Duben 2013

Filipojakubská noc

30. dubna 2013 v 22:29 | Blanka |  Naše výlety

Tak doufám že i vy ostatní jste tenhle večer přežily bez úhony Smějící se.
Možná se malinko zapomíná na magický význam filipojakubské noci,kdy prý měly temné síly větší moc,než kdy jindy.
A pár fotek z dnešního večera,který jsme trávili u vysokánské havranické vatry,kterou každoročně staví tamní dobrovolní hasiči...

Poslední dubnová sobota

27. dubna 2013 v 21:53 | Blanka |  Naše zahrádka

V sobotu ráno jsme si s manželem přivstali.Pozval mě do města na trh...Úžasný....na kytičky Smějící se.
A to já zas jó,to mě teda nemusí nikdo přemlouvat Smějící se.
Všem,co utrácejí v Baumaxu a podobných obchodech takové trhy vřele doporučuju.
Sobotní jarní trh,kde prodávají bábrlinky svoje výpěstky je pro zahrádkáře hotový ráj.Levně nakoupíte a zadarmo dostanete spoustu cenných rad o pěstování,protože každá z bábrlinek má letité zahradnické zkušenosti.
Výběr je veliký....skalničky,trvalky,bylinky,zeleninová přísada,rajčata,papriky....s těmi jsme se rozhodli počkat až do zmrzlých,ale i tak jsme s prázdnou neodešli.
Karafiátky nízké i vysoké,kedlubny,salátek,bohyška,majoránka do bylinkového záhonku,
manžel mi koupil krásný závěs se čtyřmi různobarevnými sazeničkami millions bellu...

No a kytiček bylo daleko víc,protože jsme kupovali i macešky na hřbitov,kam jsme se hnedka cestou stavili a zasázeli je.
Nicméně to,co jsem sháněla nejvíc jsem nesehnala.Chtěla jsem si koupit hlízy pryskyřníku.Nevím,jestli jsem propásla dobu jeho sázení,ale nikde není k mání.Budu ráda za vaše rady ohledně pěstování těchto kytek...jakou půdu vyžadují,kdy se sázejí,jestli se můžou v zemi nechat i v zimě,jestli jsou náročné.....

Zatímco ráno bylo zamračeno a barometr ukazoval,že by mělo pršet,než jsme dojeli domů,krásně se vyčasilo.Prádlo jsem pověsila ven a i když se po obědě trošku zatáhlo,pořád jsme měli 25 stupňů a na zahradničení skoro ideální počasí.
Všechny kytky i zelenina šly postupně do země.Konečně jsem se vrhla i do sázení cibule,setí hrášku a jiné zeleninky.Části zahrady na tohle sázení vymezené říkáme odjakživa pole.Každým rokem se nám pole o něco zmenšuje a zmenšuje.Vloni přibylo jezírko s květinovým záhonem,letos jsem přidala zase pár nových kytek.Na okopávání a pletí ale i tak zůstává prostoru dost...

I zmiňované jezírko už je vyčištěné,znovu napuštěné,ze sklepa už jsme přivezli všechny vodní kytičky a i kachna už si zase spokojeně plave Smějící se...

Ve sklalkách začínají pomalu rozkvétat skalničky a barevné koberce floxů.
Dokonce i zídka,kterou jsme nedávno dodělali a hnedka potom osázeli začíná rozkvétat...

I květinový záhon za zídkou už je samý květ...

Začíná období,ve kterém zahrada hraje všemi barvami a je fotogenická.

Skoro to vypadá,že se můj blog změní pouze v pěstitelský deníček Smějící se.
Abych nepsala jenom o zahradě,ukážu vám Natálčin rozmalovaný obraz benátské masky...

A i když teď všichni jsme co nejvíc venku,ještě pořád zbývá nějaký čas na ruční práce...máme večery a dny,kdy není hezky.Rozkramařila jsem koš s klubky,udělala jsem si v nich pořádek,vybrala ty,co se mi zrovna hodí a to se ví,že se na něčem pracuje...o tom ale zase jindy.

Přeju krásný zbytek víkendu VŠEM !!!!

Cestovatelské retro

23. dubna 2013 v 12:36 | Blanka |  Jak šel čas....

Protože se nám venku krásně otepluje a teploty pomalu šplhají tam,kde jsme si je přáli mít a nás to všechny táhne ven,nejen na zahrady,ale i na procházky,vyjížďky a výlety.
Čas letí a brzy se jaro přehoupne do léta a možná teď je nejvyšší čas myslet i na letní volno a dovolenou.
No a protože já mám ráda všechno naplánované a zajištěné pěkně dlouho dopředu,podepsala jsem na konci minulého týdne jeden důležitý dokument,který má v nadpise dvě slovíčka....CESTOVNÍ SMLOUVA
Pravda,na cestování si ještě chvíli počkáme,ale těšit se a plánovat snad můžeme vždycky Smějící se
Cestovatelské fotky si sice nejraději prohlížím v zimě,ale dneska uděláme malou vyjímku a ponoříme se do minulosti Smějící se.....

Psal se rok 2008 Smějící se
Do té doby jsme s manželem tvrdili,že nějaké moře nás vůbec neláká a nechybí nám.Nemohlo nám chybět,protože jsme ho nikdy ani jeden z nás neviděli Úžasný
A tak jsme se toho roku konečně rozhoupali a rozjeli se do dálky moře omrknout Smějící se.Vybrali jsme si chorvatské IGRANE.

Na fotkách vidím,jak čas letí....
Táňula sice vypadá skoro stejně jako dnes,ale tady je to slečna,která právě ukončila základní školu.
Natálka je mrně...ta se změnila za ty roky nejvíc...

Moře nás nadchlo,i když jsme ho viděli opravdu jenom kousek.Volné moře jsme neviděli vůbec,protože nám ve výhledu brálil ostrov táhnoucí se na obzoru.Ten rok bylo nádherné teplo,všichni jsme se spálili.Voda byla sice malinko studenější,ale v tom hicu velice osvěžující.

tenhle výhled jsme měli z balkónu našeho apartmánu.Vzpomínám,že jsme z něj pozorovali západy sluníčka a vysedávali jsme tam dlouho do noci,když venku začínal být po parném dni vždycky trošku chládek...

Děravé kamínky...těch bylo všude okolo spousta.Nějaké jsme si přivezli domů.Jeden z nich mám od té doby na poličce v koupelně spolu s prvním majákem....právě v Igrane jsme si koupili první kousek a v téhle tradici od té doby pokračujeme na každé "mořské" dovolené.

Moře bylo velice klidné,už kvůli krásnému počasí,ale také díky ostrovu,který nás odděloval od volného moře.Žádné vlnobití se nekonalo,jen nějaká ta zbloudilá vlnka ,kterou ke břehu poslala některá z projíždějících lodí...

Protože jsme byli u moře poprvé,chtěli jsme si všechno užít,prožít toho co nejvíce.Šnorchlovali jsme,hledali jsme mušle,ten nejkrásnější kamínek,ochutnávali jsme všelijaké dobroty....
Manžel se s kamarádem navzájem vyhecovali k výletu na padáku taženým motorovým člunem...když se sejdou,vždycky na to spolu zavzpomínají Smějící se

Manžel s holkama vyzkoušeli i jízdu na nafukovacím banánu...

Jak jsem psala,Táňula tehdy právě končila základní školu a v novém školním roce pak nastupovala na kadeřnickou školu,aby nám pak,o rok později oznámíla,že stříhání vlasů opravdu není to,po čem touží Úžasný
Už tady u moře fotila všechno možné, i když zatím jen malým digitálkem...

Vděčným tématem jejího focení byla tehdy i Natálka,která dřív ochotně pózovala,culila se a dělala to,co jí
fotografka diktovala.
Tak vznikla i tahle roztomilá černobílá momentka Natálky,snídající v posteli...

Jak jsem psala z moře jsme byli jak u vytržení.Dokonce jsme ochutnali i vodu,jestli je vážně slaná.
Moc se mi líbilo vysedávání na lavičce se zmrzkou a pozorování trochu ospalého dění ve vesničce i hledání toho nejkrásnějšího kousku pláže.Žádný přehnaný ruch v Igrane nebyl,žádné přeplněné pláže,nic takového.

Podnikli jsme i všelijaké výlety do okolí.Nejvíc asi budu vždycky vzpomínat na výlet busem na pohoří Biokovo a na strach,který jsem prožívala,když se autobus proplétal klikatými serpentinami vzhůru.
Podívat se dolů bylo chvilkama nad moje síly...

Naše první moře....od té doby už neříkáme,že nás to neláká,že nám to nic neříká Smějící se
Uběhlo několik let,ale vzpomínky se vrací a doufám,že brzy budeme fotit další mořské fotky,prožívat nové zážitky a vytvářet si další hezké vzpomínky Smějící se

Za ostnatým drátem...

20. dubna 2013 v 21:27 | Blanka |  Naše zahrádka

Tak se nám pokazilo počasí,včera u nás docela dost napršelo a taky se hodně ochladilo.
Myslela jsem si,že dneska na zahradu vůbec nepůjdu a budu raději doma v teple.
Manžel se ale z práce vrátil hodně brzy s tím,že on na zahradu jede,už proto,že slíbil vyřešit nějaký problém s vodou u jednoho zahrádkáře.Nakonec jsem se tedy rozhodla jet taky.

Krom Maxe jsem přibalila i pár kytiček,které jsem tady měla nachystané...

Tuhle skalničku mám v bílé barvě a taky světle růžovou.Teď budu mít na skalce i tuhle tmavší variantu...

A taky tuhle...

Na zahradě bylo docela mokro,do záhonú jsem vážně nemohla,ale jsou práce,které se dají dělat i v tomhle počasí.
Uklidila jsem terasu a taky jsem trochu přestěhovala lavice a stůl Smějící se...

Velká skalka je dočištěná,dneska jsem dosypala kůru do její zadní části.Takže dokud se neobjeví plevel....hotovo Nevinný

Že se naše zahrádka stala nuceně "místem za ostnatým drátem " už jsem psala...

Plot se takhle zvýšil o půl metru,navíc jsou tyčky navařené se sklonem tak,aby se nedal snadno přelézt.Teď už zbývá časem jen vyměnit spodní pletivo a taky natřít sloupky.
Když už jsme měli na zahradě svářeče,pořádně jsme toho využili Smějící se.
Tohoto manželova kamaráda voláme vždycky,když potřebujeme něco opravit a svařit.Je hrozně šikovný a ochotný.Před časem nám dokázal zavařit polámanou konstrukci rozkládací sedačky v pokojíčku,která by se jinak musela vyhodit.I teď mám a budu mít na zahradě díky němu několik novinek.Tím,že se zvedal plot jsme přišli o zavírací záklopku na bráně,která se musela odříznout.
V týdnu budeme mít novou.Také mi přibyla konstrukce na vypnutí šlahounů ostružin a malin,o které jsem už velice dlouho mluvila.A na tuhle vychytávku bych sama nikdy vůbec nepřišla...

Se sousedem se manžel domluvil,že si můžeme kolem bazénu na plot natáhnout zelenou zástěnu.
Zároveň soused ale upozornil na to,že se chystá měnit pletivo.Abychom nemuseli zástěnu z plotu kvůli tomu zase sundávat,máme teď na všech sloupcích na téhle straně plotu navařené takovéto matičky,na které se zástěna přidělá a ničemu nebude vadit...dřív,nebo později,soused klidně může pletivo vyměnit.

A ještě pár zahradnických fotek...

Po zakrslém zlatém dešti nám vykvetl už i ten velký...

A taky kvetou už obě meruňky...a já doufám,že teď už snad mrznout nebude.To by znamenalo,že by zase nebyly knedlíky,marmeláda,buchty...A to bych vážně nechtěla.

A taky moje oblíbené modřince kvetou.Moc bych chtěla sehnat bílou variantu...

Fotku rozkvetlých fialových konikleců jsem dávala minule.Tak teď bílá pozdější varianta...

A ještě jedna fotka z chaty.Dneska jsme z ní konečně vynesli houpačku,kterou do ní na zimu schováváme a šupli ji na její místo pod pergolu.Chatu jsem trochu uklidila a zametla.Ještě zbývají umýt okna a všechno nádobí...do toho se mi dneska vážně nechtělo Úžasný

I když jsme se zahřívali teplým čajem,byla vážně docela zima.A tak před šestou jsme prchli domů do tepla.Na čerstvém vzduchu nám hodně vyhládlo.Ale nevadí,základ večeře jsem nachystala ještě před odjezdem.Někdo měl topinky s kuřecím masem....Líbající

A jiní salátek taky s kuřecím masíčkem a opečené tousty...recept netřeba vkládat,základ mých salátů tvoří vždycky ledový salát...čínské zelí moc nemusím.A krom vší možné zeleniny nezapomínám na jarní cibulku,díky které nemusí být v salátu vůbec žádné koření.Zato tam rozhodně musí být olivy...pro mně teda rozhodně Překvapený

VŠECHNY VÁS MOC ZDRAVÍM,DĚKUJU ZA VAŠE NÁVŠTĚVY A KOMENTÁŘE A PŘEJU VÁM KRÁSNÝ ZBYTEK VÍKENDU !!!

Dubnové zahradničení

17. dubna 2013 v 20:36 | Blanka |  Naše zahrádka

Všechny moc zdravím a vzhledem k tomu,že NESTÍÍÍHÁÁÁM,vkládám jen pár fotek z uplynulých dnů.

POČASÍ máme ukázkové...prozatím.Má se prý pokazit,tak se snažíme využít krásných dnů.
Vitamín DÉ,který čerpáme ze sluníčka Úžasný dělá divy,jarní únava je fuč a já dokonce většinou nemám ani chuť na sladké...

ZAHRADA...
Tráva se nám zelená,kytičky se klubou nad zem.
I když jsme zahrádkáři hlavně víkendoví,i v týdnu se snažíme aspoň k večeru...na hodinku,na dvě...na zahradu zajet.
Aktuálně moje nízká zídečka u bazénu,od nedělě osázená skalničkami,kterým by měly otvory v ní k životu stačit...

Na úpravě okolí bazénu se bude dál pracovat.Chceme jej víc schovat a nejen na léto si v jeho okolí zajistit víc soukromí....

Vydlážděná je i zatím polovina chodníku.
Psala jsem,že bohužel každou sezónu má někdo z nás zahrádkářů v naší kolonii nezvanou návštěvu...včera poctil nějaký nenechavec našeho souseda.
Ode dneška máme na plotě zvýšené navařené sloupky a zítra budeme natahovat ostnatý drát a navařovat bodce na bránu.
Tahle akce mě stála jeden keř levandule Plačící ,který vzplál od jiskry ze svářečky.Doufám ale,že jsme zahradu aspoň malinko zabezpečili.

Na zahradě se pořád něco děje,koupila jsem si i první kytičky zatím do větších nádob kolem bazénu.

Malá skalka před chatou prošla menší úpravou,v růstu jsem trošku umravnila skalničky,dosypala hlínu,kterou jsem smíchala s kompostem a dneska jsem se pustila i do velké skalky,ve které jsou v přední části skalničky nasázené v kamení a vzadu v kůře...ta se bude muset dosypat a kamení zase pro změnu odhrábnou od skalniček,aby měly víc místa k růstu.

A nakonec troška kytiček...
Tahle fotka koniklece je z neděle,tehdy teprve začínaly kvést tyhle fialové.Dneska už jsem ve skalce objevila i nakvétající bílý.

Kolem rozkvetlé převislé kočičky to bzučí jako v úle...

V květinovém záhoně se postupně klubou cibuloviny.Tyhle bílé hyacinty jsou po loňské zimě sázené ty,které nám vždycky dělají radost v zimě doma.I ty letošní půjdou brzy do země.

A úplně nakonec zahradničením zmožený Max....

Konečně !!!

13. dubna 2013 v 20:39 | Blanka |  Naše zahrádka

KONEČNĚ !!!!
Máme jaro Smějící se.
Sice to vypadalo,že letos už ani nepřijde,nejspíš jsme se dočkali.
Dopoledne jsme vzali útokem Baumax a nebyli jsme sami...tolik lidí jsem tam snad nikdy neviděla.
Na jaro už jsme byli zkrátka natěšení všichni.
I já jsem měla dostatek času přemýšlet co přesadit,co udělat,co změnit a teď přišla doba začít všechno pomalu uskutečňovat.Část nákupu jsme odvezli autem,pro druhou část musel zajet manžel se známým s vozíkem Smějící se.
K poledni se sice zatáhlo a se zahradničením to začínalo vypadat bledě,ale poté,co spadlo pár kapek deště,nebe se znovu vyjasnilo a po obědě jsme mohli vyrazit.
Z pochopitelných důvodů jsem na focení neměla vůbec čas,foťáku se ujala Natálka.
Tady je pár jejích fotek...

Sluníčko nám takhle krásně svítilo a taky docela hřálo.
Vytáhli jsme lavičku,chvilkama jsme se vyhřívali a užívali jsme si to,na co jsme se tááák dlouho těšili.

Protože naši Natálku záhonky moc nezajímají,fotky tomu odpovídají.Ale máme krásně zdokumentované sobotní krásně modré nebe,mráčky,větvičky...Smějící se a asi nejšťastnějšího "účastníka zájezdu"....

Je prima pozorovat,jak se náš věčně spící Max probudil.Na zahradě je opravdu šťastný,pomáhá,skotačí,aportuje a hraje si.I když k večeru už zase unaveně polehával,myslím.že už se těší na příště.

Zatímco manžel pobíhal kolem vody,kterou bude v naší kolonii pouštět už tohle úterý a taky něco opravoval na jedné zahradě....často nás někdo netrpělivě vyhlíží a jen co u zahrady zastavíme,manžel jde pracovat jinam...já jsem se pustila do práce a pěkně jsem si to rýpání v hlíně užívala.Něco málo jsem zasela,zasadila.Ostříhala jsem levandule a trsy trvalek,s Natálkou jsme vytrhaly první plevel v květinovém záhoně a vyčistily skalky.
Pokud bude počasí přát,příští víkend se pustíme do jarního úklidu chaty,taky hned na zítřek máme nějaké zahradnické plány,protože manžel dneska běhal po zahradě s metrem a vyměřoval....zkrátka snad konečně nastal čas,kdy slovo ZAHRADA zase bude plnit naše dny Smějící se

Pletený a obháčkovaný ručníček

11. dubna 2013 v 12:06 | Blanka |  Háčkování

Dlouho se mi líbí všelijaké ručníčky a "utěráčky",které všude na blozích vídám.
Holky je mají navěšené v kuchyních na různých háčcích a věšáčcích.
Taky jeden věšák mám.Je to nalezenec z mamčiny garáže...

Který jsem společně s ostatními "poklady" renovovala.Věšák jsem si pověsila do kuchyně...

Tady má ještě jen tři háčky.Teď už je jich celkem sedm.Přidala jsem mu ještě čtyři menší.
A teď ho ještě malinko zabydlet.
Normálně mi na věšáku visí pytlíky se sušenými bylinkami,které jsou už ale prázdné,tak jsem je schovala.
U Jarušky-redneval jsem se inspirovala a spojila pletení s háčkováním.Jehlice jsem v rukách nedržela docela dlouho,takže pouze ten nejjednodušší vzor plus háčkování ala babiččin čtvereček a jako ozdoba růžička...

Popis na růžičky jsem vkládala tady

Kulatá dečka-návod

6. dubna 2013 v 22:12 | Blanka |  Háčkování

Venku sice malinko tepleji,ale pořád to ještě není ono a doma je ještě pořád nejlíp.
Třeba s čajíkem a s časopisem.
Protože je začátek měsíce,dostala jsem do schránky svoji pravidelnou dávku inspirace.... předplacený vánoční dárek Marianne bydlení...

A na začátku měsíce si nezapomenu dojít i do ALBERTA pro jejich zadarmový časopis.Od té doby,co v tomto časopisu publikuje Dita P. je plný receptů,ale i nádherných fotek jídla,takže si ho nenechávám ujít a na začátku měsíce prostě VŽDYCKY něco NUTNĚ potřebuju v Albertu i když tam jinak moc nechodíme...

Dubnové číslo je už hodně vyjarněné a láká k hodování venku pod širákem....BRRRRR.
To není moc prima nápad,zaprvé se nekoná sluníčko,za druhé se nekoná ani teplo,takže hnedka raději šup domů za pec.Jaro nám tady dělá krásná nová kytička....Osteospermum

No a sice né pod širákem,ale taky si hodujeme,tak to zas jó Smějící se.
Měli jsme návštěvu,tak teda i pro ni Smějící se jsem pekla tuhle moji "sázku na jistotu".
Já se pak ale neovládám a pořád chodím ujídat Úžasný ,tak ji nemůžu péct často.Pravda trošku pracnější,ale luxusní mňamka...

Kdo by měl zájem o recept,najde jej ve VŮNÍCH Z NAŠÍ KUCHYNĚ pod názvem OVOCNÝ ZÁKUSEK.
Akorát jsem udělala změnu a vyzkoušela jsem teď do bílého krému želatinu od DR.Oetkera za studena,což rychlost přípravy docela zkrátilo a pod červené dortové želé jsem nedávala jahody,jako obvykle,ale prubla jsem směs ostružin,malin,jahod,borůvek...prostě všemožného lesního ovoce...DOPORUČUJU VŠEM Smějící se

No a teď ke slíbenému návodu,na KULATOU DEČKU,na který už pár holčin čeká...

6 řetízkových oček spojíme pevným okem do kroužku
1.ř. 12 DS
2.ř. vždy mezi dva DS předchozí řady vháčkujeme 3 sháčkované DS+3 řetízková oka...

pod řetízková očka předchozí řady vháčkujeme vždy 4 DS...

V další řadě uháčkujeme nejdřív tři řetízková očka jako náhradu za první DS + dvě řetízková očka,vynecháváme vždy jedno oko předchozí řady a dál háčkujeme vždy jeden DS + 2 ř.o...děláme okýnka

A teď se dostáváme ke dvěma PROBLEMATICKÝM ŘADÁM,které byly i u návodu na kulatý polštář.
Hodně holek psalo,že tyhle dvě řady nechápou,Eva se u nich rozhodla párat,Marcelka se prý taky zapotila Smějící se...

Zopakujeme vlastně předchozí řadu...háčkujeme úplně stejně,ale tak,že okýnkovou řadu,kterou jsme právě dokončili prostě přehneme dopředu a další řadu vháčkujeme za ni...pokaždé do prázdného očka předchozí řady.Uháčkujeme znovu nejdříve tři řetízková očka náhradou za první ds + 2 ř.o. a dál postupujeme stejně jako v předešlé řadě.Myslím,že je to na další fotce dobře vidět...

Pak si obě řady srovnáme na sebe...

A v další řadě háčkujeme vždy 4 DS PŘED JEDNU Z BAREV....

V další řadě opět uháčkujeme 3 ř.o náhradou za první dlouhý sloupek + + 1ř.o. ,vynecháváme vždy znovu jedno očko z předchozí řady a háčkujeme vždy DS + 1 Ř.O...znovu děláme okýnka

v DALŠÍ ŘADĚ SI OPĚT PŘEHNEME DOPŘEDU TU PŘEDCHOZÍ a za ni uháčkujeme opět tři ř.o náhradou za první DS + 1 Ř.O. vynecháváme vždy jedno oko z předchozí řady a háčkujeme 1 ds + 1 ř.o.

Obě řady srovnáme na sebe

A háčkujeme vždy 3 ds před jednu z barev...

V další řadě uháčkujeme tři ř.o.náhradou za první ds+ 1 ř.o ,vynecháváme jedno oko předchozí řady a dál háčkujeme vždy jeden ds + 1ř.o...okýnka
Řadu přehneme a ZA NI háčkujeme STEJNOU ŘADU,jen opět vždy do volného očka.
Řady si srovnáme a vždy PŘED JEDNU Z BAREV vháčkujeme 2 ds.....HOTOVO
Tady jsem dečku ukončila.můžete přidat pár jednobarevných řad krátkých sloupků a nebo přidat jenom vějířkový okraj jako já...

HÁČKU ...u nás dneska teda jehlicím ...ZDAR !!!!! A KRÁSNOU NEDĚLI !!!

První dubnové háčkování

3. dubna 2013 v 19:06 | Blanka |  Háčkování

Myslela jsem si sice,že v dubnu už na háčkování čas nebude,protože budu zahradničit a sadit a vysévat a přesazovat a okopávat a plít..... Úžasný.Nic z toho se zatím nekoná,tak je mi háček dobrý Smějící se
První dubnové háčkování...kulatá dečka na stůl

Velikonoční výzdoba se pomalounku přesouvá zpátky do krabice.Drůbež na tácu a ovečky si tady ještě chvilku ponechám...

A malinké ohlédnutí za Velikonocema.Vajíčko odrátované mojí mladší sestrou...