli do ulic,všechny restaurace,bistra i pizzerie jsou plné k prasknutí,všude obr televize i promítací plátna,všichni fandí,dění na hřišti tady přenáší naživo i místní rozhlas.Opravdu je tady řev a ať už to dopadne jak chce,italové každopádně budou mít co zapíjet.

To jsem ale odbočila.O městě,ve kterém jsme se ocitli toho ještě moc nevím,protože jsme tady poprvé,zatím jen napíšu,že má poměrně dlouhý název...bude někdo vědět? ...,asi osm tisíc palem,šest kilometrů dlouhou palmovou promenádu,po které se dá procházet i jezdit na kole,mají tady výbornou zmrzku...ostaťně jako v celé Itálii...

...a je tady krásně...teď celá Itálie pláče,protože dostali gól...přála bych vám to slyšet.

Wifi máme přímo v apartmánu,zatím šlape,tak jak má,takže pokud se nic nezmění,určitě se vám zase ozvu.
Krásný večer vám přeju a zdravím do ČR !!!
Italové právě proměnili penaltu,tady to všechno křičí,auta troubí a i když ještě nic není rozhodnuto... v každém případě to vypadá na velice dlouhou noc.