Toskánská romance poprvé-Florencie

28. března 2016 v 21:04 | Blanka |  z výletů

Letošní velikonoce jsme prožili jinak...žádné chystání,pečení,barvení vajíček se nekonalo.
Tohle všechno jsme si docela rádi nechali ujít a vyměnili za cestování po Toskánsku.
Náš zájezd měl krásný název...Velikonoční Toskánská romance a o prodlouženém víkendu,který jsme měli možnost v tomto koutě Itálie prožít si teď něco napíšeme.
První zastávkou byla Florencie,kde jsme strávili jeden celý den.

Florencie...italsky Firenze byla založena na začátku 2.století př.n.l. Římany.
Z malé vesnice se rychle vyvinulo vlivné obchodní město.Ve středověku byla Florencie roztříštěná v důsledku vnitřních sporů.V 15.století zažívala za vlády mocného rodu Medicejských nebývalý umělecký a hospodářský rozkvět.V letech1865-1870 pak byla dokonce hlavním městem italské říše.
Je to nejlidnatější město Toskánska a má 440 tisíc obyvatel.

Předchozí fotka je z náměstí Piazzale Michelangelo,odkud se nám nabídne krásný panoramatický výhled na celou Florencii.

Určitě nejznámější stavbou Florencie je katedrála Santa Maria del Fiore,což je čtvrtý největší chrám světa s pompézní venkovní výzdobou,na jehož stavbě a výzdobě se podíleli umělecké dílny Brunelleschiho,Donatella a Michelangela...

Tato katedrála je tak obrovská,že vměstnat ji na jedinou fotku opravdu celou se mi nepodařilo.
Dómu vévodí Brunelleschiho kopule,označovaná jako zázrak renesančního stavitelství a architektury.Je to tak významná věc,za kterou se staviteli kopule dostalo neobvyklé pocty a je v katedrále pohřben.

Katedrálu doplňuje Giottova zvonice,která je stejně pompézně zdobená.
Pokud by jste získali dojem,že takhle nádherně zdobená katedrála musí být stejně krásná i uvnitř,vyvedu vás z omylu,interiér už tak nádherný není a je docela skromný.

Většina kostelů je v Toskánsku zpřístupněná zdarma,v některých se platí,popřípadě jsou pak zpoplatněné vstupy do baptistérií,krypt,nebo jiných vyjímečných míst.
Baptisterium San Giovanni má velmi ceněné tzv. "Rajské dveře" jejichž zlacené bronzové výplně s výjevy ze starého zákona vytvářel Ghiberti dlouhých 27 let ...na fotce jsou uprostřed.

Florencie je kolébkou renesance,právě tady se formoval italský jazyk a za velkého básníka Danteho se zrodila italská literatura.Je to město Botticeliho Zrození Venuše i město Michelangelova Davida.A právě sochu Davida,kterého z obrovského kusu bílého mramoru v Davida proměnil Michelangelo ve svých 26 letech si nenechá ujít asi nikdo...

Dalším symbolem Florencie je bronzová socha divočáka.Když jej pohladíte po čumáčku,zaručeně se do Florencie ještě vrátíte.
Můžete pak navštívit některé z muzeí a galerií...například Gallerii degli Uffizi,což je jedna z nejznámějších světových galerií se sbírkami děl od antického Říma po baroko i s díly renesančních mistrů Botticeliho,Leonarda,Michelangela,Tiziana,Veronese a jiných.

Určitě doporučuju navštívit i nejznámější most v Toskánsku...Ponte Vecchio...most zlatníků...fotky z něj jsou na další fotce....

Most má tajnou Vasariho chodbu,kterou se Medicejové dostávali z galerie Uffizi do paláce Pitti.
Krámky pod touto chodbou byly původně řeznické.Řezníci měli ve zvyku odpadky a odřezky masa házet přímo do řeky,což samozřejmě způsobovalo zápach.Proto byli z krámků vykázáni a na jejich místo se nastěhovali zlatníci.
A skutečně po obou stranách mostu jsou vedle sebe pouze samí zlatníci.Ceny za jejich zboží se mi zdály ale opravdu vysoké,ale na podívání je most opravdu rarita.Dokonce i hitlerovským vojskům bylo prý líto most při ústupu vyhodit do povětří a ušetřili jej.
Přes řeku Arno tady vede i řada jiných mostů,ale Ponte Vecchio je nejznámější a najdete ho snad na všech pohledech z Florencie.

Do Florencie míří spousta turistů a město z turistického ruchu i hodně žije.Samozřejmě v dnešní době se klade velký důraz na bezpečnost,takže musíme být připraveni na to,že všechny významnější památky jsou hodně hlídané policisty i armádou.Na druhou stranu potkávat mezi davy turistů vojáky se samopaly,zaparkované vojenské vozy,procházet turnikety,ukazovat kabelky,vysypávat batohy a nastavovat se detektorům,jsou zvláštní zkušenosti,na které si musíme zvykat...

Florencie má svoje letiště,v ulicích potkáte spoustu aut,zásobovacích vozů,ale hlavním dopravním prostředkem jsou tady bezesporu všelijaké motorky,mopedy a podobná vozidla,se kterými se dá snadněji proplétat davy turistů i úzkými uličkami města...

Samozřejmě i tady je možné nechat se povozit koňmo,ale my jsme na odjezd z Florencie použili jiný dopravní prostředek...svezli jsme se vlakem...ty jsou tady sice čisté,i když,jak jsme měli možnost zjistit né moc přesné.
Nicméně nakonec jsme z nádraží Santa Maria Novella přece jen odcestovali.

Mým pohledem je Florencie překrásné město,samozřejmě se musíme připravit na to,že vidět ji chce krom nás i spoooouuuuusta jiných turistů.Počasí při celém našem pobytu nám velmi přálo a slibovaných plus mínus 17 stupňů jsme opravdu měli.
Příště se do Florencie ještě vrátíme,podíváme se spolu na trh,povíme si něco málo o jídle a popojedeme zase o kousílínek dál.

9 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Anna Anna | E-mail | 28. března 2016 v 21:14 | Reagovat

Blaničko to byl snový výlet.Užili jste si jej ve zdraví a v pohodě..To je dobře.Já už bych nikam v dnešní době nejela.Pěkný večer.Pa.Anna♥

2 Evička Evička | E-mail | 28. března 2016 v 21:16 | Reagovat

Vitaj doma Blani. Čakala so na tvoju fotodokumentáciu a komentár k Toskánsku. Vynorili sa mi spomienky, zážitky, krásne a nezabudnuteľné. Verím, že sa ti v Toskánsku páčilo a už rozmýšľaš, ako sa tam vrátiť. :-D Teším sa na ďalšie fotky. :-) :-D :-D :-D :-)

3 Blanka Blanka | E-mail | Web | 28. března 2016 v 21:33 | Reagovat

[1]: Aničko,byla to krása.Já to pořád ještě tak nějak vstřebávám a teprve až teď u fotek si vzpomínky třídím a zpracovávám,co jsem vlastně viděla.Přitom cítím nohy,které mě ještě teď hodně bolí.Bylo to fakt HODNĚ náročné :-D,ale jsem moc ráda,že jsme to s mužem absolvovali :-)

4 Blanka Blanka | E-mail | Web | 28. března 2016 v 21:37 | Reagovat

[2]: Evičko,na tebe jsem si v Toskánsku vzpomněla.Vím,že jsi tam byla vloni a že se letos chystáš znovu.Až budeš mít sestavený plán míst,kam se vydáte,budu ráda,když mi ho napíšeš.
Stejně jako ty,jsem nadšená a rozhodně se chci vrátit :-D

5 Irena Irena | 28. března 2016 v 21:40 | Reagovat

Dobry večer Blanko,dlouho jsem nebyla na Vašem blogu,nestihala jsem😊 Mate krasne fotky,krasne zážitky a dušičku nabitou energii a vzpomonkami ze kterých my ostatní budeme těžit ještě dlouho😊V dobrem slova smyslu tise zavidim😊preji krasny zbytek večera a spoustu elanu😊 Irena

6 Helena Helena | E-mail | 28. března 2016 v 22:02 | Reagovat

Blani, byla jsem celkem zvědavá, jak jste se měli. Fotky máš nádherné, moc ráda jsem si zavzpomínala. Jinak tě ujišťuji, že množství policistů na ulicích a nebo třeba turniket a prohlídka kabelek třeba do Palazzo Vecchio jsme zažili už před lety...
Pa, Helena

7 Blanka Blanka | E-mail | Web | 28. března 2016 v 22:23 | Reagovat

[5]: Já doufám,že z těch vzpomínek taky budu těžit hodně dlouho,protože to bylo moc pěkné :-)

8 Blanka Blanka | E-mail | Web | 28. března 2016 v 22:29 | Reagovat

[6]: Heli,já mám možnost srovnávat třeba s Benátkama,kde jsme byli předloni a předtím asi před pěti lety.Sem tam jsme potkali nějakého policistu,ale armáda a vojáci se samopaly asi ještě spali hlubokým spánkem.Takže teď mně docela mrazilo

9 Zdenka Zdenka | E-mail | Web | 28. března 2016 v 22:33 | Reagovat

Blani, krásné velikonoce jste měli ;-)  :-) Já byla v Itálii před 3 lety na karnevale v Benátkách, napadl tam sníh a tak velké zpoždění jsem ještě nezažila :-D  :-D , taky jsem pak nespokojeným cestujícím, říkala ať zkusí vlak v Itálii, když se jim u nás nelíbí :-D I z Říma jsme odjížděli s hodinovým zpožděním a všichni byli naprosto v klidu :-D Moc se těším na pokračování ;-)  :-)

10 Blanka Blanka | E-mail | Web | 28. března 2016 v 23:16 | Reagovat

[9]: My jsme naštěstí měli možnost přesednout do jiného vlaku,což jsme i udělali.Až potom přijel ten náš původní,ale do něj už se nám přemísťovat nazpět nechtělo.Nakonec to teda dobře dopadlo,ale musí se nechat,že čisto ve vlaku měli,to zas jó.Měl zpoždění asi čtvrt hodiny a jak píšeš,taky byli všichni v naprostém klidu :-D

11 dáša dáša | 29. března 2016 v 5:43 | Reagovat

opravdu krásný výlet, i počasí jste měli hezké. hlavně, že jste ve zdraví zpět.

12 Dagmar Dagmar | E-mail | Web | 29. března 2016 v 6:11 | Reagovat

Ahoj Blani, vítej z výletu! :-)Fotečky máš nádherné. Ze samopalů mě mrazí... To sis je mohla jen tak vyfotit? Krásné jarní dny. :-)

13 Zdena Zdena | Web | 29. března 2016 v 7:03 | Reagovat

Blani čtu tvůj článek a nadšením zapomínám dýchat. :-D Krásný výlet jste měli viď. Počasí vám vyšlo a mnoho nádhery jste viděli. Na vojáky si opravdu budeme muset zvyknout, však je to pro náš klid. Fotka s motorkama se mi líbí. Italské vlaky -to je kapitola. Jízdní řád jim nic neříká, ale oni to neřeší, jsou v klidu. ;-) Těším se na další fotečky. Krásný týden,pa❤❤❤

14 IVETA IVETA | 29. března 2016 v 7:13 | Reagovat

Ahoj Blani,hezké fotky a moc zajímavé povídání už se těším na další,je supr,že jste si výlet užili.Moc zdravím.

15 Intuice Intuice | E-mail | Web | 29. března 2016 v 8:09 | Reagovat

Pěkná reportáž. Parádní využití prodlouženého volna. Až na ty ušlapané nožičky, tomu věřím, že ťapkaly dost. Ti vojáci a jejich vozidla by se mi moc nelíbily. Pojedu v létě jižněji (Sicílie), tak uvidím, co tam. ;-)  :-)

16 Jana Jana | Web | 29. března 2016 v 8:27 | Reagovat

Blani, děkuji za překrásnou podívanou :-) Fotečky jsou nádherné a jsem ráda, že jste si výlet užili :-)

17 Jarka Jarka | Web | 29. března 2016 v 9:58 | Reagovat

Blani, udělali jste moc dobře, že jste na prodloužený víkend vyrazili na výlet. Florencie je nádherná a ten most bych chtěla vidět na vlastní oči, ale navštívit i všechno ostatní musel být zážitek. ;-) Už se těším na příští článek. :-)

18 Blanka Blanka | E-mail | Web | 29. března 2016 v 12:29 | Reagovat

[11]: Počasí vyšlo,bylo nádherně a chvilkama teplo až moc.Před odjezdem jsme hodně řešili,co sebou za oblečení.Všechno zimní po skouknutzí předpovědi zůstalo doma a udělali jsme dobře,protože chvilkama jsme chodili jen v tričkách :-)

19 Blanka Blanka | E-mail | Web | 29. března 2016 v 12:33 | Reagovat

[12]: Vojáčci se na focení moc netvářili,ale na tajňačku se mi pár fotek podařilo.Bezpečí musí být...hlavně v dnešní době.Všimla jsem si,že zvlášť zaměření jsou vojáci i policisté na hodně snědé přičmoudlíky s velkými batohy.Viděla jsem i pár případů,kdy museli z fronty na lístky odejít...byli vykázáni.S vojáky pak odpadá jakákoliv diskuze.

20 Blanka Blanka | E-mail | Web | 29. března 2016 v 12:37 | Reagovat

[13]: Zdeni,byla to nádhera.
No a myslím,že Itálie je ještě poměrně bezpečná...možná trošku něco jiného je pak v Římě a třeba ve Vatikánu,tam už ty bezpečnostní opatření zase budou jiná.
Musí to být,určitě se dá předejít lecčemu,i když na druhou stranu,pokud si někdo vezme do hlavy,že si nacpe batoh výbušninou a na přeplněném náměstí se odpálí,nevím,jestli ho něco odradí.

21 Blanka Blanka | E-mail | Web | 29. března 2016 v 12:38 | Reagovat

[14]: Iveto,užili jsme si to moc,bylo to fakt super.I když velice náročné.Měla jsem vždycky večer pocit,že mi upadnou nohy :-D

22 Blanka Blanka | E-mail | Web | 29. března 2016 v 18:11 | Reagovat

[15]: Na Sicílii byli vloni naši mladí a byli spokojení.Jeli na vlastní pěst,bez cestovky,z Prahy do Říma letadlem,z Říma pak nočním vlakem.Ubytování si zajistili dopředu sami přes net.Byli spokojení,migranti tam nebyli a prý docela bezpečno...až prý na velice chaotický provoz v dopravě.Značky prý nikdo nerespektuje a hodně se používají klaksony :-)

23 Blanka Blanka | E-mail | Web | 29. března 2016 v 18:11 | Reagovat

[16]: Jani,vůbec není zač :-)

24 Blanka Blanka | E-mail | Web | 29. března 2016 v 18:12 | Reagovat

[17]: Jaruš,příští článek vyjde zítra a nakonec je úplně celý o jídle :-D

25 Intuice Intuice | E-mail | Web | 29. března 2016 v 19:10 | Reagovat

[22]: Blanko, děkuji. My jedeme s cestovkou. :-)

26 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 29. března 2016 v 19:46 | Reagovat

Vidím Blanko, že jste si Velikonoce užili. Já mám doma takového panikáře, který jen plaší, že se nyní nikam nedá cestovat. Určitě by na něho ta vojenská vozidla a prohlídky působily depresivně.
Architektura je nádherná a počasí jste měli také krásné. :-)

27 jana jana | E-mail | 29. března 2016 v 20:34 | Reagovat

BLANI. DĚKUJI ZA KRÁSNOU REPORTÁŽ ,NÁDHERNÉ A MYSLÍM ŽE VELIKONOCE SE VÁM KRÁSNĚ VYDAŘILY. ZDRAVÍM :-) JANA

28 Blanka Blanka | E-mail | Web | 29. března 2016 v 20:51 | Reagovat

[25]: I my jezdíme reději s cestovkou,já nejsem tak odvážná,mladí si troufnou už kvůli tomu,že se všude domluví.

29 Intuice Intuice | E-mail | Web | 29. března 2016 v 20:53 | Reagovat

[28]: Nápodobně! :-)

30 Blanka Blanka | E-mail | Web | 29. března 2016 v 20:53 | Reagovat

[26]: Já myslím,že ne všude je to  s bezpečností stejné.Jsou rizikovější místa a místa bezpečnější.Na druhou stranu,člověka může potkat neštěstí i cestou na nákup.Vzdát cestování je myslím škoda :-)

31 Blanka Blanka | E-mail | Web | 29. března 2016 v 20:55 | Reagovat

[27]: Jani,není vůbec zač a brzy budeme pokračovat článkem o jídle :-)

32 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 29. března 2016 v 20:57 | Reagovat

[30]: Já si to také myslím. V květnu jsme měli objednaný zájezd do Krakova, naštěstí i se synem a manžel už se odhlásil. Já se synem jedu, ale poslouchám jen jeho brblání, že nemám rozum. ;-)

33 dadainka dadainka | Web | 29. března 2016 v 21:10 | Reagovat

Krásné fotky :-)

34 Blanka Blanka | E-mail | Web | 29. března 2016 v 21:13 | Reagovat

[32]: Rozum máš,byla by škoda sedět doma za pecí.Jsou místa,kam bych asi necestovala,protože bych se taky bála,ale ne všude je to stejné :-)

35 Blanka Blanka | E-mail | Web | 29. března 2016 v 21:14 | Reagovat

[33]: Děkuju! :-)

36 Radka Radka | Web | 29. března 2016 v 22:03 | Reagovat

Krásně jste strávili Velikonoce. Budu se těšit na pokračování reportáže :-)

37 Šárka Šárka | 30. března 2016 v 16:26 | Reagovat

Ahoj Blaní! :-)
Tak už jste zpátky! To tak uteklo! :-)
Koukám se na fotky a kochám se tou krásou! A i povídání okolo je tuze zajímavé! :-)
Měj se krásně Blaní a ahoooooooooooooooooooj! ♥

38 Ema Ema | E-mail | Web | 30. března 2016 v 17:06 | Reagovat

Udělali jste si báááješný velikonoční výet a je vidět, že jste si ho náležitě užili.:-)

39 Blanka Blanka | E-mail | Web | 30. března 2016 v 17:28 | Reagovat

[36]: Opravdu jsme tento prodloužený víkend strávili na nás trochu neobvykle,ale bylo to moc fajn :-)

40 Blanka Blanka | E-mail | Web | 30. března 2016 v 17:29 | Reagovat

[37]: Šári,vážně to strašně uteklo a já bych se ráda vrátila,protože to byla krása.Budeme mít na co vzpomínat :-)

41 Blanka Blanka | E-mail | Web | 30. března 2016 v 17:30 | Reagovat

[38]: Emi,užili jsme si to opravdu,mám moc pěkné vzpomínky a doufám,že se do Toskánska ještě vrátím :-)

42 Helena Lišková Helena Lišková | E-mail | Web | 1. dubna 2016 v 11:35 | Reagovat

Blani, to je krása. Prožili jste jistě kouzelné svátky... :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.