Červen 2010

Andělské šití

30. června 2010 v 20:50 Šití a vyšívání

Tyto dvě holky andělské jsou ode dneška k mání na Fleru.
šití

Andělka pro mamku-naši babičku k zítřejšímu svátku

šitíčko

Jahodové mlsání

28. června 2010 v 16:05 Vůně z naší kuchyně

Moc bych si přála,aby čerstvé jahody byly k mání po celý rok.

recepty
Teď když jejich sklizeň pomalu vrcholí si jejich mlsání užíváme o sto šest.Zatím ani jednu jahůdku se mi nepodařilo schovat do mrazáku na zimu.Nejraději máme jahody mačkané a posypané cukrem,ale dopřáváme si s jahodami všechno možné.

Recept na jogurtovou rychlovku už jsem dávala s jiným ovocem,předevčírem jsem ho pekla s jahodami.

OVOCNÝ KOLÁČ

ovoce
drobenka

recepty
K dnešnímu obědu jsme měli výborné kynuté jahodové knedlíky podle receptu od Soni.
Dřív,když jsem slyšela,že se něco připravuje z kynutého těsta,raději jsem udělala něco jiného,protože se mi nechtělo s kynutým těstem ztrácet čas.Od té doby,co máme domácí pekárnu se kynutého těsta vůbec nebojím.Takže i těsto na knedlíky jsem si nechala připravit v pekárně.

KYNUTÉ KNEDLÍKY

200 ml mléka
1 vejce
500 g hrubé mouky
3 lžíce moučkového cukru
špetka soli
droždí-já používám sušené,které mám doma pořád přichystané na pečení dobrůtek v pekárně,takže jsem dala sušené.

Protože je nás doma momentálně pět,dělala jsem z dvojité dávky.Těsto mi vystačilo na 23 větších knedlíků.Vaříme je v mírně osolené vodě

recepty
A ze zbytku jahod jsem upekla bublaninu.Receptů na bublaninu mám několik,takže je podle nálady všelijak střídám.Tento recept jsem objevila zrovna dneska v jednom časopise.Všechny přísady jsem doma měla,tak jsem ho hnedka vyzkoušela.

LETNÍ BUBLANINA

50 ml mléka
tuk a mouka na formu
cukr na posypání

Změklé máslo utřeme s moučkovým,vanilkovým cukrem a žloutky do pěny.
Bílky ušleháme do tuhého sněhu.
Obě hmoty promícháme,přidáme mouku smíchanou s práškem do pečiva.Nakonec přilijeme mléko a všechno zlehka promícháme.
Menší,vyšší plech vymažeme,vysypeme a těsto do něj nalijeme.Na něj poházíme ovoce.Dáme upéct

Náš kostlivec vytažený ze skříně

26. června 2010 v 22:17 Naše zahrádka

Tak tohle je on-bazén

Caorle

Ne všechno se vyvíjí ideálně,tak,jak by si člověk přál.Už čtyři roky máme společně se všemi okolními zahrádkáři zaplacené vybudování elektrických přípojek na zahradách.Bohužel nic se neděje.Nebudu se rozepisovat na čem všem to vázne.Na dnešní schůzce zahrádkářů jsme se dozvěděli,že si můžeme o své peníze zažádat,ale pokud to uděláme,budeme vyškrtnuti ze seznamu žadatelů o přípojku a pokud se někdy začne budovat,budeme mít smůlu.Rozhodli jsme se všichni,že budeme čekat dál. Při běžném provozu zahrádky nám elektřina nijak zvlášť nechybí. Svítíme svíčkami,místo elektrických pil a sekaček máme benzínové.Co ale elektřinu vyžaduje je filtrace u bazénů...
Ten náš jsme si koupili hned po tom,co nám bylo slíbeno zavedení elektřiny.Protože se nic nedělo,schovali jsme bazén do skříně a čekali jsme a čekali.Říká se,že každý z nás má nějakého kostlivce ve skříni.No a my jsme v ní měli tři roky nepoužitý,nevybalený bazén.
Jelikož to vypadá,že elektřiny se hned tak nedočkáme,rozhodli jsme se bazén napustit a filtrovat pomocí benzínové elektrocentrály.Snad to vyjde...

Caorle
Naše Táňa oslavila v červnu sedmnáctiny.K narozeninám si přála stan,který dneska se svým  Tomášem na zahradě postavila

Květinovým záhonkům a skalce kralují momentálně odstíny fialové

Nakupování v Caorle

25. června 2010 v 22:44 Naše výlety

Caorle je stejně jako jiná letoviska závislé na cestovním ruchu.Proto se snaží turistům zajistit co největší pohodlí.
Všude je tady čisto,pláže jsou každé ráno uklízeny a upravovány.Každému hotelu patří kousek pláže s lehátky a slunečníky,plavčíci jsou ve službě po celý den.
Večer,když sluníčko přestává pálit se pláže postupně vylidní

Caorle

V osm hodin večer policisté zatarasí vjezd na hlavní třídu a z centra Caorle se stane pěší zóna plná obchůdků a butiků.

Doporučuju při balení na dovolenou vzít pouze to nejnutnější,protože tady prostě neodoláte a budete nakupovat.Italská móda je pro nás cenově velmi přijatelná.Vybere si tu každý a při odjezdu budete mít problém zapnout kufry.Kromě oblečení a bot se z Caorle vozí parfémy,panenský olivový olej,nakládané olivy a různá jiná zelenina,těstoviny,koření,alkohol.
Navíc se každou sobotu na velkém parkovišti konají trhy.

Tyto fotky jsou nafoceny po desáté hodině večer,kdy je město velmi rušné a obchody se suvenýry a butiky jsou otevřené

Caorlské dopravní prostředky

24. června 2010 v 17:35 Naše výlety

I když je Caorle poměrně velké město,provoz v ulicích není nijak velký.
Je možné tady zahlédnout i podobná vozítka...

Caorle

Nejpoužívanějším dopravním prostředkem jsou určitě kola.
V cyklistickém úboru a s přilbou na hlavě tady ale nikoho nepotkáte.Tady se jezdí v plavkách,sukních,šatech,s vysokými podpatky a kola taky vypadají trošku jinak,než jsme zvyklí

V Caorle funguje řada půjčoven kol,kde si můžete podle svých možností a třeba i podle počtu členů rodiny vybrat podle svého gusta

Caorle

Projet po městě se můžete také v turistickém vláčku a budete-li si to přát,projede se s vámi i český průvodce,který vám celou cestu bude povídat o životě italů

A protože je Caorle u moře a navíc městem rybářů,tak i lodě jsou velice obvyklým dopravním prostředkem.Tak jako u nás se šetří na auto,tady se šetří na loď,nebo její vybavení.Rybáři na moře vyrážejí brzy ráno a zpět do přístavu se vrací kolem čtvrté hodiny odpoledne.Jsou to asi jediní Caorlané,kteří nedodržují siestu.Ta trvá od jedné do řtyř hodin a v tuto dobu se uzavírá i většina obchodů,kaváren,pizzérií...
krom rybářských lodí v přístavu kotví i vyhlídkové lodě.Můžete si zaplatit plavbu kolem pobřeží,noční plavby,celodenní rybolov...

Domy v Caorle

23. června 2010 v 21:43 Naše výlety

Domy v Caorle jsou krásně udržované,mají pestře barevné fasády,dřevěné okenice proti slunci a všude je spousta květin

Dominanty Caorle

22. června 2010 v 20:51 Naše výlety

Katedrála DUOMO
pochází z 11.století.Její cihlová zvonice je 48 metrů vysoká a její základy jsou nakloněny o 25 centimetrů směrem na východ

kostel MADONNADELL ANGELO
byl postaven v roce 1751,stojí přímo na pobřeží a jeho věž je  používána jako maják

Pobřežní promenáda lemovaná galerií SCOGLIERAVIVA
vlnolam navršený z kamení,který chrání centrum města je vlastně galerií soch vytesaných do kamenů různými umělci.Galerie pod širým nebem,kterou tvoří většinou mořské motivy.Moc krásně se tady procházkuje v podvečer,kdy už sluníčko tolik nepálí

21. června 2010 v 20:24 Naše výlety

Tak jsou tady další fotky z dovolené a malinko povídání o italském městečku Caorle...
Do Caorle jsme se vypravili už podruhé.Stejně jako vloni opět autobusem s jihlavskou cestovkou.Cesta do Caorle trvá i s přestávkami,které jsme měli po cestě čtyři,celkem devět hodin.Caorle se nachází asi 50 kilometrů na sever od Benátek.Není to pouze oblíbené letovisko,ale též město s bohatou historií.O Caorle se mluví jako o malých Benátkách-v minulosti byly dnešní úzké uličky kanály,které byly postupně zasypávány,aby mohlo být centrum města rozšířeno.V historickém centru je množství památek,kavárniček,obchůdků,starých domů,pizzérií,přístav....
V Caorle je též aquapark,lunapark,jezdí tu turistický vláček.
Koupání je jako stvořené pro rodinnou dovolenou,písečná pláž je dlouhá 15 kilometrů,pravidelně udržovaná,vstup do moře je hodně pozvolný,moře je čisté...
A hlavně je tady krásně

pláže hlídají hodně svědomití usměvaví snědí plavčíci.Když zazlobíte,písknou na vás píšťalkou
Caorle

po mušlích není potřeba nijak složitě pátrat,nebo kvůli nim šnorchlovat-povalují se tu naprosto všude

Caorle je městem rybářů

historické centrum je krásné a upravené
Caorle

po dlouhé době vidět moře a moct se ponořit do vln-to je chvilka absolutního štěstí

Moře

20. června 2010 v 19:24 Naše výlety

Bylo to krásné,stálo to za to,uteklo to a už jsme zase doma...Tak by se to všechno dalo shrnout.
Dovolená byla krásná,italské Caorle opět nezklamalo.
Dlouho dopředu jsem sledovala předpovědi počasí na internetu a měla jsem obavy.Počasí nám nakonec celkem přálo.Začátek dovolené byl tropický,v osm hodin ráno,když jsme vstávali na snídani bylo na teploměru kolem 25 stupňů a teplota během dne dál stoupala.Stihli jsme se vykoupat,opálit,někteří z nás i mírně spálit.Pak jsme měli jeden den pod mrakem a jeden den,kdy hodně pršelo a o koupání jsme si mohli nechat jenom zdát.Na závěr dovolené jsme měli zase slunečno,teploučko a celé dny jsme trávili u moře.
Dovolenou jsme si krásně užili,moře bylo čisté,teplé,po dešti se voda malinko ochladila.Studenější dny jsme strávili procházkami kolem moře a po městě.Když nám pršelo,hráli jsme lodě,piškvorky...
Pořídili jsme víc než sedm set fotek,z kterých vám některé určitě ukážu.

Pohled na moře z našeho balkonu

Caorle

Tak tohle je naše letošní ubytování-rezidence Colombo-apartmánový dům s bazény na střeše

Sbírání mušliček k dovolené patří.I letos jsem si trošku moře přivezla domů.

Sbaleno,vyrážíme...

11. června 2010 v 15:00 Naše výlety

Tak konečně je tady 11.červen-datum odjezdu.
Nějakou dobu tady nebudu,protože nás čeká doufám slunečná Itálie.
Všechna zavazadla jsou nachystána,řízky na cestu už se smaží a u nás panuje pravá,nefalšovaná cestovní horečka.Večer-těsně před odjezdem si ještě pustíme ÚČASTNÍKY ZÁJEZDU-perfektní český film,který si pouštíme každý rok pravidelně před odjezdem.Jak jsem si všimla televize ho dává v sobotu večer,tak pokud se budete dívat,vzpomeňte si na nás.
MĚJTE SE TU VŠICHNI KRÁÁÁÁSNĚ.

caorle

Znojemské plátky

7. června 2010 v 21:50 Vůně z naší kuchyně

Nejen proto,že jsme ze Znojma,ale protože nám chutná...
Pro někoho recept možná všední a známý,u nás se začal vařit teprve nedávno.Na rozdíl od  manžela nemám moc ráda omáčky,tak když drahý zatouží po tom,aby mu masíčko v něčem plavalo,ukuchtím mu toto...

Plátky vepřového masa
velké kyselá okurka
trochu hladké mouky
vajíčko natvrdo

Plátky masa naklepeme,osolíme a opepříme,potřeme hořčicí a obalíme v hladké mouce.
Na rozpáleném oleji zprudka opečeme z obou stran a vyndáme.
Do zbylého tuku nasypeme nakrájenou cibulku,osmažíme a vrátíme k ní maso.

recepty
Zalijeme horkou vodou-aby bylo maso ponořené,přidáme kostku masoxu,přikryjeme pokličkou a dusíme do změknutí.
Mezitím si v půl hrnku vody rozkvedláme lžíci hořčice a lžíci hladké mouky.Měkké maso vyjmeme,do kastrolu vlijeme obsah hrnku,pořádně rozmícháme,přidáme na drobné kousky pokrájený kabanos,okurku a vajíčko.Do kastrolu vrátíme i maso,přiklopíme pokličkou a ještě asi 15 minut povaříme.Podáváme s rýží

Trpaslík pro Jarušku

6. června 2010 v 20:20 Naše zahrádka

Tak dneska speciálně pro Jarušku....náš trpaslík.

zahrada
Prý jsou to kýče...já říkám,že nejsou.Tenhle náš je s náma od prvního roku,kdy jsme si koupili zahrádku.Měl ještě brášku,ale toho si odnesli zloději.A tenhle nám zůstal.Asi nebyl zlodějům sympatický.

A tady nás máte oba

Konečně....

5. června 2010 v 20:30 Naše zahrádka

Tak konečně jsme se dočkali,období dešťů skončilo a máme tady sluníčko.Aspoň u nás ve Znojmě bylo počasí jako malované,nebe vymetené a krásně teploučko.
Odpoledne jsme strávili pěkně celá rodinka pospolu na zahrádce.A pracovně---s motykou,sekačkou,hráběmi.....protože stav zahrady si to po deštích samozřejmě žádal.No a když si máknou čtyři lidé najednou,jde to poznat.

zahrada

koberce mateřídoušky na malé skalce

trvalkový záhon

cibulky čtyřlístků,které jsem na konci zimy koupila v Lidlu už brzy naplno pokvetou

Andělka

1. června 2010 v 18:24 Šití a vyšívání

"Malinko"jsem zvětšila střih,přidala ofinku a křidélka a je tu šedesát centimetrů andělského šitíčka---větší,věrná kopie andělky,kterou jsem dala kamarádce.Tahle se od šicího stroje přestěhovala k nám do obýváku