Rybářská vesnice

1. srpna 2015 v 0:05 | Blanka |  Naše výlety

Pro nás suchozemce je moře velkým lákadlem a nejinak je to i u loďních výletů,které pak nepodnikáme taky moc často.
Každý výlet na otevřeném moři je spojený s obavou,jaké bude počasí,jestli nebude moc foukat,nebudou velké vlny,nebude to houpat...Vím o čem píšu,jednu plavbu,při které plavčíci rozdávali igelitové pytlíky mám už za sebou Mrkající.To se pak dvouhodinová plavba z Benátek zdála nekonečná.

Pro letošek jsme mohli nechat obavy stranou,protože jsme nevypluli na volné moře,ale s lodí Arcobaleno...Duha...jsme se proplétali kanály a lagunami,což byla plavba pohodová,klidná a v letošních hicech i hodně osvěžující,protože na lodi příjemně pofukovalo.

Vzhůru na palubu,vyplouváme...

Hned na začátku plavby,jen kousek od přístavu nás čeká jedna technická rarita...otočná lávka pro pěší.
Pán v růžovém tričku svižně otáčí klikou a tím v podstatě i celým mostem,který se otáčí a uvolňuje nám průjezd...

Teď už nám nic nebrání,můžeme vplout do úzkého kanálu a začít se proplétat lagunou...

Na březích jsou tady všelijaké zahrádky,domečky a rybářské vesničky,které zprvu vypadají neobydleně.Přítomnost loděk a člunů prozrazuje,že přece jenom "doma" někdo bude...

Některé z loděk jsou krásné kousky,stejně jako i chaty a rybářská obydlí...

Samozřejmě vítáme,že se do jedné z vesniček můžeme podívat.
Naše loď přiráží k molu a my po asi hodinové plavbě vycházíme na pevninu,kde nás čeká krátká exkurze do obydlí rybářů.

To co z moře působí jako "romantika až na půdu",je pro rybáře tvrdá práce.
Chaty pak poskytují veškeré zázemí od mrazáků k uložení úlovku,nádobí na přípravu jídla,zásoby,až po postele k přespání,nářadí na opravu lodí,sítě na ryby,pruty...prostě všechno možné,co se rybářům může hodit.

Součástí prohlídky pak byla i ochutnávka kávy,která se mi,jelikož nepiju jinou,než cereální Caro,ale zdála příliš silná,takže nic pro mne.

A hurá nazpět na palubu a vyplouváme.

Moc se mi líbilo tohle obydlí z cihel...

Pluli jsme i kolem domu,ve kterém trávil nějaký čas Ernest HEMINGWAY.
Prý tady napsal román Přes řeku do stínu stromů a že jsme se v domě nazastavili na návštěvu olitovala hlavně naše knihomolka Natálka.
Takhle jsme si usedlost mohli prohlédnout jenom z povzdálí...

Nevadí,pořád bylo na co se dívat...

Pomalu se loučíme s rybářskými chatrčemi a vracíme se do přístavních vod.
Měli jsme možnost si Caorle prohlédnout zase z jiného úhlu,z téhle strany jsme se na maják,nakloněnou zvonici a město ještě nepodívali...

Kapitán si s náma zalaškoval...už už to vypadalo,že s náma nakonec přece jen vypluje na volné moře,v poslední chviličce ale udělal ostře čelem vzad a než s náma vmanévroval do přístavu,mohli jsme hrát svoji oblíbenou hru...já bych chtěl tuhle loď a tato je taky krásná...Mrkající

A já bych brala třeba tuhle a dům z cihel s modrými okenicemi a velkou zahradou Smějící se

Tolik k naší plavbě.
Všechny moc zdravím a pokud se chystáte na cesty,přeju krásné zážitky a šťasný návrat!!!

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Anna Anna | E-mail | 1. srpna 2015 v 2:13 | Reagovat

Blaničko s velkým zaujetím jsem s Tebou prošla tato místa.Moc pěkně a zajímavě jsi to napsala..děkuji.Přeji Ti pěkný víkend.Anna. :-)

2 Jana Jana | Web | 1. srpna 2015 v 7:44 | Reagovat

Blani, děkuji za nádhernou procházku...no možná i projížďku po okolí rybářské vesničky :-)
Vše se mi velmi líbí, krásná krajinka, lodě , domky i voda.... nádhera ;-)
Měj se krásně a přeji prima víkend :-)

3 Zdenka Zdenka | E-mail | Web | 1. srpna 2015 v 8:12 | Reagovat

Pěkná projížďka do rybářské vesničky ;-)  :-) V pondělí odjíždíme, ale na sever do Německa, to se asi moc neohřejeme :-D

4 Blanka Blanka | E-mail | Web | 1. srpna 2015 v 8:26 | Reagovat

[1]:Aničko,vůbec není zač!
Moc tě zdravím a taky ti přeju pěkný víkend!

[2]: I nás hodně překvapila voda...měla krásnou barvičku.Trochu jsem se bála,aby laguna nebyla špinavá a nebyla třeba cítit...zbytečně.Trochu mě mrzí,že se mi nepodařilo vyfotit překrásně barevné vážky,které se tam proháněly.No a cihlové domky jsou prostě krásné.Ve spojení s barevnými okenicemi je to podívaná.Líbí se mi i baťovské domečky ve Zlíně...i když u těch je trošku na škodu,že jsou všechny stejné.

[3]: Zdeni,možná se neohřejete,ale určitě budete podnikat pěkné výšlapy a já už se moc těším na tvoje fotky.
ŠŤASTNOU CESTU PŘEJU!

5 Jarka Jarka | Web | 1. srpna 2015 v 9:09 | Reagovat

Líbí se mi ty rybářské chatrče, ale vesnička mi připadá jak skanzen, jestli tam opravdu ještě takto žijí lidé, tak mají můj obdiv. Je mi jasné, že romantika je to jen na první pohled. :-) Měli jste prima dovolenkový výlet, člověk nemusí jen ležet na pláži. 8-)

6 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 1. srpna 2015 v 9:15 | Reagovat

Velmi zajímavý výlet. Člověk si uvědomí, jak si vlastně žije jako boháč, když vidí tu tvrdou práci rybářů a jak žijí.

7 renuška renuška | E-mail | Web | 1. srpna 2015 v 9:27 | Reagovat

Blani, i když jsem ti psala, že si z dávné dovolené v Caorle nic nepamatuju, tak tímhle článkem jsi mi krásně připomněla, že i my jsme pluli lodí skrze lagunu a dokonce se mi i vybavuje, jaký jsem měla na sobě model :-D.
A víš co? Docela hodně uvažuji nad tím, že příští rok vyrazím s klukama právě sem, protože tvé články mě opravdu hodně baví a láká mě vrátit se do míst, která jsem kdysi navštívila. A to včetně pizzerie s českou obsluhou - tenkrát tedy :-D

8 Blanka Blanka | E-mail | Web | 1. srpna 2015 v 10:14 | Reagovat

[5]: Jaruš,jsou to chýše k přespání,ne domy k bydlení.Rybáři přijíždějí,loví a zase odjíždějí.Některé samozřejmě slouží i k rekreaci.

[6]: Práce rybářů je určitě tvrdá.Nevím jaké to je se rybolovem živit.Možná je to lepší,než ve fabrice :-D ...určitě nebezpečnější

[7]: Reni,pokud máš na mysli pizzerii Malagu s českou obsluhou,tak ta funguje pořád.My ale na pizzu chodíme k Italovi.
No a vidíš,když si pamatuješ i svůj model,tak to s tvou pamětí nebude tak špatné. :-D

9 dáša dáša | 1. srpna 2015 v 11:27 | Reagovat

blaničko, to je opravdu kouzelné místo na planetě. nádhera. a ještě k tomu to umíš hezky vyfotit.

10 Máří Kosáček Máří Kosáček | E-mail | Web | 1. srpna 2015 v 21:10 | Reagovat

Krásné místo, nádhera

11 Helena Lišková Helena Lišková | E-mail | Web | 2. srpna 2015 v 7:40 | Reagovat

Blani, opět krásné fotky. Plavbu jste si určitě užili a musel to být krásný zážitek. :-)

12 Helena Helena | E-mail | 2. srpna 2015 v 8:50 | Reagovat

Blani, moc krásný výlet, kouzelná plavba. Ta barva vody je v laguně a kanálech kolem Benátek nezaměnitelná...
Měj hezkou neděli, Helena

13 Eva Eva | Web | 2. srpna 2015 v 12:49 | Reagovat

Moc hezká místa a pěkné povídání Měj se hezky :-)

14 Blanche Blanche | Web | 4. srpna 2015 v 10:02 | Reagovat

Blaničko mockrát děkuju, že jsem se s Vámi mohla plavit na výlet. Přiznám se, že jsem ani moc nečetla text, protože mě naprosto uchvátily fotky. A tak jsem se na chvíli přenesla na loď, k moři, k písku a křiku racků....aaaaach :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.