Z Dačic

16. října 2014 v 17:41 | Blanka |  z výletů

Moc zdravím při čtvrtku !!! Mrkající
Dneska tady mám fotky z našeho výletu,který jsme podnikli o předminulém víkendu.
Byl to ten víkend,kdy mi hodně z Vás psalo,že u Vás bylo krásně a teplo.To u nás tehdy bylo hodně chladno,měli jsme zataženo a hodně i foukalo a v cíli našeho výletu bylo snad ještě chladněji.
Vypravili jsme se do Dačic.
Počasí a s ním i fakt,že sezóna hradů a zámků se chýlí pomalu ke konci...to všechno zapříčinilo,že jsme zámek měli tak trochu sami pro sebe.Samozřejmě je velký rozdíl,jestli prohlídku zámku absolvujete společně se spoustou lidí,nebo jestli průvodce vypráví výklad jen Vám.Nás bylo pět a bylo to fajn Usmívající se .
Samozřejmě fotky soukromých apartmánů Dalbergů Vám tady neukážu,protože uvnitř se fotit nesmělo,ale návštěvu doporučuju.Apartmány jsou útulné a vážně vypadají,jako by Dalbergové odešli před chviličkou.
Tady je alespoň fotka zámku zvenčí...

Součástí zámku je i Kavárna Café Dalberg,kam jsme si po prohlídce zašli odpočinout.
Moc se mi líbila keramika,ve které se tady podávají dobroty...Při příští cestě k mužovým rodičům mám v úmyslu na chvilku zastavit v galerii DO MLEJNA v Markvarci a tuhle keramiku omrknout.
To jsem ale odbočila...Café Dalberg...krásná keramika,spousta dobrot,detajly korespondující s prostředím.

Muž miluje jahody se šlehačkou a já mám ráda čokoládu Usmívající se...a kostky cukru s Dačicemi taky souvisí...

Po malém odpočinutí v Café Dalberg jsme se vydali do muzea,které je taky součástí zámku...

Kostkový cukr přišel na svět právě v Dačicích a přičinil se o to Jakub Kryštof Rad ,ředitel místní rafinerie.
Cukr se dřív vyráběl v homolích ze kterých se pak v kuchyni sekal za pomoci sekáčku na menší kousky.Docházelo při tom k různým zraněním.No a když si jednou pani Juliana za svým chotěm přišla postěžovat s obvazem na ruce,pan Rad se zamyslel a protože měl svou ženu rád, nechal pro ni vyrobit krabičku s asi 350 kostkami cukru Mrkající.
V muzeu jsme byli úplně sami ,takže jsme si jej pořádně prošmejdili...

V horní části muzea jsme se s Naty vážně vyřádily Mrkající.Já jsem v zařízené dobové kanceláři usedla ke stolu s psacím strojem.Kdysi jsem chodila do kurzu psaní na stroji všemi deseti,tak jsem si to pěkně zopakovala.
Natálka zase zajásala,když viděla opuštěný klavír.Sice hraje na klávesy,ale po chvilce rozcvičování zahrála na klavír několik písniček a taky krásnou skladbu,kterou má právě nacvičenou ...Comptine dun autre été.Je zvláštní,že tahle skladba se mi neoposlouchala i když ji teďka slýchám i několikrát denně...Usmívající se a na zámku se rozléhala parádně...

A ještě pár fotek z muzea,kde byly mimo jiné k vidění i moc krásné formičky na vytlačované perníky,kolovrátky a samozřejmě všude samý cukr Mrkající

Tak a to je pro dnes všechno.Zítra nám už zase začíná víkend a doufám,že by mohlo být i hezky.
Moc Vám všem děkuju za komentáře a meily k minulému článku,zdravím a přeju spoustu slunečných dnů...i když sluníčko nevyjde Usmívající se!!!

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Vlasta Vlasta | Web | 16. října 2014 v 17:50 | Reagovat

Ahoj Blani, z Dačic pochází manžel a i když jsme tam několikrát do roka, v zámku jsem nikdy nebyla, jenom v parku. Moc dobře vypadá i kavárna a muzeum, budeme muset zauvažovat o návštěvě :-)

2 Blanka Blanka | Web | 16. října 2014 v 18:04 | Reagovat

[1]: Vlasti,taky se mi stává,že na popud někoho navštívím něco,co mám jen kousíček od sebe a někdy mně samotnou třeba ani nenapadne tam zajet,zajít.V ČR máme sježděné kde co,ale taky spoustu míst,kde jsme ještě nebyli a chtěli by jsme se tam spolu podívat.Myslím ale,že každý by měl mít "zmáknuté" především svoje bezprostřední okolí :-)
Skrz Dačice jezdíme taky k mužovým rodičům a kolem zámku pokaždé projíždíme.Často jsme si říkali,že se tam někdy zastavíme :-)

3 Duffina Duffina | E-mail | 16. října 2014 v 19:52 | Reagovat

Ahoj  &blani,

vždy  tak úžasne  napíšeš o tom  či onom. O pekných  miestach, ktoré ste navštívili, že mám chuť  sa tam  zrovna  rozbehnúť.Super, ďakujem za príjemný večer pri  čítaní  tvojich pekných  zážitkov:)
Prajem  Ti  krásny  víkend  a teším sa na  ďalšie  krásne  fotečky  a príbehy :)
Jana

4 Jarka Jarka | Web | 16. října 2014 v 21:02 | Reagovat

Jejda, mě ten zvláštně zbarvený zámek byl povědomý a je to vážně on. Dívala jsem se do svých článků dva roky starých a Dačice jsem tam našla. Byli jsme tenkrát jen chvíli ve městě a prošli jsme se i zámeckým parkem, ale v samotném zámku jsme nebyli. Moc se mi na tvých fotkách líbí i to muzeum a je fajn, že sis mohla zaťukat na starém psacím stroji a Natálka zahrát na klavír. ;-)  :-)

5 Drahuš Drahuš | E-mail | Web | 16. října 2014 v 23:18 | Reagovat

Blani, to jste si užili krásný výlet. Moc se mi líbí fotky z muzea i kavárny. Přeju tobě i rodině hezký víkend.

6 Zdenka Zdenka | E-mail | Web | 17. října 2014 v 7:53 | Reagovat

Blani, to jste měli krásný výlet :-) Tam jsem nikdy nebyla, ale moc by se mi tam líbílo :-D

7 renuška renuška | Web | 17. října 2014 v 8:01 | Reagovat

Blani, tak tohle je přesně ten typ výletů, které podnikáme my s mým milým, jen my jezdíme kvůli jeho práci až na začátku adventu. Zámky v tu dobu mají naštěstí otevřeno, kavárničky fungují, muzea i různé skanzeny, kde se člověk vrátí do časů minulých a žasne nad pokrokem ... Tenhle váš výlet mě nadchl a je docela klidně možné, že až budu příští rok plánovat náš soukromý víkend, bude to právě do těchto míst :-). Letos už totiž máme obsazeno - jedeme pod Kutnou Horu :-)

8 Helena Lišková Helena Lišková | E-mail | Web | 17. října 2014 v 9:17 | Reagovat

Blani, určitě to byl moc pěkný výlet. Pořídila jsi i krásné fotky! U nás ten víkend bylo opravdu krásně, ale tento víkend nevím...od rána u nás prší.

9 eva eva | E-mail | 17. října 2014 v 11:12 | Reagovat

Blaničku neodradí ani končící sezona a je to tak dobře. No řekni,kdy jindy by si Natálka takto mohla zahrát při prohlídce zámku. Muselo to být nádherné. Představ si Blani,taky jsem se jednou natrefila u takové prohlídky,kdy jsme tam byli jen ve dvou. Bylo to nezapomenutelné. Průvodkyně se nám maximálně věnovala a nahlédli jsme a leccos si vyzkoušeli i v místech,kam takové návštěvy vůbec nemají přístup. Seděla jsem třebas na toaletě,no přímo na záchodové míse :-D ,kterou používali v osmnáctém století. No paráda. Pozítří mě čeká taky jedna velká cesta. Poprvé poletím letadlem a to přes moře. S kámoškou jsme se vypravily za její dcerou,která žije i s rodinou v Irsku. radost mi kazí jen problém s krční páteří. Najednou mně v ní ruplo a já už tři dny se snažím tuto bolest nějak rozcvičit. No ráno se nemohu téměř ani posadit. Během dne se to trochu rozhýbe,ale musím ještě něco vymyslet. Pěkné podzimní dny ti Blani    přeju a ještě nějaké takové výpravy určitě uskutečni. Po sezoně je to všechno takové jiné a snad ještě babí léto nějaké bude. Nebo alespoń teplý podzim :-)

10 eva eva | E-mail | 17. října 2014 v 11:21 | Reagovat

A ještě něco. Tu skladbu co hrála Natálka jsem si našla na YouTube. Nádhera,mám husí kůži. A to štěstí a ta hrdost nad uměním své dcery,to ti moooc přeju

11 Helena Helena | E-mail | 17. října 2014 v 17:55 | Reagovat

Blani, v Dačicích jsem nebyla, tak moc děkuji za prohlídku a poučení - o tom cukru jsem nevěděla.
Tak skladba je moc krásná.
Hezký víkend, Helena

12 Marťula Marťula | 17. října 2014 v 21:00 | Reagovat

Ahoj Blani
Dačice jsou moc hezké,je to ale let co jsme tam byli.Díky za připomínku,fotky.
Hezký víkend Marťula :-)

13 Marie Marie | Web | 18. října 2014 v 7:36 | Reagovat

Blani, krásný výlet, hned bych se jela do Dačic také podívat. Hlavně muzeum by mě zajímalo. Pořídila jsi tam moc pěkné snímečky. Úžasná je klika, kterou máš  na druhé koláži, takovou jsem ještě neviděla. Nádhera. Blani, přeji ti pěkný víkend. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.