Háčkovaná dýně

9. října 2014 v 18:31 | Blanka |  Háčkování

Dýně...to je ten správný symbol podzimu.
A když nemáme dýni opravdovou,můžem si nějakou uháčkovat.
Není to nic složitého.Chtěli jste návod,tak tady je dýně,tak jak ji štrykuju já...
Stačí nám malé klubko,jedno ještě menší,háček,jehla s větším okem,nůžky a chuť jít do toho.
Háček do ruky a jdeme na to...
Uháčkujeme si pět řetízkových oček a ty spojíme do kruhu.
Do kroužku vháčkujeme 8 krátkých sloupků.
V další řadě do každého krátkého sloupku vháčkujeme dva krátké sloupky.

V další řadě háčkujeme 1 krátký sloupek a do každého druhého vháčkujeme dva krátké sloupky.
Další řadu si zopakujeme...háčkujeme stejně jako minulou.
V další řadě háčkujeme do každého očka krátký sloupek...

Pak následují tři řady,kdy sem tam přidáme nějaký ten krátký sloupek,pokaždé,když se nám zdá,že se nám kolečko začne kroutit.
Shrnuto,podtrženo,pokud jste nezvládli začátek dýně podle mého návodu,zkuste to nějakým jiným způsobem...Mrkající...výsledkem by mělo být kolečko,které se nekroutí...takové,které je na další fotce...to moje má asi šest centimetrů v průměru...

Odteď naopak budeme potřebovat,aby se nám kolečko kroutit začalo...Mrkající,takže přestaneme přidávat a budeme háčkovat krátké sloupky do každého očka předchozí řady.
Uháčkujeme sedm řad a dýně se nám začne kulatit...

A teď budeme dělat všechno pro to,aby se nám dýně dotvarovala...začneme očka ujímat.Já jsem spolu sháčkovávala každé páté a šesté očko ve čtyřech po sobě následujících řadách.
A v dalších třech řadách jsem sháčkovala každé čtvrté a páté očko.
Až se nám zmenší otvor,nezapomeneme dýni vyplnit.Já používám kuličky dutého vlákna.
Otvůrek úplně zmenšíme a dýni uzavřeme.

Přízi si necháme delší,navlékeneme ji do jehly s větším okem a dýněčku s ní pěkně obtáhneme...vlastně ji prošijeme a pořádně utahujeme,až vznikou jednotlivé dílky dýně

A zbývá dodělat ještě stopku...stačí deset řetízkových oček a pak háčkujeme několik řad krátkých sloupků,které sháčkujeme,až se nám zdá stopka tlustá,jak potřebujeme...Nezapomeneme obě nitky stopky nechat zase o něco delší...

Stopka je tedy hotová,teď si postupně do jehly navlečeme první konec příze od stopky.Jehlu provlečeme skrz dýni.To samé uděláme i s druhým koncem dýně a jednotlivé konce pak vespod dýně svážeme.

A hotovo,máme dýni...

Všechny moc zdravím a děkuju za Vaše návštěvy,meily a komentáře.
Nevím,nejspíš tady nějakou dobu nebudu,protože jednak k nám míří návštěva a taky jsem znovu jako na trní,protože čekáme zprávy z nemocnice.

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Evička Evička | E-mail | 9. října 2014 v 18:36 | Reagovat

Blani, prajem úspešné zvládnutie návštevy a výsledky z nemocnice čo najlepšie. Pekný večer. :-)

2 Vlasta Vlasta | Web | 9. října 2014 v 18:38 | Reagovat

Ahoj Blani, taky jsem dýně kdysi háčkovala a letos jsem je zatím ani nevyndala, budu to muset napravit :-)
Blani, přeju ti pohodový večer :-)

3 Jitka Jitka | Web | 9. října 2014 v 18:44 | Reagovat

Pěkná dýně. Taky ji zkusím uháčkovat. :-)

4 dáša dáša | E-mail | Web | 9. října 2014 v 19:12 | Reagovat

Blani, děkuji za návod :-) Jak jsem nad dýní pořád dumala, myslela jsem si, jestli dílky nevznikly stažením provázku, ale čekala jsem nějaký fígl.
Blani, přeji Ti, ať všechno dobře dopadne! :-)

5 Květa Květa | Web | 9. října 2014 v 19:26 | Reagovat

Blaničko, tvoje dýněčky se mi mooooc líbí, jsou jednoduché a moc slušivé..
Pozdravuju a přeju pohodový večer! :-)

6 Alis Alis | Web | 9. října 2014 v 19:27 | Reagovat

Ahoj Blani, díky za super návod!

7 Šárka Šárka | 9. října 2014 v 19:42 | Reagovat

Ahoj Blaní! :-)
Skvělý návod! :-) Mě se líbí, jak jsou k háčkované dýni přidané i ty vyřezávané! :-)
Souhlasím, že k podzimu prostě dýně patří. :-)
Blaní měj se krásně a ahooooooooj! :-)

8 Jarka Jarka | Web | 9. října 2014 v 19:44 | Reagovat

Háčkované dýňky jsou nejen pěkné, ale i velmi praktické, po sezoně je stačí strčit do krabičky a napřesrok zase vytáhnout. ;-) Nevím, koho máte v nemocnici, ale držím palce a přeji jen dobré zprávy.

9 Lauralex Lauralex | Web | 9. října 2014 v 20:40 | Reagovat

Ty jo, to je super. Jen škoda, že nejsou oranžový (i když tu barvu nesnášim, ale dýně jsou pro mě prostě oranžový :-D). Já si chci dýni vydlabat.

Můžu se zeptat, neměla bys návod na háčkovanýho medvídka?

10 renuška renuška | Web | 9. října 2014 v 21:08 | Reagovat

Blani, zrovna dneska jsem s kamarádkou největší probírala, jak si připadám nešikovná, když neumím šít, plést, háčkovat ... když vidím, co umíš Ty nebo jiné blogerky ... jenže se bojím toho, že kdybych se to naučila, už bych neměla vůbec žádný pohyb, a tak je pro mě pohodlnější jen chválit a chodit na "čumendu" k takovým šikulkám, jako jsi Ty.

A samozřejmě, co Ti přeju nejvíc, jsou jen samé pozitivní zprávy a milá setkání, zkrátka vše dobré, co Tě obohatí a udělá Ti radost. Takže ať návštěva a hlavně info z nemocnice dopadnou co možná úplně nejlépe!!!

11 Zdenka Zdenka | E-mail | Web | 9. října 2014 v 22:02 | Reagovat

Blani, dýně podle tvého návodu je krásná :-)A taky přeju, aby byly zprávy z nemocnice jen ty nejlepší ;-)  :-) A užij si návštěvu :-)

12 Jindra Jindra | 9. října 2014 v 22:03 | Reagovat

Moc děkuji za návod :-)

13 Luďka Luďka | Web | 10. října 2014 v 0:42 | Reagovat

Blani super návod jsem za něj rádaa,a přeji samé dobré zprávy.Pokud možno tak krásné dny. ;-)

14 Marie Marie | Web | 10. října 2014 v 5:10 | Reagovat

Blani, krásný dýňový článek. :-) Moc přeji, aby zprávy z nemocnice byly jenom dobré, držím palce. :-)

15 Helena Lišková Helena Lišková | E-mail | Web | 10. října 2014 v 8:16 | Reagovat

Ahoj Blani, i já takto háčkovala dýni. :-) Přeji samé dobré zprávy! :-)  :-)

16 Dagmar Dagmar | E-mail | Web | 10. října 2014 v 9:08 | Reagovat

Ahoj Blani, krásné dýně, super návod. :-)Užijte si návštěvu, přeji jen ty nejlepší zprávy! :-)

17 Helena Helena | E-mail | 10. října 2014 v 16:53 | Reagovat

Vzorný návod a krásné fotky!
Pohodový víkend Blaničko! Helena

18 Janka Janka | Web | 10. října 2014 v 19:08 | Reagovat

Přesně tak jsem háčkovala dýně loni i já. :-)
Zprávy z nemocnice musí být jen dobré, nic jiného si nepřipouštěj!!! :-)

19 Ema Ema | E-mail | Web | 10. října 2014 v 23:16 | Reagovat

Konečně vím, kde jsem dělala chybu, díky za návod.:-)
Přeji příjemný víkend a samé dobré zprávy.:-

20 Jarmila Jarmila | Web | 11. října 2014 v 11:55 | Reagovat

Blani, dýně máš krásné. :-) Háčkované i přírodní.
Díky za prima návod. :-)
Přeji pohodový víkend. :-)

21 Jana H. Jana H. | Web | 11. října 2014 v 21:55 | Reagovat

Tak vidíš Blani, po dlouhé době zajdu na svůj blog, kdes mi nechala komentář, kterého si všimnu po dvou měsících!!! Jsem ostuda, ale moc mě těší, že byl právě od tebe, protože jsi mou inspirací.
Přeji vše dobré,
JH

22 Drahuš Drahuš | E-mail | Web | 12. října 2014 v 20:08 | Reagovat

Ahoj Blani, možná se do dýně pustím, ale s háčkem zatím nejsem moc kámoška :-( .
Jinak hlavně přeju jen samé dobré zprávy.Držím palce :-) .

23 helena-b helena-b | Web | 12. října 2014 v 20:53 | Reagovat

Blani, dýněčky jsou moc pěkné. Také tvoje podzimní dekorace z minulého článku se mi moc líbí.
Také ti přeji jenom dobré zprávy. :-)