Mikulov-z města

6. října 2014 v 12:24 | Blanka |  z výletů

Ve fotkách se vrátím ještě do předminulého víkendu,kdy jsme si udělali výlet do Mikulova.
Tehdy nám počasí víc než přálo...narozdíl od víkendu právě minulého tehdy bylo překrásně.

Posledně jsme se podívali na Svatý kopeček,do synagogy a na židovský hřbitov.Dneska se trochu projdeme po městě...
Snad z každého jeho koutu je výhled na Svatý kopeček...

A stejně nepřehlédnutelnou dominantou města je i zámek...

Protože počasí toho víkendu opravdu přálo,byla procházka městem hodně příjemná.
Zahrádky restaurací a kaváren byly plné lidí.
Na víno bylo ještě příliš brzy,ale možná se k večeru i zahrádka této vinárny zaplnila...

Všimla jsem si,že v Mikulově mají i vinárnu nejspíš nazvanou podle oblíbené knížky od P.Mayla a podle filmu DOBRÝ ROČNÍK Mrkající
Líbilo se nám,že ve městě mají opravdu velkou spoustu památek a zajímavých staveb...historické náměstí se Sgrafitovým domem,kašnou se sochou Pomony a monumentálním barokním sloupem,zámek s regionálním muzeem,tajemné sklepení,Svatý kopeček,Kozí hrádek,židovský hřbitov,synagogu,židovskou čtrvť....některé z nich jsme navštívili,jiné jsme si nechali zase na jindy.
Například Dietrichsteinskou hrobku jsme si prohlédli jen zvenčí...

Postupující podzim nešel přehlédnout ani ve slunečném počasí...

Mikulov se nám moc líbil,určitě jsme neviděli všechno,co nabízí a stálo by za to zase se vrátit.
I jeho okolí je moc pěkné...mírně zvlněná krajina s vihohrady,nadohled od pálavských kopců...

I když tenhle víkend jsme už moc pěkné počasí neměli...aspoň tedy u nás bylo hodně zataženo a už i chladno...teď momentálně to vypadá na návrat slunečných dnů a babího léta,tak si užívejte krásně barevné podzimní dny !

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 renuška renuška | E-mail | Web | 6. října 2014 v 12:50 | Reagovat

Blani, máš pravdu, že Mikulovský zámek je opravdu dominantní stavbou města - právě ten mě z autobusu nejvíc upoutal.
A co se týká počasí, u nás víkend vůbec nebyl marný, naopak, slunečno a přes sobotní poledne se venku dalo vegetit klidně v krátkém rukávku. Včera už jsem sahala po mikině, ale starší syn Ondra stále v kraťasech a záhřevný až až :-).
Hezký nový týden a ať Ti vyjde každý den na jedničku s hvězdičkou :-)

2 Jarka Jarka | Web | 6. října 2014 v 14:32 | Reagovat

Výčet mikulovských památek je opravdu dlouhý a za návrat by to určitě stálo. Líbí se mi i vinice a okolí, je to krásný kout naší země. :-) Ani u nás víkend za moc nestál, v sobotu by se dal svit sluníčka počítat na minuty a neděle byla zatažená, jako pytel. Uvidíme, jak se nám říjen vytáhne. Doufejme, že nám do barevného podzimu posvítí i to sluníčko. ;-)

3 Intuice Intuice | E-mail | Web | 6. října 2014 v 14:33 | Reagovat

Děkuji za vzpomínku! Hodně mi to připomíná moje fotečky z loňska, kdy jsme tam byli. Přesně vím, odkud co bylo foceno. :-)

4 Helena Lišková Helena Lišková | E-mail | Web | 6. října 2014 v 18:09 | Reagovat

Blani, Mikulov je krásný a hlavně na podzim má svoje kouzlo. Občas si tam zajedeme jen tak. :-)

5 Blanka Blanka | Web | 6. října 2014 v 23:20 | Reagovat

[1]:Reni,teda tomu počasí se divím.U nás bylo v sobotu hodně chladno.V neděli už bylo o trochu líp,u nás 18 stupňů,ale celý den zataženo.Ale my jsme byli skoro až v jižních čechách a tam bylo jen 14 stupňů,takže docela chladno.

[2]:Jaruš,u nás bylo dneska konečně i sluníčko,ale mám odpolední,tak je mi to prd platné :-D Navíc i docela dost foukalo,takže zatím počasí nic moc.Doufám,že se to zlepší :-)

[3]:Tak nepochybuju o tom,že se ti v Mikulově taky líbilo :-)

[4]:Heli vidíš a já jsem tam byla plně prvně...když nepočítám ty průjezdy autem :-)

6 Marie Marie | Web | 7. října 2014 v 5:21 | Reagovat

Blani, měli jste krásný výlet do Mikulova. Když jsme tam byli před léty, město jsme si neprohlédli. Vyšlápli jsme si na Svatý kopeček a spěchali jsme na Pálavu. Když vidím tvé fotografie, tak si říkám, že jsme si tenkrát trochu času udělat měli. ;-)  :-)

7 Zdenka Zdenka | E-mail | Web | 7. října 2014 v 7:06 | Reagovat

Blani, to jste si udělali krásný výlet, i Mikulov město je krásné ;-)  :-) U nás bylo o víkendu hezky :-)

8 Rija Rija | Web | 7. října 2014 v 8:08 | Reagovat

Koukám, že jste si město prohlédli docela podrobně, ale určitě až příště pojedeš do Mikulova, tak ti nabízím pár zajímavostí o kterých nepíšeš. Třebas nádhernou jeskyni. Až bude otevřená dám ti vědět.

9 Blanka Blanka | Web | 7. října 2014 v 9:48 | Reagovat

[6]:Maruško,Pálava...to je další místo,kam bych se chtěla podívat.Já znám vlastně jen Muchovská jezera,kolem kterých jezdíme a jednou jsem tam byla na dovolené,ale Pálavu okukujem jenom z dálky :-)

[7]:Zdeni a vidíš,u nás bylo vážně škaredé počasí.A na Vysočině,kde jsme byli bylo opravdu zima :-)

[8]:Jaruš,myslíš Turold?
Tak tam jsme nedošli.Přečetla jsem si,že je to asi hodinová procházka a na to by už čas nebyl.Ale když jsme byli na Svatém kopečku,povídali si tam o ní lidé a taky o tom,že kolem Mikulova jsou turistické stezky a že prý jsou to moc prima procházky.Jaruš,tak třeba tu prochajdu někdy dáme spolu :-)

10 Ema Ema | E-mail | Web | 8. října 2014 v 0:02 | Reagovat

Vloni přijela z dovolené v Mikulově nadšená kolegyně. Teď je mi jasné proč. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.