Listopad 2009

Znojemský advent

29. listopadu 2009 v 21:22 Naše výlety

Tak včera na první adventní neděli se rozsvítil vánoční stromeček i u nás.
A nejenom stromeček,ale od včerejška svítí celé město a svítí krásně...
Měli jsme i ohńostroj odpalovaný ze střechy obchodního domu.Nestíhala jsem moc fotit,protože jsem se celkem bála.Stáli jsme přímo pod vodopády,které se na nás valily

ohnˇostroj
Náš letošní stromeček-všude byly davy lidí,takže na fotce je pouze horní část stromečku.Celý stromeček vyfotím jindy...
stromeček
Slibovala jsem vyfotit maxi andílky-takže tady je jeden ze dvou andělů,který stojí v rohu nedávno zrekonstruovaného Horního náměstí a je vážně maxi...
anděl
Celá výzdoba Horního náměstí je novinka-vloni bylo tohle náměstí rozkopané.Letos je tedy už hotovo.Na náměstí vyrostla ohrada,kde jsou stánky s občerstvením,nazdobené sáně,na kterých se můžou fotit děti,kolotoč ,vánoční vláček a živý betlém-ohrádka se zvířátky.Jsou tu ovečky,kozy,prasátka a dokonce i jeden oslík-ten se nechtěl fotit...
ovečky
Spojnicí mezi Horním náměstím a náměstím Masaryka se stromečkem je Obroková ulice-je to ta ulice s vánočními stromečky od znojemských dětí a takhle vypadá po setmění
advent

Advent

29. listopadu 2009 v 19:47 Vánoce a advent

Slovo ADVENT je latinského původu a znamená PŘÍCHOD.
Počet dní-a tedy i začátek adventního období je pohyblivý-nejméně je to 22 a nejvíce 28 dní.
Letos je první adventní neděle dnes...
K adventnímu času patří adventní věnce,které zdobí sváteční stoly.Na adventním věnečku jsou čtyři svíce.Každá z nich symbolizuje jednu neděli,která zbývá do vánoc.Svíčky se postupně zapalují a na Štědrý den svítí všechny.
S naším adventním věncem to bylo letos docela těžké.Vznikal složitě...Nejdřív jsem z papíru upletla korpus,přetřela na hnědo a nazdobila,jenom proto,abych věnec na druhý den zase odstrojila.Takhle se situace několikrát zopakovala.Až nakonec to dopadlo,tak jak jsem od začátku tušila-prostě jsem neodolala.Když vánoce v bílém,tak nejspíš se vším všudy.Věneček je prostě bílý,dozdobený stříbrnou.Jenom doufám,že ty letošní vánoce budou po dlouhé době,kdy byly na blátě opravdu bílé...

adventní věneček

Artyčokové kuličky

28. listopadu 2009 v 17:36

Naše babička zkouší pořád něco nového...Tady jsou dekorační koule nazdobené mašličkami tak zvanou artyčokovou metodou.Kdo má zájem,můžete se mrknout tady a okoukat postup výroby.Zapotřebí jsou kuličky z polystyrenu,které se dají koupit za pár korun v galanterii,všelijaké mašličky,stuhy,špendlíky.Je to celkem jednoduché,ale efektní.A nazdobit touto metodou se dají různé tvary polystyrenových korpusů-kuličky,zvonečky,už jsem viděla i věnečky.

A protože taky ráda zkouším nové věci,tady je výsledek mého asi hodinového snažení ...

Předvánoční Znojmo

27. listopadu 2009 v 17:57 Naše výlety

Fotky jsou z dnešní procházky městem.Všude vrcholily přípravy na začátek adventu.Na první adventní neděli se rozsvítí poprvé vánoční strom na náměstí a veškerá další vánoční výzdoba.
Vypadá to,že ve městě bude hodně nových světýlek,dekorací a překvapení.Nejvíc se mi líbili velikánští andělé na Horním náměstí,kteří nejspíš budou svítit,ale ty nafotím až jindy...

vánoční
Všude dýchala už vánoční atmosféra,výlohy nazdobené,všude bylo na co se dívat

Někde bylo už nazdobeno,jinde zdobení probíhalo-tady horolezci instalovali světýlka na radniční věž a viděli jsme ji i svítit na zkoušku.Světýlka vyniknou vždycky až po setmění.Osvětlení radnice je krásné.Světýlka svítí pořád a k tomu ještě dochází k pravidelným zábleskům -vypadá to velice efektně

Celou tuhle ulici lemují vánoční stromečky.Každý ze stromků nazdobily děti z jiné mateřské školky,nebo základní školy ve Znojmě.Každý stromeček je jiný.Jsou krásné a je to pěkný nápad

Vánoční vykrajování

26. listopadu 2009 v 19:28 Jiné tvoření

vánoční

Nedávno jsem si udělala radost a v Lídlu jsem si koupila sadu vánočních vykrajovátek,ve které je spousta vánočních motivů.Včera jsme formičky poprvé vyzkoušely s Natálkou.
Vypadá to,jako kdyby jsme pekly perníčky.Není to těsto,ale terakotová samotvrdnoucí hmota.
S Natálkou jsme se pěkně zabavily a vykrájely všechno možné.Naše výtvory tedˇ budou na vzduchu pěkně vysychat a tvrdnout.Potom je ještě budeme domalovávat barvičkama.
Až bude hotovo,určitě se tu objeví fotky

Svícínky z květináčů

26. listopadu 2009 v 16:55 Vánoce a advent

svícny

Jednoduché svícínky vyrobené z malých bílých květináčků,svíček a stříbrných řetězů na stromeček.Na květináče jsem tavnou pistolí nalepila hvězdičky z proutí

Stromeček

25. listopadu 2009 v 17:10 Vánoce a advent

Snímek 1173.jpg

Vyzkoušela jsem si pletení stromečku z papíru.Ten můj je pletený trošku jinak,než mamčiny stromečky.Pletla jsem zespod nahoru a na rozdíl od mamky,která použila točené pletení jsem já pletla rovně.

Snímek 1176.jpg

Andělíčci

24. listopadu 2009 v 17:33 Vánoce a advent

Snímek 1168.jpg

Tyto dva andílky jsem si koupila vloni v povánočním výprodeji.Měli na sobě zelenou a modrou košilku...
Když jsem je letos vytáhla z krabice,obešla jsem s nima celý byt,hledala jsem pro ně místečko,ale zjistila jsem,že se mi nikam nehodí.
Matnou akrylkou jsem je "převlékla" do bílého a najednou "zapadli"

Nedělní procházka 2

22. listopadu 2009 v 17:13 Naše výlety

Další fotky z nedělní procházky...

Hluboko pod městskými hradbami se nachází znojemská přehrada.Je vybudovaná na řece Dyji.V přehradě se nesmí plavat,protože slouží jako zásobárna pitné vody.

Tohle je znojemský hrad.Sezona skončila,takže je uzavřený

Dominanta města-radniční věž

Výlohy obchodů jsou většinou už vánočně nazdobené

Nedělní procházka

22. listopadu 2009 v 16:46 Naše výlety

Konečně volná neděle.Ráno jsem si přispala,celý den byla pohodička.Počasí se nám po několika dnech,kdy bylo hezky a dokonce se ukázalo i sluníčko pokazilo.Venku bylo celkem chladno a zataženo.Po obědě jsme vyrazili s manželem na dvouhodinovou procházku.

pivovar
Tohle je areál pivovaru,ve kterém se až do letošního jara vařilo znojemské pivo Hostan.Bohužel výroba piva ve Znojmě skončila, pivovar je prázdný a co v něm bude,netuším.Slyšela jsem,že snad muzeum...
rotunda sv.Kateřiny
Snad nejznámější znojemská památka-rotunda sv.Kateřiny.Uvnitř jsou nástěnné malby.Návštěvnost rotundy je omezená klimatickými podmínkami.Prohlídka trvá maximálně 15 minut a dovnitř se dostane najednou maximálně 10 lidí.Naposledy jsem tam byla jako malá holka
Snímek 1199.jpg
Tenhle domeček pod hradbami v blízkosti přehrady mě zaujal.Moc se mi líbil domek i upravená na zimu uklizená zahrádka i okolí.Napadlo mě,jak to asi vypadá uvnitř domečku
kostel sv.Mikuláše
Zcela určitě největší znojemský kostel a co do výzdoby bezkonkurenčně nejkrásnější.U kostela je ochoz,z kterého je krásná vyhlídka na znojemskou přehradu a údolí řeky Dyje,která protéká pod hradbami

Snímek 1211.jpg
Údolí Dyje.V dálce je vidět vysokánský železniční most,který se celý minulý rok opravoval.Celá mostovka se měnila,takže na začátku rekonstukce zbyly z mostu pouze pilíře.Tedˇ už most vypadá tak jak má,ale vlaky na něj ještě nesmí.

náměstí
Náměstí,na kterém jsou přichystány domečky,na vánoční trhy a zatím ještě nenazdobený stromeček

Kolekce

21. listopadu 2009 v 20:12 Vánoce a advent

Přiznám se,že když jsem byla malá,tajně jsem ujídala cukroví ze stromečku.Bohužel tak činím dodnes a nejsem sama,děláme to u nás doma všichni.
Zatímco v dětství se po vánocích zbylé cukroví rozdělilo rovným dílem mezi všechny členy rodiny,u nás často už není co dělit.Po vánocích na stromečku kromě baněk většinou nevisí už vůbec nic.Letos moji snahu kolekce nekupovat,nebo koupit jenom pár kousků předběhl manžel.A nakoupil ve velkém...
Takže se u nás bude zase ujídat a mlsat.A po vánocích se budeme muset holt začít trochu víc hýbat.Pro začátek jsme si koupili pernamentky do plavání a možná "oprášíme" i rotoped.Jenom doufám,že žádnou z babiček nenapadne koupit nám nějakou kolekci...

Snímek 1153.jpg

Snímek 1154.jpg

Soutěžíme

20. listopadu 2009 v 19:04 ...jen tak...

Pozor!!!
Ještě pořád probíhá soutěž na blogu Zuzanky ze Slovenska zcdl.blogspot.com
Její blog stojí určitě za návštěvu.Jsou na něm k vidění krásné věcičky,které Zuzka vyrábí.

Stromečky

20. listopadu 2009 v 16:41 Vánoce a advent

stromečky pletené z papíru

stromečky z papíru

Stromečky pletené z papíru-autorkou nejsem já,ale moje maminka.

Andílci

19. listopadu 2009 v 17:00 Vánoce a advent

Včera mi poslala nové fotky svého tvořeníčka moje mamka...Tentokrát to jsou krásní andílci z kukuřičného šustí,které mamka namočila do sava,aby se prý pěkně vybělilo

andílci z kukuřičného šustí

Pohodička

18. listopadu 2009 v 17:12 Naše bydlení

Večerní pohodička se svařáčkem v novém hrnečku a na zakousnutí skvělé buchtičky podle receptu Vlasty.Těsto jsem si nechala udělat v domácí pekárně.Ráda zkouším nové recepty a největší zásobárnou je určitě internet.Vlasti děkuju moc za receptík,buchty jsou skvělé.

Udělali jsme si radost

17. listopadu 2009 v 18:09 Naše bydlení

Tohle jsou nové věcičky,kterými jsem si udělala radost minulý víkend.Krásný bílý plechový obal na květináč s plastickým srdíčkovým dekorem,svíčky,mýdlová srdíčka a hrníček na čajík.Všechno z Ikea.

A aby to nevypadalo,že u nás doma si dělám radost jenom já-tady je věcička,kterou si koupil můj manžel s Natálkou.Asi 30 centimetrů dlouhá lodˇ na dálkové ovládání.Říkáme jí Titanic a zkušební plavby ke všeobecnému veselí probíhají zatím v naší vaně.

Maličkosti na zdobení

16. listopadu 2009 v 18:12 Vánoce a advent

Adventní věnečky na stůl,vánoční věneček na hřbitov a ostatní vánoční dekorace si vyrábím sama.Už se to všechno kvapem blíží,proto mám nakoupené a nachystané různé maličkosti k dozdobení.Letos převládá bílá a stříbrná barva

Snímek 1121.jpg

Snímek 1111.jpg

Dopisy pro Ježíška

15. listopadu 2009 v 17:00 Vánoce a advent

Když byly holky malé a nemohly se dočkat vánoc a dárečků,malovaly vždycky obrázky toho,co by si přály pod stromeček.Když se naučily psát,psaly pro Ježíška dopisy.
Vždycky jsme jim říkali,že Ježíšek má s vymýšlením a pořizováním dárků spoustu práce a že mu ji tím ulehčí a aby jim nebylo nic podezřelé,museli jsme Ježíškovi psát i my s manželem.Dopisy se daly za okno a pak se holky chodívaly dívat,jestli si je Ježíšek už vzal.
Holky už jsou větší a i když myslím,že už opravdu všichni víme,jak to s tím Ježíškem doopravdy je,psaní dopisů pro něj nám zůstalo.
Celá rodina si napíšeme seznam věcí,po kterých toužíme,co by jsme si přáli a pak čekáme,které přání se nám splní.Určitě to není nákupní seznam,s položkami,které se "musí" koupit.Splnění úplně všech napsaných snů není z různých důvodů reálné.Dopisy slouží spíš pro inspiraci k tomu,aby alesponˇ některé přání,po kterém srdce touží bylo splněno.

Pohoda v bílém

13. listopadu 2009 v 15:39 Naše bydlení

Když počasí nepřeje,musíme si pohodu vytvořit doma...
Konvičku s cukřenkou jsem kdysi velmi výhodně vyaukrovala,košíček jsem si upletla z papíru a bílé srdíčko jsem vyrobila ze samotvrdnoucí hmoty.

Čajíčkování naší slečny

12. listopadu 2009 v 17:00 Poklady a sbírky

Protože máme doma skoro 17-letou slečnu,vím,že se u náctiletých a ostatních mladších ročníků těší velikánské oblibě navštěvování čajoven a pití čaje vůbec.
Do čajoven se chodí poklábosit s kamarády,vypít čaj a někdy i něco malého sníst.Tánička s kamarádkami se navzájem zvou i na čajové dýchánky domů.Posedávají na polštářích na zemi,povídají si,zapálí si vonné tyčinky a uvaří si k tomu čaj.
Čaje se kupují převážně sypané-na váhu.Skladují se v plechových krabičkách.Louhují se v malých konvičkách a pijí se z hrnečků bez oušek.Do černých čajů se pro zjemnění chuti přidává mléko.
Posledním hitem jsou tzv.kvetoucí čaje.Z malého poupátka se po vhození do horké vody rozvine krásný květ.Tento čaj mi Tánička o víkendu uvařila a musím říct,že láká k ochutnání nejen svým zajímavým vzhledem,krásnou vůní,ale i hezkými názvy,jako jsou Amorův šíp,Srdce k srdci,Nekončící láska a další