Vosí návštěva

20. srpna 2012 v 22:30 | Blanka |  Naše zahrádka

Už v sobotu jsme si všimli,že je okraj velké skalky jakoby nakypřený,skoro to vypadalo,jako by tam někdo kopal motykou.V okolí se povalovaly kousky kytek.Kdyby všude kolem nepoletovaly vosy,asi bych si bývala myslela,že nás navštívil zase nějaký zlodějíček.
Při bližším ohledání jsme zjistili,že se naše zahrádka zalíbila nezvaným návštěvníkům....vosímu roji,který se dal čile do díla a pod zemí si začal stavět svoje hnízdo....shodou okolností teda v mé skalceKřičící.
Během víkendu manžel podnikl pár marných pokusů se vos zbavit.Do vchodu vosám lil na střídačku vodu,savo a jiné chuťovky,ale vypadalo to,že vosy jsou nezničitelné.Když otvor zasypával štěrkem,během chvilky pilné vosy vytvořily otvor nový,při zavalení kamenem udělaly otvor zase o kousek dál.Postupem času jsme zjistili,že vosy vybudovaly otvorů několik a tím jsme naše pokusy o likvidaci vzdali,protože při manipulaci u jednoho otvoru vylétávaly podrážděné vosy zase jinudy a celá situace se nám zdála hodně nebezpečná.
Manžel se chopil telefonu a přemýšlel,komu zavolat.....dozvěděl se toho víc,ale žádná z možností se nám nezdála bezpečně proveditelná.
Pak si manžel vzpomněl,že s ním hraje nohejbal jeden hasič.Hned mu zavolal a domluvil se s ním.
Hasiči přijeli hnedka ráno vosí hnízdo omrknout a konstatovali,že vosy musí pryč.Likvidace hnízda byla domluvená na podvečer,kdy jsou prý vosy klidnější.
Já jsem sice měla odpolední,ale tohle jsem si nechtěla nechat ujít a z práce jsem odešla dřív.
Tak a tady máte fotoreportáž z hasičského zásahu u nás na zahradě Smějící se

Už příjezd hasičského auta do zahrádek vyvolal velký rozruch.Bylo plno diváků,každý přidal nějakou tu příhodu o vosách,včelách,sršních i návod k jejich likvidaci,takže bylo nakonec i veselo.

Hasiči se na poli před zahradou převlékli do speciálních obleků...

Znovu obhlédli vosí hnízdo....

Popřemýšleli,jestli roj zmrazit,nebo zlikvidovat mechanicky.Nakonec se chopili nářadí a pod zemí začali vosí hnízdo hledat a vykopávat....

Hnízdo si vosy vybudovaly asi třicet centimetrů pod povrchem.Bylo prý plné vos,pláství a vajíček a bylo hasiči vykopáno a rozbito krumpáčem.Celá jáma byla potom vystříkána nějakým sprejem a potom celé okolí vydatně pokropené vodou.My jsme celou akci pozorovali z větší vzdálenosti,fotky jsou hodně přiblížené.Nakonec se všechno obešlo jen s jedním žihadlem,které do hlavy dostal jeden z hasičů.
Dostali jsme několik rad,jak dál postupovat.....zítra jámu vystříkat černým "REJDEM" a rychle utíkat,protože prý pár vos určitě přežilo a mohly by zůstávat.Pozítří v jámě udělat ohýnek...
No a na mně pak bude zase uvést skalku do původního stavu.Takhle vypadá teď...

Doufám,že všechny podrážděné vosy,které na zahradě lítali i když jsme odjížděli už tam zítra nebudou a že všechny vosí roje se nám už propříště zdaleka vyhnou

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Rija Rija | Web | 21. srpna 2012 v 7:25 | Reagovat

Blani, to byla akce. Také bych nevěděla, kam se v takové sytuaci obrátit. Máš krásnou skalku. Tak snad už bude klid a ty si budeš užívat té krásy. Pěkný den Rija

2 Jitka Jitka | Web | 21. srpna 2012 v 8:11 | Reagovat

To bylo dobrodružství. Větší adrenalín už asi nezažiješ.Taky jsme měli vosí hnízdo. Bylo na balkoně pod zábradlím a nic jsme netušili dokud jsem se o zábradlí neopřela. Vyletělo pár vos a po podrobnějším zkoumání jsme zjistili, že je tam hnízdo. Večer jsme tam nšplíchali nějakou jedůvku určenou na hubení zmyzu a bylo po problému.

3 Hana Hana | Web | 21. srpna 2012 v 8:28 | Reagovat

Vypadá to jako ukázka ze scifi filmu.
Není to ale žádná legrace. Taky jsme se s tím setkali. Meli jsme vosy pod venkovni roletou.
To věřím, ze by se vosám na vaší zahrádce líbilo!

4 Blanka Blanka | Web | 21. srpna 2012 v 9:08 | Reagovat

[1]: Tak já bych si s vosami asi neporadila vůbec,protože se jich dost bojím.No a když je jich ještě tolik...Ještě štěstí,že manžel zařídí všechno :-D

[2]: Jituš,vaše vosy měly nejspíš do hnízda jenom jeden vchod.My pokud jsme cokoliv dělali u jednoho otvoru,vosy vylétávaly zase odjinud a bylo jich vážně hodně,co kroužily podrážděně kolem nás,takže jsme raději vždycky utekli :-)
Možná kdybychom měli ten hasičský oblek a nemuseli se bát žihadel,by jsme si s nima taky poradili :-D

[3]: Hani,vosám by se to možná líbilo,ale nám určitě né :-D

5 helena helena | Web | 21. srpna 2012 v 9:27 | Reagovat

Ahoj Blanko,tak to byla akce BOJ PROTI VOSAM.Taky to zname,meli jsme je na balkone pod strechou.Ale predstav si,ze sykorky na ne tak utocily,ze rozklovaly cele to hnizdo a bylo po bydleni.Musela jsem se tomu od srdce zasmat.Ale melo to pekny vzorek.
Preji Vam zahradu bez vos,taky se jich bojim. :-D

P.S. Zase mi to nepise hacky a delky. :-)

6 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | 21. srpna 2012 v 9:28 | Reagovat

Teda Blani řeknu ti to bylo dobrodružství. Panečku nakonec hasiči pomohli. No jo vosí hnízdo raděj takto zlikvidovat než se nechat pobodat. ;-)  :-)

7 Jarka Jarka | Web | 21. srpna 2012 v 9:35 | Reagovat

Vidím, že se vosám zalíbilo zrovna u trpaslíčka. :-) Srandovní je, jak jsou ti dva hasiči v akci zakuklení v ochranném obleku, ale ten, co je fotí, je v civilu. Kdyby se vosy rozhodly zaútočit, byl by snadná kořist. ??? Nedivím se Blani, že jsi odešla z práce dřív a tuto akci chtěla vidět. A vydělali jsme na tom i my, protože jsi pořídila bezva fotodokumentaci. ;-)

8 Miloslava Miloslava | Web | 21. srpna 2012 v 10:30 | Reagovat

Blani,taky jsme měli usazené vosy u vchodu do domečku.Když jsem přišla na zahradu s obědem,tak manžel z velké dálky volal ani sem nechoď přijedou hasiči zlikvidovat vosí roj.V životě jsem neviděla takové množství, ještě teď mě mrazí,když si na to vzpomenu a od té doby,to je 10 let,mám z nich strach.Když jsem viděla kamarádku jak si nechá vosu sednout na prstík,tak jsem ji řekla,že je cvok.Né,já vosy nemusím.
Blani buď ráda,že jsou zlikvidované,ale dej raději pozor až budeš skalku obnovovat.Raději to vystříkej vícekráte.
Proč si ty mrchy najdou vždy oblíbené místo?Držím palečky,již nikdy vosí roj.pa ;-)  :-(

9 Šavrda Šavrda | Web | 21. srpna 2012 v 11:09 | Reagovat

Fůůůůůůj!!!!! Vosyyyyyyy!!!!!!! Ty já šíleně moc nesnášííím. Také jsme měli několikrát jejich hnízda na půdě a jednou si ho udělaly u sousedky, přímo v komoře (sousedka bydlící úplně dole). Takže jsme jich měli dost v komoře i my, co bydlíme úplně nahoře! :-x:-x:-x
Doufám, že jste se jich nadobro zbavili, ale ještěže to nebyla sršni, co říkáš? :-x
Vím, že i vosy nadělají mnoho zla.
Ještěže se tvůj manžel zná s hasičem. :-)
Skalka sice byla rozkopána, ale ty jí dáš brzy dokupy. :-) Hlavně, aby jste se nezvaných nájemníků nadobro zbavili. ;-)

10 Blanka Blanka | Web | 21. srpna 2012 v 11:20 | Reagovat

[5]: Ahoj Heli,tak a máme další návod,jak se zbavit vos...nalákat k nám sýkorky :-D a bude po problému :-D
Teď už je nám hej,ale o víkendu jsme si museli dávat pořádný pozor,protože vosy byly všude.Včera jsme museli doma nechat i Maxe,protože jsme se báli,že bude moc zvědavý a odnese to žihadlem :-D

[6]: Fukčárinko,i sami hasiči nám potvrdili,že je lepší nechat to na nich,než nějak experimentovat.Na druhou stranu nám někteří ze sousedů tvrdili,že byl výjezd k nim odmítnutý a že si museli poradit sami ;-)

[7]: Jaruš,ten co fotil potom rychle utíkal,když vosy z hnízda vyletěli.
Říkal,že musejí vždycky pořídit fotodokumentaci zásahu.Takže ty zakuklence jsme fotili dva.
No a nejlepší výhled z nás měl skutečně trpaslík :-D

[8]: Miluško,taky si myslím,že to není žádná sranda.Takový vosí roj je pořádná síla.Já jsem třeba žasla nad tím,jak zacvičily s okrajem skalky...rozcupované kytky,načechraný štěrk...a i když byl roj v klidu,stále nad otvory do hnízda poletovala fůra vos.O tom,že na konci víkendu už byly tak odvážné,že zalétávaly i na terasu,kde normálně sedáváme ani nemluvím.Takže doufám,že už nikdy více :-)

11 Blanka Blanka | Web | 21. srpna 2012 v 11:22 | Reagovat

[9]: Šárko,jasně,že dám skalku dokupy.Hnedka o víkendu se na to chystám.Hlavně ať nám vosy dají pokoj.Dělali jsme si doma srandu...už jsme měli na zahradě zloděje,pak krtka,teď vosy....tak snad už bude klid :-)

12 Shine Shine | Web | 21. srpna 2012 v 11:27 | Reagovat

Nesnášim vosy.Jsem na ně alergická,nevim,co bych ve tvym případě dělala.Asi bych se zbláznila :-D

13 Blanka Blanka | Web | 21. srpna 2012 v 12:35 | Reagovat

[12]: :-D to snad néééé :-D

14 Jana Jana | Web | 21. srpna 2012 v 12:39 | Reagovat

Ahoj Blani, vidím ,že jste se nenudili. Vosy se u nás letos také chystaly zabydlet a to dokonce pod altánem. Každý den tam jedna začala lepit hnízdo a já jí ho zrušila. Druhý den se lepilo jinde,tak to šlo týden, pak jsem vosu lepla já a byl pokoj. Na chvíli,potom si udělaly díru do dřevěného obložení pod altánem, díru jsme zadělali a pro letošek snad s vosami bude pokoj. :-D

15 Blanka Blanka | Web | 21. srpna 2012 v 12:42 | Reagovat

[14]: Jani,prý se ty potvůrky rády vrací,tak pozor na ně :-D

16 babička babička | 21. srpna 2012 v 14:06 | Reagovat

Ahoj Blani,vosy jsou mrchy a štípou,když sme ještě měli starou střechu tak na půdě měli několik hnízd.Ale ty co dělají hnízda v zemi jsou asi nejhorší.Zásah hasičů byl bezvadný,ještě že má Zikmund dobré známé. :-)  :-D

17 Very Very | 21. srpna 2012 v 14:13 | Reagovat

Blanko ahooj, tak to jste si teda užili pěknou melu. My je měli před dvěma měsíci a museli jsme kvůli nim rozebrat kus štítu na chatě, abychom se na ně vůbec dostali. Nám to trvalo asi týden, než byl od nich úplný pokoj. A skalku máš teda pěkně rozhrabanou, ale ty jsi škulka a tyk si s tím rychle poradíš. Mějte se doma fajn, v práci snad už ten poslední horkýden přežij a vosy ať už vám dají pokoj. ;-)

18 babi Maňasová babi Maňasová | Web | 21. srpna 2012 v 15:34 | Reagovat

Jejda, vosy, to je hotová pohroma! Mám z nich panickou hrůzu, stačí když nějaká kolem mě přeletí. Ještě že jste si takhle poradili a obešlo se to bez štípanců. Skalku dáš zase dohromady, hlavně že jste se zbavili těch potvor.

19 Helena Helena | Web | 21. srpna 2012 v 20:25 | Reagovat

Blani, páni, já jen zírám! Ta a tam jsme třeba na chatě pod střechou (u hrušky) nějaké měli, ale takováhle akce nebyla třeba! Chudák tvoje skalka!
Přeju klidný večer, Helena

20 Monča Monča | 21. srpna 2012 v 22:51 | Reagovat

Tak vosy ani omylem, mám z nich panickou hrůzu, protože jsem na ně alergická a v takovém horku skončit v nemocnici na kapačkách bych opravdu nemusela. Jinak zahrádku máte úžasnou :-)  :-)  :-)  :-)
Je vidět jak o ní s láskou pečujete :-)  :-)  :-)

21 Blanka Blanka | Web | 21. srpna 2012 v 23:05 | Reagovat

[16]: Pamatuju si,že taťka likvidoval vosí hnízda,akorát už si nevzpomínám jak to dělal.A taky si pamatuju jak tam pak byly ty hnízda prázdné ;-)

[17]: Verunko,hnedka jsem si na tebe vzpomněla.Vím,že jsi psala,že vaše mamka je na vosí štípnutí alergická a že jste museli z chaty utéct. :-)

[18]: Babi,dát skalku do pořádku je to nejmenší,hlavně,aby se ty potvory nevrátily :-)

[19]: Heli,já jsem ráda,že to manžel zařídil takhle.Nechtěla jsem aby kolem toho vosího hnízda lítal on,kdoví,jak by to dopadlo :-D Kdo by nás pak živil :-D

[20]: Mončo,děkuju za návštěvu!!!
Tak já jsem sice žihadlo od vosy ještě nedostala,jen včelí a stačilo :-D Alergická naštěstí nejsem,ale nic příjemného to nebylo.Když si představím,že by těch žihadel bylo víc najednou,jímá mě hrůza :-D

22 Januška Januška | Web | 22. srpna 2012 v 8:08 | Reagovat

Ahoj Blani, no co to tady čtu za story! Já se vos příšerně bojím, taky se nám občas nastěhují do nářaďovny a manžel je likviduje, ale zatím to nebylo tak moc hrozné. Tak ať už máte od nich pokoj!

23 murkaeva murkaeva | E-mail | Web | 22. srpna 2012 v 14:44 | Reagovat

Blani ty bláho!!! To je doslova drama :-D Nicméně já teda vosy moc nemusím a mít roj ve skalce, asi by mě vezli :D Kamarádce se usadili ve štítě nad dětským pokojem a oni si prohlodali normálně stropem dírku a holky pak notně navštěvovali. Tak zavolali " vosaře" tomu názvu se smějeme,ale vosař teda zachránil dům, holky a taky kamarádčiny nervy :D Tak hlavně ať se sklalka brzy vzpamatuje a řádné roje tě nenavštěvujjí :-) papa Blani, měj se moc krásně

24 Petra Petra | Web | 22. srpna 2012 v 18:54 | Reagovat

Blani, to teda byla akce! Profesionální likvidace:-). Vosy jsou děsný nezmaři, nám se ubydlely v okolí okna a byl taky děs je vyhubit - M. to nakonec zapatlal flexibilním lepidlem a stejně se několik dnů snažily ty, co nevylétly, prokousat ven a zvenku ty uletivší jim taky napomáhaly...Tak doufám, že u vás likvidace proběhne až do zdárného konce, tenhle hmyz nepatří k tomu žádoucímu...

25 Vlasta Vlasta | Web | 22. srpna 2012 v 19:20 | Reagovat

Tedy Blani, to je síla ??? Vosy jsou mrchy a takhle ti zplundrovat skalku! Já jednou stoupla do vosího hnízda v lese a to jsem tedy měla pěkně na spěch a stejně jsem to pár žihadly odnesla. Doufám, že dneska už máte zahrádku bez těchto nezvaných návštěvníků a do té jámy by to chtělo za odměnu nějakou novou kytičku ;-)

26 Lucka Lucka | Web | 23. srpna 2012 v 9:48 | Reagovat

Ahoj, hele nám se loni usadily vosy na pozemku mateřské školy a vybudovaly si tu celkem solidní hnízdo taky pod zemí - pod kolotočem :-D no vyřešili jsme podle rad dědečka, koupili jsme balení sirných knotů a pod kolotoč dali ze všech stran po dvou třech knotech :-) neuvěřitelný smrad, jedno žihadlo do nohy, ale myslím, že tak dokonale vydenzifikovaný a čistý kolotoč (bez vos) jsme neměli :-D

27 Jana Jana | Web | 8. září 2012 v 21:27 | Reagovat

Mrchy jedny bodavý :-D !!!

28 Amelie Amelie | Web | 16. září 2012 v 14:52 | Reagovat

Brrr, bojím bojím. Ale prima reportáž.

29 Coach Bags Coach Bags | E-mail | Web | 18. září 2012 v 5:31 | Reagovat

Hi, thank you so a great deal for these ideas!

30 Replica Bags Replica Bags | E-mail | Web | 19. října 2012 v 6:07 | Reagovat

Thank you for your well-thought content. I'm really at perform proper now! So I ought to go off with no reading through all I'd like. But, I place your web site on my RSS feed in order that I can read mor

31 Moncler Jackets Moncler Jackets | E-mail | Web | 11. listopadu 2012 v 9:45 | Reagovat

I found your blog site on google and check several of the early posts. Continue to keep up the good work. I just added up your RSS feed to my MSN News Reader. Looking forward to reading through far more from you later on!

32 Jacob1 Jacob1 | Web | 11. dubna 2013 v 22:08 | Reagovat

Pokud nepomohou žádné postřiky, je nezbytné to řešit deratizací. Osobně mám dobré zkušenosti s firmou - http://www.deraplus.cz/

33 Máří Kosáček Máří Kosáček | E-mail | Web | 4. května 2013 v 23:02 | Reagovat

Br, ještě že už jsou pryč. Ten můj je alergický, tak budu mít až do zimy strach, aby ho něco neštíplo.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.