Z Benátek

12. července 2014 v 14:08 | Blanka |  z výletů

MOC vás všechny zdravím a doufám,že si užíváte léto.
U nás je po krátkém ochlazení zase docela pěkný den a my se chystáme odpoledne strávit na zahradě.
Co jsme se vrátili z Itálie,ke každému článku připojuju pár fotek z dovolené.
Dneska vložím pár fotek z asi nejpodivuhodnějšího města na světě...z Benátek.

Sice jsme letos měli po celou dobu teplé a slunečné počasí,kdy nám zapršelo pouze asi třikrát.Byl to naštěstí vždy deštík,po kterém se zakrátko nebe vyjasní a je zase pěkně,takže jsme spoléhali na to,že když se rozhodneme opustit naši základnu v Caorle,počasí snad bude zase přát.

Ranní obloha ale toho dne vůbec nevypadala dobře a když po snídani kapitán poslal zprávu,že je vše OK a vyrážíme,myslela jsem,že se nejspíš zbláznil.
Už v přístavu začalo krápat a když jsem zahlédla nebe nad mořem,pomyslela jsem si,že jsem se nejspíš zbláznila i já Křičící .... Smějící se.

Na fotce vpravo opouštíme klidné vody přístavu...za bariérami začíná volné moře.
Vypadalo to,že vplujeme do bouřky,ale naštěstí se ukázalo,že kapitán měl hlavu v pořádku a věděl,co dělá.
Po stočení lodě jsme bouřkovým mrakům začali ujíždět,nebe se čím dál víc vyjasňovalo a prožili jsme opět krásný,slunečný den.
Vzdálenost Caorle od Benátek je přibližně padesát kilometrů a celá plavba trvá dvě hodiny.
Na fotce vpravo už jsme kousek od Benátek.Určitě jste slyšeli o tom,že Benátky mají velké problémy s vnikáním vody do města...aby né,když centrum oddělují od vod přístavu pouhé asi tři schůdky.V okolí Benátek se budují bariéry a i v dálce na fotce je vidět bagr a vznikající obří protipovodňové dílo.

A už jsme skoro na místě...za majákem kapitán začne stáčet loď doprava,vplouvat do Benátského přístavu a než s lodí vmanévruje do přístaviště,my si můžeme prohlédnout Venezii z moře...

A pár fotek z centra Venezie...náměstí Sv.Marka

Přímo na náměstí je vstup do baziliky sv.Marka,kterou si můžete prohlédnout zdarma.
Doporučuju obětovat pár euro a nechat se výtahem vyvézt na 100 metrů vysokou CAMPANILE DI SAN MARCO,což je věž
na další fotce.Je to zážitek a vy si uděláte obrázek o tom,jak Benátky vlastně vypadají,jak jsou velké.Zezhora se podíváte na cvrkot v přístavu,na provoz na nejrušnější benátské dopravní tepně Canal Grande a budete-li mít "štěstí" jako my,přímo nad vámi se rozhoupe jeden z obr zvonů a vy skoro ohluchnete...Mrkající

K Benátkám patří lodě,loďky.Vody širších kanálů i těch uzoučkých brázdí vodní taxíky,vodní sanitky,městská lodní doprava,viděli jsme dokonce i vodní fekální vůz a všudypřítomné gondoly...

V uzoučkých uličkách je nepřehlédnutelné prádlo zavěšené mezi jednotlivými domy,z mostů je snad nejznámější PONTE DEI SOSPIRI...most Vzdechů,po kterém kdysi kráčeli odsouzenci ze soudní síně v Dóžecím paláci.No a stejně jako vznikají zácpy na silnicích,i gondoly na kanálech musí občas čekat.

Tolik z Benátek Usmívající se,do kterých se bude-li možnost zase moc ráda vrátím,protože tohle město za návštěvu rozhodně stojí.

A teď se ještě zmíním o pochoutce,která doprovází snad každou dovolenou a že italská zmrzka vážně stojí za ochutnání Mrkající
Letos jsme v Caorle zaznamenali novou zmrzlinovou samoobsluhu,kde si do připravených kelímků sami natočíte zmrzku podle svého výběru v množství,které si přejete,přihodíte čerstvé ovoce,na které máte zrovna chuť,přisypete oříšky,lupínky,lentilky,nebo třeba strouhanou čokoládu,obsah kelímku si sami polijete polevou dle vlastního výběru a pak už jen přejdete k váze a posléze k pokladně,kde vám po zaplacení už jen podají lžičku a popřejí dobrou chuť.
Pokud na svých cestách někde zahlédnete zmrzlinovou samoobsluhu,neváhejte ani chviličku ! Usmívající se

A když už jsme u jídla...Usmívající se
Každoročně si z Itálie vozíme i všelijaké dobroty a rádi pak na čas trochu odlehčíme svůj jídelníček.
Bazalkové pesto,sušená rajčata,koření,těstoviny,to je klasika.Tradiční italská keramika s plastickými motivy se né každému líbí.Já ji mám ráda a přivezla jsem si další kousek...rajčatovo-olivovou mísu na saláty.Miluju olivy a v mém kufru mají vždycky vyhrazeného místečko.Letos jsem pak na trhu objevila i olivový ubrus ....

Přeju Vám prima den !

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 tucekhodinar tucekhodinar | 12. července 2014 v 14:17 | Reagovat

Tutto bene !
Murano a Burano bylo taky ?

2 Šavrda Šavrda | 12. července 2014 v 14:31 | Reagovat

Ahoj Blaní! :-)
Krásná prohlídka i procházka! :-) Nad těmi mraky zamrazilo i mne, ale pak jsem koukala jak se to začíná na fotkách protrhávat. :-)
Co mi nejde do hlavy, tak to, jak to prádlo vlastně na ty šňůry věší?? :-)

Teda jo! Ta zmrzlina vypadá senzačně! :-)
A na těstoviny se dívám s úsměvem, ty přímo lákají k snězení! :-)

Mě se tato keramika také moc líbí a ten ubrus je boží! Tak jako ty i já mám moc ráda olivy! Takže se ti vůbec nedivím, že cestovaly s tebou domů. ;-)

Blaní měj se moc krásně a ahooooooooooj! :-)

3 Evička Evička | E-mail | 12. července 2014 v 14:50 | Reagovat

Ahoj Blani! Ach, Benátky. Minulý rok sme tam boli. Tiež loďou. Chytili ma za srdce a už asi nepustia. Mesto má úžasnú atmosféru. Všetko som si pripomenula pri čítaní 1000 dnu v Benátkách od Marleny de Blasi. O týždeň ma čaká Toskánsko. Budem na teba myslieť že by si sa rada pridala na výlety. Príjemný víkend. :-)  ;-)  :-)

4 Blanka Blanka | Web | 12. července 2014 v 14:53 | Reagovat

[1]:Bohužel,na ostrovy jsme se nedostali,takže krajky a sklo jsem nepřivezla...někdy příště.Ráda bych se tam podívala,láká mně to moc.Jedna cestovka od nás pořádá poznávačky v době karnevalu a ta míří i na ostrůvky...tak třeba někdy :-D ,ale sklo jsme viděli i v Benátkách...ale ty ceny :-)

[2]:Šári,z mraků mrazilo i mně a říkala jsem si,jak jsem pitomá,že jsem na loď zase vlezla.Mám špatnou zkušenost z cesty z Benátek do Caorle,před šesti lety,kdy vlny s náma houpaly, plavčíci rozdávali pytlíky na zvracení,voda cákala přes okna lodi a ta dvouhodinová plavba byla nekonečná.Tehdy svítilo sluníčko a bylo hezky,ale větrnokdyž jsem viděla to počasí,říkala jsem si,že kapitán nevyjede a když psal že jó,že je to OK,tak jsem se MOC divila.Ale myslím,že oni si počasí hodně hlídají a mají všelijaké satelity a spolehlivé předpovědi.Navíc ta loď byla určitě pekelně drahá a je to zdroj jeho obživy,tak si říkám,že by ji neriskoval.Navíc jsem slyšela,že když se počasí během dne pokazí,kapitán zajistí bus.Asi ví co dělá :-D
No a šňůry jsou natažené mezi domy vždy dvě vedle sebe,jsou provlečené v kolečku,které je přivrtané ke každé zdi.Za jednu šňůru se tahá a tím se posunuje šňůra a postupně se věší,nebo sundává prádlo.Mají to skvěle vymyšlené.Akorát bombarďáky bych asi věšela spíš někde v koutku doma :-D
Šári,měj se a ahoj!

5 Blanka Blanka | Web | 12. července 2014 v 15:00 | Reagovat

[3]:Evi,jak jsem psala,Toskánsko ti závidím moc a doufám,že nám to taky jednou vyjde.1000 dnů v Benátkách mám v hledáčku :-) No a jinak Benátky atmosféru mají,jsou přenádherné a vidět je a udělat si na ně svůj názor stojí za to.Když jsem tam byla prvně,čichala jsem k vodě,protože jsem slyšela,že to tam příšerně smrdí a že v ulicích plave kde co.Neviděla jsem nic :-)
Jediné,co nemusím jsou ty davy turistů všude kolem.Ale to k tomu asi patří,každý chce Benátky vidět :-)
Evi,měj se a pozdravuj ode mne Toskánsko a MOC SI TO UŽIJ ...i za mně :-D

6 Luďka Luďka | Web | 12. července 2014 v 16:33 | Reagovat

To je krása, na Benátkách mně vždy nejvíce osloví gondoly je to takové kouzlo typické pro Benátky.Blani byl to určitě krásný zážitek. Krásné odpoledne ! :-)

7 Intuice Intuice | E-mail | Web | 12. července 2014 v 17:30 | Reagovat

Blani, děkuji za prohlídku z míst, kde jsem ještě nebyla. :-)

8 Zdenka Zdenka | E-mail | Web | 12. července 2014 v 18:18 | Reagovat

Blani, krásné fotečky z Benátek já tam byla loni na karnevale a taky mraky lidí, to ty máš na fotkách náměstí sv. Marka téměř prázdné :-D Taky bych tam ráda ještě někdy zajela ;-)  :-) A dobrůtek jste si přivezli :-)  :-)

9 helena-b helena-b | Web | 12. července 2014 v 18:30 | Reagovat

Blani, zavzpomínala jsem si... Benátky jsou velmi zajímavé město. Já jsem v historickém centru strávila jenom několik hodin, ale zase jsme si důkladně prohlédli Murano a Burano. Výstup na věž katedrály sv. Marka určitě stojí za to. Ráda bych se tam znovu podívala. :-)

10 Vlasta Vlasta | E-mail | Web | 12. července 2014 v 20:48 | Reagovat

Ahoj Blani, to jsou ale nádherné fotky! V Benátkách jsem byla dvakrát a klidně bych jela znovu, jsou úžasné a podruhé jsme sešli z hlavní turistické trasy a i tam jsme objevili úžasná místa. Krásně jsi mě navnadila na dovolenou, ale ještě si musím tři týdny počkat ;-)

11 Jarmila* Jarmila* | Web | 12. července 2014 v 21:55 | Reagovat

Zprvu, podle zatažené oblohy, nevypadal výlet nadějně. Ale vyčasilo se a vy jste si užili Benátky.
Máš z nich krásné fotky. :-)
Blani, přeji hezkou neděli. :-)

12 Drahuš Drahuš | E-mail | Web | 12. července 2014 v 23:09 | Reagovat

Blani, krásně jsem si zavzpomínala na dávnou dovolenou. Tehdy jsme byly s kamarádkama v Caorle a zajely jsme i do Benátek. Ty mě opravdu uchvátili.
Zmrzlinka musela být super, samoobsluha je bezva nápad :-).No a suvenýry musí být, to si vzdycky člověk vzpomene na ta krásná místa.Hezkou neděli.

13 Katka Katka | E-mail | Web | 13. července 2014 v 7:52 | Reagovat

Zatímco ty ses toulala po Benátkách, já jsem podle tvého návodu háčkovala další kulaťák ;-)
V Benátkách jsem byla 2x a jak vidím, bylo to málo. Třeba na věž jsem se nikdy nedostala....Chce to návrat. Já jsem si tam vždycky připadla, jako bych procházela kulisami na jevišti.

14 renuška renuška | Web | 13. července 2014 v 8:25 | Reagovat

Blani, vrátila jsem se s Tebou o dva roky zpátky, kdy jsme tam byli v únoru na karnevale. I nám vyšlo nádherné počasí a dokonce jsem mohla mít sundanou čepici a nechala se laskat únorovými slunečními paprsky. Na tu dobu jsme měli fakt štěstí. A plně chápu Tvé nadšení z města, je opravdu půvabné a není se čemu divit, když se tam člověk chce ještě někdy v životě vrátit. Najednou si prohlédneš jen malou část ... já osobně bych určitě chtěla být nahoře na té věži a shlížet dolů tak, jako jste to udělali vy.
Chválím i nákupy, já si loni přivezla těstoviny, olivové pesto, oliv. olej i samotné olivy ... uvidíme, jaké trofeje pořídím letos v Chorvatsku :-).
A nesmím opomenout, že jsem Ti moc vděčná, že jsi i při dovolené byla tak trochu myšlenkami na blogu a vzpomněla si na jednu otravu, co chtěla z Benátek přivézt magnet. Veřejně tedy ještě jednou a klidně i víckrát děkuji :-*.

15 Jana Jana | Web | 13. července 2014 v 8:57 | Reagovat

Ahoj Blani, děkuji za nádhernou procházku Benátkami :-)
Ta zmrzlinová samoobsluha mě dostala ;-) jej, to musela být paráda.
Přivezla jsi si moc pěknou mísu, i ubrus je supr a bude připomínat hezké chvíle :-)
Olivový olej, pesto,olivy byl dobrý nákup. Mi se moc líbí těstoviny :-)pěkně barevné i tvarované. určitě jsou i velmi dobré.
Měj se krásně i přeji prima neděli ;-)

16 Blanka Blanka | Web | 13. července 2014 v 12:13 | Reagovat

[6]:Ludi,gondoly,masky ale taky moře turistů všude kolem :-)
Já bych někdy do Benátek zajela s průvodcem,abych toho viděla co nejvíc.My jsme měli nastudovanou turistickou knížku s mapou a toulali jsme se hlavně v historickém centru. :-)

[7]:Není zač :-)

[8]:Zdeni,karneval by mně taky lákal,jen je trochu škoda,že se nekoná trošku později...květen,nebo červen by byl ideální :-)

[9]:Heli,my jsme se Benátkami toulali od desíti do čtyř,kdy nám jela nazpět loď do Caorle.

17 Jarka Jarka | Web | 14. července 2014 v 10:23 | Reagovat

Kapitán lodi opravdu věděl co dělá, protože se nakonec z toho zataženého rána vyklubal překrásný den a vy jste měli parádní výlet. V Benátkách jsem nikdy nebyla a podle tvých báječných snímků vidím, že jsem o hodně přišla. 8-) Zaujala mě ta zmrzlinová samoobsluha, přestože moc zmrzlině nehoruji, tady bych určitě neodolala a pár druhů aspoň ochutnala. :-P

18 Blanka Blanka | Web | 14. července 2014 v 11:51 | Reagovat

[10]:Vlasti,my jsme sebou měli tištěného průvodce s mapou,takže jsme hledali podle něj.Taky jsme tam byli podruhé,takže ty nejhlavnější památky jsme našli i bez mapy.Ale ráda bych se podívala i někam dál.
Dovolená už se ti hezky blíží,rychle to uteče a než se naděješ,bedeš balit :-)

[11]:Jarmilko,počasí tohoto léta je jak na houpačce,takže jsem ráda,že nám skoro po celou dovolenou přálo a měli jsme hezky :-)

[12]:Drahuš,taky myslím,že ta zmrzlinárna je bezva nápad.Škoda,že byla od našeho apartmánu poměrně daleko :-)

[13]:Katko,tak doufám,že se kulaťák povedl :-) No a na věži jsme byli taky poprvé,poradila nám to knížka,kterou jsem sebou měla a udělali jsme moc dobře :-)

[14]:Reni,dneska po ránu jsem byla na poště,tak doufám,že obálka dorazí v pořádku :-)

[15]:Jani,na rozdíl od ostatního jsem těstoviny ještě neochutnala,protože s nimi čekám na Natálku.Je na prázdninách a těstoviny chtěla také ochutnat.Už jsme měli ale podobné v minulých letech a byly dobré.Taky se mi moc líbí ty tvary a barvičky a i na talíři to pak vypadá moc hezky.

[17]:Jaruš a to já si zmrzku pokaždé dám ráda.Ta italská je moc dobrá a líbí se mi to množství druhů,které vždycky všude mívají :-)

19 Petra Petra | Web | 14. července 2014 v 13:50 | Reagovat

Blani, krásné putování. V Benátkách jsem byla kdysi dávno ještě jako puberťačka, nejvíc mi v hlavě uvízly miliony holubů na náměstí sv. Marka :-). ze zmrzlinové samoobsluhy by byli kluci v sedmým nebi :-)

20 Helena Helena | E-mail | 14. července 2014 v 20:57 | Reagovat

Kdo by je nemiloval... Vždycky tam jedu moc ráda, vždycky objevím něco nového!
Krásné fotky Blani, výlet jste měli parádní!
Moc zdravím, hezké večer. Helena

21 Amelie Amelie | Web | 15. července 2014 v 22:20 | Reagovat

nádherné fotky. Když to vidím, hned bych jela na dovolenou a nechala se chvíli hýčkat...

22 Helena Lišková Helena Lišková | E-mail | Web | 16. července 2014 v 13:03 | Reagovat

Ahoj Blani, krásné fotky z určitě úžasné dovolené. Benátky jsem ještě nenavštívila. Musím to napravit. :-)

23 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 16. července 2014 v 19:48 | Reagovat

Moc hezké fotky a také reportáž Blani. Věřím, že to byla dovolená snů. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.