Italské toulání podruhé

3. července 2013 v 0:20 | Blanka |  z výletů

Uvědomila jsem si,že jsem na seznam věcí,které mi budou chybět nezapsala siestu Smějící se....ta mi bude chybět....chybí mi.....ROZHODNĚ Smějící se
Italové jsou požitkáři,umí žít a logicky si zavedli poobědovou siestu,kterou u nás praktikují jen caparti v mateřských školkách...bohužel.Myslím,že tohle oddáchnutí příjemně natáhne den,možná je i důvodem toho,že italové jsou příjemní,svěží a rozesmátí Smějící se
Padne třináctá hodina,italové stahují žaluzie,rolety,zatahují závěsy,zavírají obchody,odcházejí od moře....dokonce i plavčíci si jdou dáchnout Smějící se,po ulicích korzují,u moře se povalují jen turisté,kteří jsou utahaní a zmožení Úžasný už tou dobou,kdy odpočatí italové začínají zase žít Smějící se

Tolik k siestě,která trvá od jedné do tří a na kterou jsem si vzpomněla díky tomu,že návrat do reality je vážně krušný Úžasný,ale o tom psát nechci Smějící se

Přeneseme se zpět...o nějakých 670 kilometrů od mého bydliště....do Caorle

K historickému jádru města se postupem času nalepily i nověji vybudované čtvrti s veškerým zázemím pro turisty.
Tady je Caorle z pohledu od moře...historické centrum je v pravé části...

Pokud bych si mohla vymýšlet Překvapený,chtěla bych se ubytovat právě v historickém centru.Vždycky si prohlížím domečky s barevnými fasádami a dřevěnými okenicemi a říkám si,jaké to asi je uvnitř.Úzké uličky měly jistě své opodstatnění...spolu s materiálem ke stavění zajišťovaly stín a chládek v dobách,kdy si o nějaké klimatizaci mohli lidé nechat leda zdát

Myslím,že v historickém centru se toho k ubytování moc nenabízí,musíme teda bohužel vzít zavděk novější,modernější čtvrtí města.V Caorle jsme postupem času vystřídali ubytování několik a musím napsat,že nikdy jsme nebyli nespokojení.Ubytování letošní jsme vyzkoušeli už podruhé,dokonce jsme měli ten samý pokoj,takže jsme věděli,do čeho jdem....račte vstoupit do apartmánového komplexu rezidence COLOMBO....

část nášeho apartmánu.Moje rodinka,kterou doma neúnavně nutím k neustálému uklízení Smějící se s povděkem vítá,že na dovolené vypínám a pořádek až tak neřeším...řekla bych,že na fotce je to trochu znát Úžasný

V Colombu je i možnost koupání.Na střeše mají bazény,které jsme využívali,když byly na moři velké vlny,anebo k rychlému osvěžení třeba před večeří...

I od bazénů na střeše jsme měli možnost pozorovat moře...

A výhled na moře jsme měli i z našeho balkónu,kde se moc dobře sedávalo,dřímalo,četlo i stolovalo...

Už minule jsem psala,že jsem si letos opravdu užila všelijakého ochutnávání,přesvědčila jsem se,že dovolenkování bez žlučníku je prostě prima a vynahradila jsem si tím loňské odříkání Smějící se .
Zmrzlina by byla samostatná kapitola...

Ochutnat pizzu se v Itálii prostě musí.Prodávají ji na každém rohu,pokud máte malý hlad,koupíte si menší kousek...

Italské chlebové placky FOCACCIU doma dělávám.Tady je mají v trochu větším vydání...

A další pochotkou pro Itálii typickou je prosciutto....vepřová šunka,která se nakládá do slané vody a pak se několik týdnů,nebo i měsíců suší.Krájí se na tenoulinké plátky.Já ji mám moc ráda se žlutým melounem,ale vyzkoušela jsem ji i se slaďoučkými hruškami....MŇAM !!!!
Pokud není k mání meloun,ani hrušky,postačí i zelenina,sýr,olivy....

Letos jsme ochutnávali i italská vína.Domů jsem si v kufru přivezla i skleněné karafy,ve kterých jsme víno kupovali ....na letní limonády na zahrádku Smějící se

A pro dnešek se rozloučím fotkou prostřeného stolu,který mi ve městě padl do oka....

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Zdenka Zdenka | E-mail | 3. července 2013 v 7:16 | Reagovat

Ahoj Blani,vítej doma. Dovolená se Vám vydařila jak tak koukám :-)! Moc krásné fotečky :-)! My odjíždíme 9.7.do Londýna,tak už jsem taky natěšená :-)! Měj se krásně

2 Olga Olga | 3. července 2013 v 7:22 | Reagovat

Tak si čtu venku na zápraží na Vysočině povídání o kouzelné dovolené v Itálii ... a jsem tam v duchu s váma...možná i mě se jednou ten sen aplní...děkuji alespoň za takto zprostředkovaný zážitek. Za krásné povídání i fotky....a pžřeji krásný zbytek léta  :-)

3 Jana Jana | Web | 3. července 2013 v 7:39 | Reagovat

Ahoj Blani, moc děkuji za nádhernou procházku po Caorle.
Měj se krásně. ;-)

4 Intuice Intuice | E-mail | Web | 3. července 2013 v 7:49 | Reagovat

Pěkná reportáž o dovolené, bylo jistě krásně. :-)

5 Šavrda Šavrda | Web | 3. července 2013 v 9:43 | Reagovat

Ahoj Blaní! :-)
Fotka krásných barevných domků je úžasná! :-) Počkej - všechny jsou úžasné!!! Ale to povídání okolo fotek! No to je super! Strašně moc ráda se dívám na cestopisné filmy a u tebe jsem si dnešní procházku Caorle vychutnala. :-) A koukám, jaký pěkný pokoj i s kuchyňkou jste měli a hlavně v jakém pěkném hotelu jste bili! :-)
Jůůů a ten bazén a hlavně ta voda v něm!!!! :-) A nebo všechny ty fotky jídla! Pizza!!!! Placky!!!!! Olivy!!!!! Zmrzlina!!!!!!! No to je lahůdek! A letos jsi si je mohla dosyta vychutnávat! ;-) Pro mne by siesta nebyla, já za světla neusnu. ;-) Tak bych si v tu chvíli četla a nebo háčkovala. :-)

Mě se strašně moc líbí poslední fotka - italské písmo! :-) Krása! :-)
Blaní, tak si dnešní den užij tak skvěle, jako já si ho užila při čtení tvého článku. ;-)
Ahoooooooooooooooj!!!!!!!!!!!!!!!! :-)

6 Jarka Jarka | Web | 3. července 2013 v 10:54 | Reagovat

Jejda Blani, úplně jsem se lekla té fotky, kde jste byli ubytovaní. Ne neboj, neuklizeno se mi vůbec nezdá, lekla jsem se té kuchyňské linky a sporáku. Pro mě je dovolená hlavně to, že zahodím hrnce a vařečky a zapomenu na vaření. ;-) Ale na dalších snímcích vidím, že to s tím vařením asi nebylo až tak zlé. :-P Italská dovolená musela být opravdu báječná. 8-)

7 babička babička | 3. července 2013 v 11:14 | Reagovat

Ahoj Blani,dívám se na fotky,čtu si povídání a mooc lituju že jsem tak zaváhala.No snad příště .At ti odpolední rychle uteče. :-)  :-D

8 Blanka Blanka | Web | 3. července 2013 v 12:16 | Reagovat

[1]:Zdeni,Londýn ti upřímně závidím.Taky bych se tam chtěla jednou podívat.Určitě si to parádně užiješ :-)

[2]: Oli,já přeju,ať se ten sen splní,protože to stojí za to :-) opravdu!
A moc zdravím na Vysočinu a přeju krásné léto ! :-)

[3]: Jani,není zač :-)

[4]: Každá dovolená je prima,aŤ je to u moře,ale i v ČR se dá strávit krásné léto :-)

[5]: Šári,ohledně jídla je v Itálii spousta lákadel.Hlavně ta jejich zmrzlina,tu jsem si zase užívala.Ale měla jsem i výborný těstovinový salát s grilovaným lilkem a taky mořskou rybu.Doufám,že počasí u nás bude přát a my vytáhnem gril a pustíme se do toho :-)
Šárko,tak mě napadá...dorazil pohled ?

[6]: Jaruš,tak já to mám stejně...žádné vaření.Letos jsem uvařila pouze jednu polévku z pytlíku :-D
Jinak na dovolené většinou nevařím,Měli jsme polopenzi,která úplně stačí na pokrytí potřeb jíst :-D Pak jsme slupli vždy jen něco malého místo oběda,kdy je teplo a na jídlo většinou nikdo nemá chuť.Do klasického hotelu nejezdíme,vždycky bereme apartmán s nádobím,kde si člověk může nachystat něco k snědku,když má chuť,nebo uvařit kdykoliv kafe.
Ale pokud jezdíme na dovolenou na Slovensko,nebo v ČR,pronajímáme si většinou nějakou chatu a tam vaříme...střídáme se s manželem a zas taková hrůza to není,když se vaří jednoduchá a rychlá jídla :-)

[7]: Ahoj mami,no kdo zaváhá...znáš to :-) Do práce se mi vůbec nechce.Je tady zase docela hic,tak to zase bude stát za to ;-)
pa

9 Jarmila* Jarmila* | Web | 3. července 2013 v 12:17 | Reagovat

Blani, fotky se mi moc líbí. :-) Hlavně bych ocenila bazén na střeše. Žádné štrachání až k moři. Pěkně doma a bez vln. I když moře bych si jednou chtěla zkusit. Asi zůstane jen u snu, protože mého muže nikam nedostanu. :-(

10 Blanka Blanka | Web | 3. července 2013 v 12:36 | Reagovat

[9]: Jarmilko a mě zase přijde pokaždé divné jet k moři,abych se nakonec ráchala v bazénu :-D ,takže všechny vždycky ženu pěkně k moři.Vlny jsou parádní a to pohupování v nich si užívám :-)
Bazén jsme vždycky využili hnedka po snídani,nebo před večeří. :-)

11 Šavrda Šavrda | Web | 3. července 2013 v 12:48 | Reagovat

[8]: Blaní, pohled ještě nedorazil, ale třeba dnes už dorazí - u nás pošťačka chodí dlouho až kolem druhé odpoledne, je mladá a má skoro v každém domě nějakou kamarádku, ke které jde na pokec a a pak ani chůzí moc nespěchá. :-) Moc se na něj těším! :-) A předem moc děkuji! Až dorazí - napíšu ti to na mail. ;-)

12 eva eva | E-mail | 3. července 2013 v 14:14 | Reagovat

Blani to,jak jsem psala,že na jedno místo mě nebaví jezdit,představ si,bylo by mě líto letos Itálii vynechat a tak se v pondělí rozjedeme zase na to NAŠE místo poblíž Raveny. Naši známí jsou tam už týden a my je, doufám že příjemně překvapíme a ten necelý týden tam ještě s nima strávíme. Chystáme se koncem léta do Irska,kam nás pozvali známí,kteří tam bydlí. Tam se tedy moc těším ,protože bydlí 12 km od oceánu. Příroda divoká,nádherná. Doufám,že nám to vyjde. Jinak když jezdíme do Raveny,míjíme odbočku do Caorle. Loni jsem si tam i na tebe vzpomněla. Teď nás ale všechny čeká prodloužený víkend a to je přece taky moc prima :-)

13 Jitka Jitka | E-mail | Web | 3. července 2013 v 15:23 | Reagovat

Blani, to musela být krásná dovolená. A těch dobrot, já ta jejich jídla miluju. Poslední roky, co jsem chodila do práce jsme přes ulici měli pizzerii a chodili jsme tam na oběd. Vždycky jsem měla dilema, co si dát.Všechno mně chutnalo a lákalo. :-D

14 Dáša Dáša | E-mail | Web | 3. července 2013 v 17:32 | Reagovat

A´t koukám, jak koukám, žádný nepořádek nevidím :-).
Já se také divím lidem, kteří A) nevylezou z hotelu a jdou tam do bazénu ,to mohli zůstat doma a za B)
lidi, co se převalují imrvére na pláži a grilují své tělo a za den jsou spálení a trpí v noci a pak musí být v tričkách O_O. A vůbec exluzivní pohled na rudý zadek nemá chybu :-)I když je lituji, že tak skončili na počátku dovolené :-)
Měli jste se krásně - také jak jinak v Itálii! :-)  :-D

15 Jana Jana | E-mail | Web | 3. července 2013 v 19:48 | Reagovat

[10]: Přesně tak.Jednou jsem byla u moře s dětmi a kamarádkou.Dostali jsme ji k moři 1X.Jinak ležela u bazénu :-?

16 Luďka Luďka | Web | 3. července 2013 v 21:30 | Reagovat

Měli jste moc pěkné ubytování,super je i bazen na střeše to jste měli krásný rozhled na všechny strany. Blaničko podle Tvého načení a krásných fotek to musela být báječná dovolená. :-D

17 Blanka Blanka | Web | 3. července 2013 v 22:46 | Reagovat

[11]: To je divné,ještě žádný z námi poslaných pohledů nedorazil a to jsme je s Táňou posílaly hnedka v pondělí ;-)

[12]: Evi,vidíš,tak se rozjedete taky nazpátek kde to znáte :-D
Ale nevadí,vždycky objevíš něco nového,nikdy to není stejné.Určitě si to užiješ a budeš mít na co vzpomínat a třeba se zase vrátíš :-D
My jsme si říkali,že příště už se rozjedeme taky někam jinam,ale kdoví,jak to nakonec dopadne :-)
Do Irska bych se taky podívala.Viděla jsem fotky u Marcely a příroda je tam vážně překrásná,jen kdyby tam měli malinko tepleji :-)

[13]: Jituš,my jsme dneska měli na oběd salát z těstovin,co jsme si přivezli a moc nám chutnal.Měla jsem si jich přivézt víc.Italská jídla jsou moc dobrá,lehká a zdravá.Chystám se zařadit do jídelníčku víc ryb :-)

[14]: Dáši,zadek bývá bílý :-D
Spáleným zádům se občas nevyhne nikdo z nás.U nás na to trpí manžel,který se ale nespálí většinou u vody,ale při práci :-)

[16]: Luďko,měli jsme se krásně,jen to hodně rychle uteklo :-)

18 Pavla Pavla | 4. července 2013 v 10:32 | Reagovat

Hezký den Blani,
  (prosím, mohu napříště tykat-podobný věk?), opět krásné vyprávění a sdělení všech zážitků.
S tou polední siestou máte naprostou prvdu, to jen náš uspěchaný národ na nic takového nemá čas. Mám známého, studoval tu vyskou školu a oženil se. Je ze Libye a na otázku , co se mu u nás nelíbí, mi právě řekl, že ten kvalt při stolování. Jinak ubytování jste měli super, bazény úplná paráda, takže tiše, ale v dobrém, závidím. Úplně jsem dostala chuť na pizzu. Hned poprvé, když jsme s manželem byli v Itálii, jsem ji musela ochutnat, no a potom jsem na ni chodila denně. :-D Jen jsem chtěla napsat, že jsem z Plzně, to proto, že tu máte zřejmě nyní vaši starší dcerku. Přeji hezký čtvrtek :-)

19 Vlasta Vlasta | Web | 4. července 2013 v 20:53 | Reagovat

Ahoj Blani, měli jste se báječně. Není nad pohodlí v prostorném apartmánu. My letos jedeme s manželem sami, tak jsme zvolili nejjednodušší cestu - hotel s polopenzí no a už aby to bylo!
Blani, přeji ti krásný prodloužený víkend plný sluníčka :-)

20 Máří Kosáček Máří Kosáček | E-mail | Web | 4. července 2013 v 22:30 | Reagovat

To je krása a ta siesta, to není špatné, ale tady to asi neprojde. :-)

21 Blanka Blanka | Web | 6. července 2013 v 17:05 | Reagovat

[18]: Ahoj Pavli,za nabídku tykání moc děkuju a samozřejmě moc ráda přijímám.Moc zdravím do Plzně,kam se Táňula vrátí až v září.Teď ji máme na celé prázdniny doma.No a pizzu máme dneska k večeři :-D Já ji mám moc ráda.
Stolování si užívám aspoň o víkendech...hlavně dlouhatánské snídaně...mám pomalejší starty.
Moc zdravím a přeju prima prodloužený víkend. :-)

[19]: Vlasti a my s manželem asi nikdy sami nebudeme :-D

[20]: Jo,v čr neprojde plno věcí,které jinde fungují :-D

22 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 6. července 2013 v 20:46 | Reagovat

Blani vítám tě doma z dovolené. Prosím hlásím, že já si s mým mužem takovou siestu dopřávám. Tedy pokud není nic jiného v plánu. Dokonce i když máme na hlídání vnoučata.
Přečetla jsem si a prohlédla fotky a zážitky z dovolené. Určitě bylo fajn. :-)

23 Oli Oli | Web | 7. července 2013 v 11:24 | Reagovat

Ahoj Blani, to je nááádhera. Skvostná dovolená jak má být. A díky tobě jsem se krásně prošla Itálií.

24 Helena Helena | E-mail | Web | 7. července 2013 v 12:43 | Reagovat

Ahoj Blani,jó Itálie,tam se musí ochutnat snad všechno.Zmrzlina u nich je neuvěřitelná,ty hromady,které nabízí a vše chutná skvěle. :-)Jižní národy žijí jinak než my,přes poledne,když je největší horko,se stahují do budov a někteří ožívají až na večer.Musím napsat,že polední klid je i tady v Německu,nesmíš sekat kpř.trávu od 12 do 15 hod.,je to i z důvodu toho,že kpř. malé děti v tu dobu spí.
Italskou šunku a jejich některé salámy mám taky ráda,ale musí k tomu být dobrý chleba,bez něj už to není ono. :-P
Je vidět,že sis to vše užívala - bez tiskového mluvčího jater. :D
Přidu ještě později na první článek.Pa. :-)

25 Blanka Blanka | Web | 7. července 2013 v 19:38 | Reagovat

[22]: Fukčárinko,dodržování siesty ti vážně závidím a já za sebe slibuju,že jestli sedožiju důchodu,začnu ji dodržovat také :-D

[23]: Oli,jsem ráda,že se ti procházka líbila!

[24]: Heli,výběr zmrzliny je vážně skvělý.I když u nás už se situace lepší,chybí mi i fešní,usměvaví zmrzlináři :-D
Siesta má jistě svoje opodstatnění,člověk by si měl odpočinout jak po jídle,tak za největšího horka. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.