Cestovatelské retro

23. dubna 2013 v 12:36 | Blanka |  Jak šel čas....

Protože se nám venku krásně otepluje a teploty pomalu šplhají tam,kde jsme si je přáli mít a nás to všechny táhne ven,nejen na zahrady,ale i na procházky,vyjížďky a výlety.
Čas letí a brzy se jaro přehoupne do léta a možná teď je nejvyšší čas myslet i na letní volno a dovolenou.
No a protože já mám ráda všechno naplánované a zajištěné pěkně dlouho dopředu,podepsala jsem na konci minulého týdne jeden důležitý dokument,který má v nadpise dvě slovíčka....CESTOVNÍ SMLOUVA
Pravda,na cestování si ještě chvíli počkáme,ale těšit se a plánovat snad můžeme vždycky Smějící se
Cestovatelské fotky si sice nejraději prohlížím v zimě,ale dneska uděláme malou vyjímku a ponoříme se do minulosti Smějící se.....

Psal se rok 2008 Smějící se
Do té doby jsme s manželem tvrdili,že nějaké moře nás vůbec neláká a nechybí nám.Nemohlo nám chybět,protože jsme ho nikdy ani jeden z nás neviděli Úžasný
A tak jsme se toho roku konečně rozhoupali a rozjeli se do dálky moře omrknout Smějící se.Vybrali jsme si chorvatské IGRANE.

Na fotkách vidím,jak čas letí....
Táňula sice vypadá skoro stejně jako dnes,ale tady je to slečna,která právě ukončila základní školu.
Natálka je mrně...ta se změnila za ty roky nejvíc...

Moře nás nadchlo,i když jsme ho viděli opravdu jenom kousek.Volné moře jsme neviděli vůbec,protože nám ve výhledu brálil ostrov táhnoucí se na obzoru.Ten rok bylo nádherné teplo,všichni jsme se spálili.Voda byla sice malinko studenější,ale v tom hicu velice osvěžující.

tenhle výhled jsme měli z balkónu našeho apartmánu.Vzpomínám,že jsme z něj pozorovali západy sluníčka a vysedávali jsme tam dlouho do noci,když venku začínal být po parném dni vždycky trošku chládek...

Děravé kamínky...těch bylo všude okolo spousta.Nějaké jsme si přivezli domů.Jeden z nich mám od té doby na poličce v koupelně spolu s prvním majákem....právě v Igrane jsme si koupili první kousek a v téhle tradici od té doby pokračujeme na každé "mořské" dovolené.

Moře bylo velice klidné,už kvůli krásnému počasí,ale také díky ostrovu,který nás odděloval od volného moře.Žádné vlnobití se nekonalo,jen nějaká ta zbloudilá vlnka ,kterou ke břehu poslala některá z projíždějících lodí...

Protože jsme byli u moře poprvé,chtěli jsme si všechno užít,prožít toho co nejvíce.Šnorchlovali jsme,hledali jsme mušle,ten nejkrásnější kamínek,ochutnávali jsme všelijaké dobroty....
Manžel se s kamarádem navzájem vyhecovali k výletu na padáku taženým motorovým člunem...když se sejdou,vždycky na to spolu zavzpomínají Smějící se

Manžel s holkama vyzkoušeli i jízdu na nafukovacím banánu...

Jak jsem psala,Táňula tehdy právě končila základní školu a v novém školním roce pak nastupovala na kadeřnickou školu,aby nám pak,o rok později oznámíla,že stříhání vlasů opravdu není to,po čem touží Úžasný
Už tady u moře fotila všechno možné, i když zatím jen malým digitálkem...

Vděčným tématem jejího focení byla tehdy i Natálka,která dřív ochotně pózovala,culila se a dělala to,co jí
fotografka diktovala.
Tak vznikla i tahle roztomilá černobílá momentka Natálky,snídající v posteli...

Jak jsem psala z moře jsme byli jak u vytržení.Dokonce jsme ochutnali i vodu,jestli je vážně slaná.
Moc se mi líbilo vysedávání na lavičce se zmrzkou a pozorování trochu ospalého dění ve vesničce i hledání toho nejkrásnějšího kousku pláže.Žádný přehnaný ruch v Igrane nebyl,žádné přeplněné pláže,nic takového.

Podnikli jsme i všelijaké výlety do okolí.Nejvíc asi budu vždycky vzpomínat na výlet busem na pohoří Biokovo a na strach,který jsem prožívala,když se autobus proplétal klikatými serpentinami vzhůru.
Podívat se dolů bylo chvilkama nad moje síly...

Naše první moře....od té doby už neříkáme,že nás to neláká,že nám to nic neříká Smějící se
Uběhlo několik let,ale vzpomínky se vrací a doufám,že brzy budeme fotit další mořské fotky,prožívat nové zážitky a vytvářet si další hezké vzpomínky Smějící se

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 isobelka isobelka | Web | 23. dubna 2013 v 12:48 | Reagovat

Také už přemýšlím o nějaké letní dovolené, láká mě řecký ostrov Santorini, nebo Lefkáda, už jsme v Řecku byli 3x a vždy perfektní. Jenže čím jsem starší, tím se víc bojím do letadla. Tak nevím, asi zůstaneme někde v ČR, nebo SR, jako loni. :-)

2 babička babička | 23. dubna 2013 v 13:13 | Reagovat

Ahoj Blani,a musím říct že už ted mě mrzí že budem letos doma.Když vidím ty nádherné fotky a vzpomenu si na lonský rok,jaké bylo moře krásné....No ted mám moře na dvoře,ale dřeva a sekám a sekám. :-)  :-D

3 Jitka Jitka | E-mail | Web | 23. dubna 2013 v 13:22 | Reagovat

Neříkám, že moře mi nic neříká, ale už jsem na cestování líná. My jsme si moře užili, když jsme byli mladí a kluci malí. Dnes už mám raději chládek na zahradě, kafíčko a lenošení. ;-)Fotky jsou krásné a taky jsem zavzpomínala. :-)

4 Marci Marci | E-mail | Web | 23. dubna 2013 v 14:26 | Reagovat

:-) Blani máš krásné dcerky! Byla jsem v Chorvatsku jednou,ve Vodici,zrovna v době ,kdy u nás byly veliké povodně a my se vraceli dříve domů.A třikrát jsem byla na Krétě, tu jsem si zamilovala.Odsud jsem se letěla v roce 2010 ohřát do Portugalska,byla i ve Spanělsku, ale v Chorvatsku bylo moře ze všech těch zemí nejčistčí.Tady mám moře i oceán ,ale je tu chladno, fouká tu i v létě,takže to není takové jako v jižních zemích.Moc pěkné fotky Blani a přeji pěkné těšení na dovolenou! :-)

5 Alis Alis | Web | 23. dubna 2013 v 14:45 | Reagovat

Ahoj Blani, moc krásné povídání. Úplně jsem si vzpomněla, jak jsem byli poprvé u moře a taky zkoušeli, jestli je voda opravdu slaná :-) Dovolenou už mám taky pomalu naplánovanou a už jen aby bylo konečně léto... :-)  :-)

6 Šavrda Šavrda | 23. dubna 2013 v 16:07 | Reagovat

Ahoj Blaní!
Krásné vzpomínky. No jo, však se to blíží, brzy vyrazíte a budete opět nasávat nové zážitky a v budoucnu se budete usmívat nad fotkami. :-)
Mě se strašně moc líbí poslední fotka - ta je překrásná! A nebo fotka s děravým kamenem a všude plno oblázků - mimochodem, oblázky bych brala hned. Jedním časem se dali u nás sehnat za pakatel v květinářství, ale teď jsou nedostatkové zboží. :-?

Tak Blaní, ať je vám u moře opět překrásně a až tam budete, tak si vzpomeň na jednu Šárku v ČR a jen tak telepaticky pošli pozdrav jo? ;-) Děkuji!! :-)
Měj se moc hezky Blaní. :-)

7 babi Maňasová babi Maňasová | Web | 23. dubna 2013 v 16:13 | Reagovat

Blani, připomněla jsi mi naše dovolené a rekreace v Chorvatsku. Jezdila jsem tam moc ráda a taky jsme si to vždycky užili. Ráda bych se tam ještě někdy podívala. :-)

8 Vlasta Vlasta | Web | 23. dubna 2013 v 18:20 | Reagovat

Ahoj Blani, jo jo tak tohle já můžu taky a cestovní smlouvu jsem letos podepsala už v únoru :-) Od té doby co jezdíme s manželem už sami jsme si oblíbili Istrii je to relativně blízko a autem jsme tam cca za 8 hodin a kam pak bude letos směřovat vaše cesta?

9 Intuice Intuice | E-mail | Web | 23. dubna 2013 v 18:26 | Reagovat

Máte se na co těšit! :-)

10 Jarka Jarka | Web | 23. dubna 2013 v 19:53 | Reagovat

Á, tady už to voní létem, dovolenou a dálkami. Bylo to hezké vzpomínání na první zážitky od moře (taky jsem si moře ochutnala, mám podezření, že to udělá každý, kdo se k němu poprvé dostane :-P) a vše doplněné nádhernými fotkami. 8-)

11 Dáša Dáša | E-mail | Web | 23. dubna 2013 v 19:58 | Reagovat

Blani, máš moc krásné dcerky :-)
Při Tvých vzpomínkých jsem také zavzpomínala, kdy jsme byly poprvé u moře. Bylo to až v roce 1989, dřív jsme nikdy nedostali příslib. Nejkrásnější zážitek byl, když jsme naše holčičky nasměrovali k moři, ony se chytly za ruce a zdráhaly se jít a pak zůstaly v úžasu stát :-. ) To byl tak nádherný okamžik, že ještě teď mně vlítly slzy do očí.

12 Helena Helena | Web | 23. dubna 2013 v 20:08 | Reagovat

Blani, áááách! Já už chci k moooři! Dovolenou máme koupenou už dlouho, manžel ji vybírá v době, když všichni ostatní shánějí vánoční dárky :o)
Tak doufám, že se nám všem letošní vydaří!
Pa, Helena

13 Jája Jája | E-mail | Web | 23. dubna 2013 v 22:22 | Reagovat

Ach jo holky já u moře ještě nebyla a asi se tam ani nedostanu, škoda.. :-|

14 Blanka Blanka | Web | 23. dubna 2013 v 23:39 | Reagovat

[1]: Tak a já jsem se do letadle ještě neodvážila...i když jsem každoročně přemlouvána.Kdoví,jestli se někdy rozhoupu.Mám strach z výšek a uzavřené prostory mi taky nedělají zrovna nejlíp...špatná kombinace :-D

[2]: Ahoj Mami!!!!
No někdy je třeba si srovnat priority,že jo :-) I když si myslím,že to tvoje soukromé moře by se s tím skutečným dalo lehce zkombinovat.
Od Igrane jsme moře taky jednou vynechali,kvůli "soukromému moři" na zahradě.Tehdy jsme vyrazili do Bojnice a já doufám,že ty mimo jiné vyrazíš i do Znojma :-)

[3]: Jituš a my si všechno užíváme až teď a kupodivu děti jezdí s námi.Letos pojede i Táňa,která trošku přehodnotila pubertální názory,že už je velká a chce svoje volno trávit po svém...holt děti v určitém věku dostávají rozum :-D

[4]: Marci,tak my jsme toho ještě tolik nescestovali :-D
V Chorvatsku jsme byli právě jenom v Igrane a skutečně moře bylo krásně čisťounké.
My se ale vracíme do jiné země,která nám učarovala :-D do Itálie,se kterou se pojí i spousta mých cestovatelských plánů :-)

[5]: Alis,já na to první moře moc ráda vzpomínám

[6]: Šárko,když mi pošleš adresu,klidně ti ten pozdrav pošlu i jinak,než telepaticky :-) ...myslím to vážně,můj meil znáš !!!!

[7]: Babi a my se pořád a pořád vracíme do Itálie.

[8]: Vlasti a my jedeme letos všichni.
Jede s náma i Táňa,tak se těším,jak si to užijeme :-) No a právě kvůli Táni,která s náma dva roky na dovolené nebyla se vracíme do Itálie...i když by jsme se tam s největší pravděpodobností vrátili i tak :-D

[9]: No to doufám :-D

[10]: Jaruš,potřebuju mít něco pěkného před sebou.Mít možnost na něco se těšit,něco vyhlížet a očekávat,mít před sebou nějaký dlouhodobější cíl :-)

15 Marie Marie | Web | 24. dubna 2013 v 10:48 | Reagovat

Blani, krásné fotografie, doplněné ještě hezčím vzpomínkovým povídáním. :-)
Já jsem na tom jako Jája, u moře jsem také nikdy nebyla a asi tam také nikdy nepodívám. Mám vodu ráda, a jsem přesvědčená o tom že by se mi pohed na nekonečnou hladinu jistě líbil. Vždycky mě mrzelo, že na cestu nemáme hlavně kvůli dětem. :-( Dneska už si říkám, že za pár let budou samostatní, a když je bude cesta k moři lákat tak si snad na ní ušetří. ;-)  :-)  :-D
Moc vám Blani přeji, ať se vám dovolená v létě vydaří a je plná pěkných vzpomínek, jako tahle z roku 2008. :-)

16 Very Very | Web | 24. dubna 2013 v 21:31 | Reagovat

Blanko ahoj, moc prima článek a fotky jsi nám připravila. My už taky máme podepsáno a zálohu zaplacenou a smlouvu máme v Italštině, ale to pro maminu není problém. Taky už se moc těšíme a my jedeme posledních 14 dnů v červnu.
Mějte se doma všichni mooc krásně a neboj to uteče a pojedeeem :-)

17 Martia Martia | Web | 24. dubna 2013 v 21:58 | Reagovat

Blani úžasné retro dovolenkové vzpomínání ;-) U nás by všichni jeli k moři jen já stávkuji nějak mě to neláká děsí mě ta dálka od domova ???

18 Andrea Andrea | 24. dubna 2013 v 22:18 | Reagovat

Krásný skoro noční pozdrav Blaničko:)dlouho jsem Ti nic nenapsal,ale vůbec to neznamená,že jsem se na tvé příspěvky moooc těšila a stále těším:)Jé dovolená já se už také těším,my byli v Chorvatsku už 4x a já se do té země zamilovala,ale letos bychom chtěli zkusit Last minutku trošku do exotiky ;-) tak snad to vyjde,pokud ne....jede se pro změnu do Chorvatska autíčkem a basta.Přeji krásný zbytek večera.Andrea :-)  :-)  :-)

19 Jana Jana | Web | 25. dubna 2013 v 9:21 | Reagovat

Ahoj Blani, krásné retro vzpomínky, doplněné hezkými fotečkami.
Moře se mi moc líbí,i když to bude asi hodně směšné já jsem u moře zatím nebyla.Naše holky jo, a jsem moc ráda, že se to aspoň jim podařilo.
Já se starám o tchýňi a ta by se hodila těžkým marodem. Už nám to udělala jednou.
No...snad se jednou také dočkám. ;-)
Měj se krásně.

20 helena-b helena-b | Web | 25. dubna 2013 v 17:26 | Reagovat

Blani, to byl dobrý nápad, trošku si zavzpomínat a my jsme si zavzpomínali s tebou. Také jsem dlouho tvrdila, že mi naše hory a luhy stačí. Jenomže, když člověk jednou zkusí a vidí, táhne ho to zpět nebo za něčím podobným. Prostě není na škodu se podívat, jak to chodí jinde. Pak se zase rádi vracíme domů. Přeji ti, ať se plánovaná cesta vydaří. Máš se na co těšit. ;-)

21 Janka Janka | Web | 25. dubna 2013 v 21:37 | Reagovat

Moře okouzlilo i mě. Vždycky jsem se k němu, pokud jsme byli zdraví a byly finance vracela. Mám na mysli teplé jižní moře. Severní a ani Baltské nemělo pro mě to správné kouzlo.  Také jsme s manželem milovali večerní procházky po nábřeží, či pláži, koupání, potápění a já hlavně vyhřívání svých zad na teploučkém písku. Jo, kde jsou ty časy.... :-(  :-)  :-)

22 hanafee hanafee | 26. dubna 2013 v 16:42 | Reagovat

Blani kráááása. Tak jsem se zasnila a zavzpomínala si... My letos určitě ne, i když, kdoví :-?  :-)
Přeji hezký víkend.

23 Coreydwemo Coreydwemo | E-mail | Web | 18. března 2018 v 19:51 | Reagovat

Wow all kinds of helpful material.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.